Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Battle Princess Madelyn

Battle Princess Madelyn teszt – játék a múltból

Kis késéssel, de Switchre is megérkezett a Ghost 'n Ghouls ihlette játék.

2019.01.12. 00:48 | szerző: Dr. Zaius | Ismertető/teszt

Szinte hihetetlen, hogy milyen változásokon mentek keresztül a videojátékok például az 1990-es évektől kezdve. És itt most nem elsősorban a grafikai megjelenítésre gondolok (persze az is káprázatos), hanem a játékmechanikai részekre. A legtöbb esetben ma van mentési lehetőség, örök élet, magától visszatöltődő életerő, minden részletre kiterjedő térkép és így tovább. Ha ezek közül egy is kiesik, a gamer máris komfortérzetét veszíti. Mindent a játékosért és annak idegrendszerének megóvásáért. Ezekből adódóan a kis költségvetéssel operáló programok, amelyek előszeretettel majmolják a régi idők pixeles megjelenítését, könnyedebbek, felhasználóbarátabbak lettek. És bár néha nehéznek bizonyulnak, még így is sehol sincsenek a harminc évvel ezelőtti platformerek keménységéhez képest, ami nem feltétlenül abban merült ki, hogy mi egy ütésre elhaláloztunk, hanem a már fentebb említett kényelmi funkciókban. Jelen cikkünk tárgya, a Battle Princess Madelyn azért lóg ki a „retro-like” sorból, mert ha valaki úgy adta volna a kezembe, hogy „Nézd, Zoli, mit hagytál ki 1994-ben Super Nintendón!”, történetesen meg nem mondtam volna, hogy nem mai fejlesztésű játék.

Battle Princess Madelyn teszt – játék a múltból

Az indie cikkeim 90%-a úgy kezdődik, hogy „sikeres Kickstarter projekt”, és ez most sincs másként. A célul kitűzött 60 ezer kanadai dollárnál jóval több jött össze, egészen 212 ezer (na meg egy nagyobb csúszás). Ezt a „szokásos” történetet feldobja a Battle Princess Madelyn létrejöttének háttértörténete. A fejlesztő, Christopher Obritsch lánya, Madelyn kedvenc játéka a Ghouls ‘n Ghosts volt, annak is az első pályája. Imádott a lovaggal vagdalkozni, csak azt bánta, hogy kislány létére nem tud azonosulni a lovaggal. Christopher elhatározta, hogy csinál Madelyn számára egy játékot, amelyben főszereplő lehet.
– De Apa! Lányok nem lehetnek lovagok, csak fiúk! – szomorkodott Madelyn
– Pfff... Milyen színű páncélt szeretnél? – kérdezte az apa
– Rózsaszínűt!

Így kezdődött el a játék fejlesztése, amelynek története szerint egy tanonc lovaglányt keltünk életre, aki elpusztult kutyája szellemének segítségével próbálja megmenti családját és az egész királyságot az azt fenyegető gonosz varázslótól. A szellemkutya megalkotásának is saját háttértörténete van. Christopher 9 évesen írt történetéből táplálkozik, amikor is elvesztette első kiskutyáját. És hogy még csavarjak egy kicsit a sztorin: az egészet a lebetegedett unokájának meséli a nagypapája. Ennél aranyosabb körítése aligha lehetne egy játéknak szerintem.

Battle Princess Madelyn teszt – játék a múltból

A Battle Princess Madelyn szinte pofátlanul másolja le az inspirációjául szolgáló Ghouls 'n Ghosts játékot, ami bevallom, elsőre kicsit visszásnak hatott, mert féltem az eredetiség hiányától. Természetesen kellemesen csalódtam, mert tökéletesen hozza a '90-es évek esszenciáját. Olyan az egész, mint egy Super FX chippel megáldott Super Nintendo játék (A chip a poligonok renderelése mellett a sprite-ok növelésében, mozgatásában és nyújtásában is segédkezett). A G'nG-nál lényegesen összetettebb kalandban nem csak pályáról pályára haladunk, hanem bármerre megindulva felfedezhetjük az egész világot. Ha elakadunk valahol, később visszatérhetünk, ha megvan a továbbjutáshoz szükséges felszerelés vagy tudás.

