A lengyel Destructive Creations csapata 2015-ben jelentkezett első játékával, amely körül vélhetően szándékosan kavartak méretes botrányt. A Hatred ugyanis a céltalan gyilkolást és brutalitást mutatta be a képernyőkön, ami miatt rengeteg támadás érte a stúdiót. Ráadásul végül egy közepesnél alig jobb akciójátékot kaptunk, amiről a botrány nélkül vélhetően sokkal kevesebben tudnának máig. A stúdiótól ezért az újabb projekt már sokkal többet követelt. A csapat pedig egészen új vizekre evezett, ugyanis a napjainkban játszódó akciójátékról egy középkori stratégiára váltottak. Ez az Ancestors Legacy, amellyel szemben duplán nagyok voltak az elvárásaim. Beváltotta-e őket? Mindjárt kiderül.
Az Ancestors Legacy szinte minden tekintetben egy klasszikus valósidejű stratégia, amely sok elemében a régi nagyokat próbálja idézni (vagy másolni, nézőpont kérdése). Időszakot tekintve a sötét középkor legsötétebb időszakait dolgozza fel, amikor a vikingek a brit partoknál portyáztak, vagy épp a germán és szláv népek mozgolódtak (értsd: hódítottak) Európa középső részein. Ennek megfelelően négy nép került a játékba. Hódíthatunk a vikingek oldalán, de megpróbálhatjuk őket visszaverni a szász csapatokkal. A germánok kampányában portyázó csapatokkal kell leszámolnunk, de részt vehetünk a szláv törzsek egyesítésére tett kísérletben is. Mindegyik nép két-két kampányt kap, amelyek öt-öt küldetésből épülnek fel, de a germánok és szlávok második kampánya csak később fog megjelenni.
Természetesen egy magára valamit is adó valósidejű stratégiából nem hiányozhat a skirmish játékmód és a többjátékos rész sem. Mindkettőben ugyanaz a tíz pálya érhető el, ezek a kétfős pici térképektől a hatfős, hatalmas pályákig terjednek. Egy-egy összecsapás előtt számos játékelemet előre beállíthatunk, így a maximálisan birtokolható egységek számát, a rendelkezésre álló nyersanyagok mennyiségét, az időlimitet vagy épp a kezdő fejlettségi szintet.
És ha már itt tartunk, essék szó a játékmenetről. Az Ancestors Legacy a hagyományos bázisépítős stratégiák táborát erősíti. Három nyersanyaggal kell gazdálkodnunk: fa, kő és élelem. Ezeket azonban csak a térképen található, előre felépített telepek (favágótelep, kőfejtő vagy farm) elfoglalásával és megvédésével szerezhetjük be. A fa és a kő természetesen az új épületek felhúzásához elengedhetetlen, de az egységek fejlesztése is felemészt belőlük valamennyit. Az élelem hiánya pedig a katonák moráljának és hatékonyságának csökkenését eredményezi.
Katonai alakulatból egyszerre legfeljebb tízet birtokolhatunk, ezek közt akadnak lándzsások, íjászok, szekercések és más egységek is. Mindegyik más és más egység ellen hatékony, és ez bizony sokszor okozhat komoly galibát, ha nem figyelünk oda eléggé. Minden egységnek vannak speciális képességei is, amelyek vagy védekező vagy támadó pluszokat adnak nekik. A lándzsások például körbe állhatnak egymásnak háttal, ezzel az itthon csak „sün” névre hallgató formációval pedig sokkal hatékonyabban védekeznek akár többszörös túlerővel szemben is. Egységeinket egyébként a táborunkban meg is gyógyíthatjuk, illetve itt pótolhatjuk az elesett katonákat is. Vannak hősök is, akik nem halhatnak meg (legalábbis a kampány során), ők sokkal erősebbek bármely más katonánál.
Az Ancestors Legacy egyik legnagyobb erőssége a látványvilága. Bizony e téren most az egyik legkorrektebb stratégiának számít. Persze bőven bele lehet kötni sok apró részletbe, de a pályák megtervezése és felépítése, valamint az épületek is nagy odafigyelésről árulkodnak. És itt említendő meg a csata is. A Destructive Creations nem hazudtolta meg magát, már ami a brutalitást illeti. Kameránkkal leereszkedhetünk a csaták kellős közepébe, ilyenkor stratégiáktól szokatlanul részletes és élethű tusáknak lehetünk szemtanúi. A katonák támadnak és hárítanak, ha valamelyik messziről, futtában érkezik, akár fel is öklelheti az ellenséget. A földre került katonát pedig könyörtelenül kivégzik. Ez madártávlatból csak a szokásos „hangyák háborúja” jelleggel rendelkezik, de közelről szemlélve bizony nagyon látványos.
Az Ancestors Legacy az én szememben egy sokkal összeszedettebb játék, mint a Hatred volt a maga idejében, vagyis a stúdió bizonyította a tehetségét. Aki egy közepesen nehéz stratégiára vágyik, tegyen vele egy próbát. Akinek számít a nagyon hangulatos pályatervezés, tegyen vele egy próbát. Aki szereti a középkori játékokat, tegyen vele egy próbát. Ki ne tegyen vele próbát? Az, aki a mélyebb gazdasági résszel rendelkező stratégiákat szereti vagy aki a több száz vagy ezer fős seregek háborúit szereti levezényelni. Nekik az Ancestors Legacy túl egyszerűnek tűnhet. Pedig rengeteg potenciál rejlik benne.