Victor Ågren 2013-ig közel hat évet töltött a Media Molecule berkeiben, ahol olyan játékokon dolgozott pályatervezőként, mint a LittleBigPlanet első két része vagy a Tearaway. Aztán gondolt egy nagyot, hazaköltözött Svédországba, és úgy döntött, hogy ha már korábban is egyedül készített játékokat – elsősorban Flash alapúakat –, akkor szerencsét próbál, és DeadToast Entertainment név alatt megpróbálkozik egy komolyabb alkotással is. A gondolatot tett követte, és a gamescomon én is meggyőződhettem arról, hogy az eredetileg szintén Flash játékként indult My Friend Pedróval jó úton halad Victor, aki a zene és a Switch port kivételével mindent saját maga készít.
A Devolver Digital által felkarolt My Friend Pedro már a bejelentéskor megragadott a trailerével, ugyanis a kétfegyveres lövöldözés igen látványosan nézett ki a videóban. A bemutató során egy másik újságíróval felváltva kaptuk meg a kontrollert, de egyikünknek se sikerült olyan szépen kiviteleznie a mozgásokat, mint amit korábban láttunk. De ez nem vette el a kedvünket, hogy tovább próbálkozzunk, maga a játék ugyanis élvezetes volt még így, kezdőként bénázva benne. Amikor pedig Victor ragadta magához az irányítást, mindjárt láttuk, hogy megfelelő mennyiségű gyakorlás kell csak ahhoz, hogy látványban hasonlót tudjunk csinálni. Persze a pályák végén kapott – a Devil May Cry játékokhoz hasonló – értékelőképernyőn is látszott, hogy ő nem ma próbálta ki először a játékot.
Mert a játék alapvetően egy twin-stick shooter, a főszereplő pedig akrobatikus mozdulatok közepette lődözhet a mindkét kezében lévő fegyverrel. Pörögve, forogva, ugrálva, szaltózva, kötélen lecsúszva, ablakon átugorva, gördeszkázva – mindezt ráadásul néha a Max Payne-hez és a Mátrixhoz hasonló szuperlassított módon. Mint említettem, az irányítás elsőre nem egyszerű, a kétpisztolyos célzáshoz az analóg karok mellé nyomva kell tartanunk az egyik ravaszgombot is, és a különböző trükkökhöz is ügyesen kell nyomogatnunk a gombokat. Mindeközben kihasználhatunk egyes tereptárgyakat, például hordókat robbanthatunk fel vagy asztal mögé bújhatunk el, de akár egy levegőbe repített serpenyőt is használhatunk arra, hogy a rá lőtt golyókat ellenségeinkre szórja tovább, a végén fejbe találva egyiküket. A játékmenetet pedig néha motoros száguldozás színesíti, amely a fentiekhez hasonló akrobatikus mozdulatokat igényel, azaz itt is pöröghetünk, ugrathatunk a motorral.
A My Friend Pedro a tervek szerint 2019 elején fog megjelenni, PC-re és Nintendo Switchre. Ja, és Pedro amúgy egy banán, aki néha beszélget főhősünkkel a pályák során.