A szintek hatalmas mérettel rendelkeznek, bizony bőven előfordul, hogy hosszú órákat eltölthetünk bolyongással, többször is érintve ugyanazt a helyet, mire rájövünk, hogyan és merre is tovább. Az irányítás is ódivatú és kopottas, tökéletesen beleillik a közegbe. Semmi extra, meg sem próbál több lenni a 25 évvel ezelőtti játékoknál. Gondolok itt olyanra, hogy hiányzik a fel/le nézés, vagy a finomhangolt, analóg lövésirányzék. Tízféle fegyverhez juthatunk hozzá, amiket még fejleszthetünk is három lépcsőben. Persze csak ha megtaláljuk a kovácsot egy küldetés részeként. Ugyanis a főküldetés mellett emberek kiszabadítását és tárgyak felkutatását is elvállalhatjuk. Sajnos ezeket nyomon követni nem tudjuk, így egy idő után nem tudjuk majd, hogy kinek mit is, és hova is kéne vinni. A terep bonyolultsága egy térképért is kiáltana (ok, nem annyira kusza, mint egy Super Metroid, ahol volt térkép, de azért elfogadnám).

Battle Princess Madelyn teszt – játék a múltból

Az ellenfelek nem éppen egyediek, de legalább sokféle van, és a bossokkal sem fukarkodtak. A nehézséget magától állítja be a játék, attól függően, hogyan teljesítünk benne. A változatos fegyverek és a pályák bizonyos részein fellelhető újabb páncélelemek mellett segítségünkre lesz még Fritzy, a szellemkutya is. Aki ha kell, betámadja az ellent, de például víz alatt oxigénmaszkként is funkcionál. (Itt jól jött volna a lefelé nézés. Eleve utálom a víz alatti pályákat, de itt 50%-ban lefelé kell menni, és nem lehet tudni, hogy mi vár alul. Karó? Ellenség?)

A zenék szuperjók, de sok az ismerősen csengő elem. Az külön pozitívum, hogy állítható arcade és nagyzenekari hangzás között. A játék hossza kb. 10 órás, ami természetesen egyénfüggő, de bőven elegendő. Ha mégis játszanánk még vele, akkor arcade módban is játszható, á la Ghouls 'n Ghosts.

Battle Princess Madelyn teszt – játék a múltból

A Battle Princess Madelynt azoknak ajánlom elsősorban, akik szeretnek nosztalgiázni, és nem ijednek meg az elavult felépítéstől. Nehezen tudom elképzelni, hogy a mai igényekhez szokott fiatal korosztály jól elszórakozna vele. Bár ahogy haladunk előre, az egyre jobb felszerelésnek és a megnyíló teleportoknak hála egyre jobban belejövünk a játékba, de ez még mindig nem egy Dead Cells például, ahol a szupermenő pixelart stílus találkozik a kiforrott irányítással. Ez ízig-vérig '90-es játék, annak minden bájával és idejétmúlt megoldásával. ■

Battle Princess Madelyn teszt – játék a múltbólBattle Princess Madelyn teszt – játék a múltbólBattle Princess Madelyn teszt – játék a múltbólBattle Princess Madelyn teszt – játék a múltbólBattle Princess Madelyn teszt – játék a múltbólBattle Princess Madelyn teszt – játék a múltbólBattle Princess Madelyn teszt – játék a múltbólBattle Princess Madelyn teszt – játék a múltbólBattle Princess Madelyn teszt – játék a múltbólBattle Princess Madelyn teszt – játék a múltbólBattle Princess Madelyn teszt – játék a múltbólBattle Princess Madelyn teszt – játék a múltból

A tesztpéldányt a játék fejlesztője biztosította.

értékelés

Battle Princess Madelyn

Pozitívumok
  • Hosszú játékidő
  • Hatalmas, változatos helyszínek
  • 100% retro érzetet biztosító játékmechanika...
Negatívumok
  • ...ami a mai igényekkel teljesen szembemegy
  • Küldetésnapló hiánya
  • Finoman szólva nem éppen eredeti
Battle Princess Madelyn
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Battle Princess Madelyn

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló