Az Echtra Games a Perfect World standján kapott lehetőséget, hogy a gamescomon megmutassa a sajtó képviselőinek legújabb játékát, a frissen bejelentett Torchlight Frontierst. A széria első két része egyaránt szép sikert ért el a maga idejében, így fel van adva a lecke az új epizódnak is. A Max Schaefer által alapított stúdió éppen ezért gondolt egyet, és az egyszemélyes élmény helyett egy osztott világú játékot készítenek. Sajnos a gamescomon a közös játékra nem volt lehetőségem, de egy kis ízelítőt így is kaptam a játékból.

A Torchlight Frontiers ugyanabban a meseszerű fantasy világban játszódik, mint az első két epizód, csak épp ezúttal mindenből egy picit többet, szebbet, jobbat kapunk. Legalábbis az ígéretek szerint. A próbakör során egy varázsló mellett tettem le a voksomat a két választható karakter közül, ami már csak azért is érdekesnek ígérkezett, mivel a legtöbb esetben inkább szoktam a nyers fizikai erőre építő karaktereket készíteni a szerepjátékokban... Törékeny, de veszedelmes hősömmel ezután egy faluban találtam magam, amely voltaképpen egyike a játékban szereplő központi huboknak. Itt vásárolgathatunk a kereskedőktől, illetve itt vállalhatjuk el a küldetéseinket is. Egy olyan kalandra indultam, amely során egy elvarázsolt erdőben kellett felkutatnom egy varázserővel felruházott fegyvert, majd azzal leereszkednem egy barlangba. Az erdő olyan terep, ahol a játékosok egymással is találkozhatnak, együtt is kalandozhatnak. Ennek megfelelően a patkányok, koboldok és más lények mindig újratermelődtek, miután egy területet megtisztítottam tőlük. Ez egyfelől a tapasztalatszerzésre is remek lehetőséget biztosít, másrészt sosem áll fent a veszélye, hogy valaki lekaszabolni való kobold nélkül maradjon. Az erdőben egyébként nyersanyagokat is lehet gyűjteni – fát, követ, ilyeneket –, amelyek később saját erődünk felépítéséhez lesznek elengedhetetlenek.

Miután az erdő egy eldugott pontján megannyi életerőital elfogyasztása árán, nagy nehezen megkaparintottam a becses varázstárgyat, már mehettem is vissza a barlang bejáratához. Odalent viszont olyan ellenállásban ütköztem, amely alapvetően több karakter csapatmunkáját igényelte volna. A rengeteg apró szörny mellett ugyanis egy főellenségféle is várt rám, amelyet önmagában is kihívás lett volna legyőzni. Amíg én a seregnyi aprósággal küszködtem, ő lelkesen dobálta rám a robbanótölteteket, így csak nagyon-nagyon nehezen tudtam végül felülkerekedni rajta. Itt egyértelműen érezhető volt, hogy ezt a terepet több játékosnak találták ki, akik okosan együttműködve már sokkal egyszerűbben legyűrhetik a szörnyet.

A Torchlight Frontiers érdekes irányt vesz a megosztott világgal, amely egyaránt magában hordozza a hangos siker és a bukás lehetőségét is. Mivel a játékmenet alapjai nem sokat változnak az elődökhöz képest, így a rajongók hamar ráéreznek majd, és biztosan jól is fognak szórakozni a játékkal. Ugyanakkor nem mindenki van oda a muszájból közös játékért, bár az is igaz, hogy továbbra sem kötelező közösködni, egyedül is kalandozhatunk majd. Csak épp a többi játékost nem zárhatjuk ki az életünkből, plusz ne feledkezzünk meg a több hősre tervezett szintekről sem, ahol jóval komolyabb holmikat lehet begyűjteni.

A Torchlight Frontiers egyelőre nem rendelkezik megjelenési dátummal, de 2019 előtt nem is számíthatunk a premierre. A fejlesztés PC mellett konzolokra is folyik.