26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Goat of Duty teszt – Ez a Goat játék sosem lesz G.O.A.T. játék

Két kicsi kecske baktat a hegyre, zippididúdááá... avagy megismételhető a Goat Simulator sikere?

Írta: GeryG

A Coffee Stain Studios 2014-ben mondhatni, történelmet írt. Ekkor jelent meg a Goat Simulator, amelyről kijelenthetjük, hogy világsiker lett. Nem azért, mert korszakalkotó játékmechanizmusok tucatjait vonultatta fel. Nem is azért, mert olyan szép volt, hogy a napra lehetett nézni, de rá nem. És még csak nem is azért, mert olyan fordulatos történettel bírt, hogy attól még Columbo is elismerően csettintett volna. Egyszerűen csak azért, mert egy idióta játék volt, amelyben kecskékkel lehetett ökörködni, bármennyire is paradoxon ez ebben a formában... Nos, hogy a 34BigThings csapatot mennyire vezérelte az a cél, hogy lenyomják a Goat Simulatort, azt nem tudom, de hogy ihletet merítettek belőle, az tuti. A stúdió eddig is elég szerteágazó portfólióval rendelkezett (benne űrhajós játéktól az őrült golfon át a sci-fi autóversenyig), így bőven belefért nekik a Goat of Duty is.

Goat of Duty teszt – Ez a Goat játék sosem lesz G.O.A.T. játék

Igen, a címadás sem véletlen. Ha manapság valaki online szeretne halomra lőni másokat úgy, hogy a battle royale kifejezéstől a hideg futkos a hátán, akkor jó eséllyel vagy bátlöfildezni megy vagy kólofgyutizni. Egyiket sem kell bemutatni senkinek, de talán kijelenthető, hogy nagyobb rajongótábora még mindig az utóbbinak van. Így van vagy sem, a lényeg, hogy a Goat of Duty ennek állít görbe tükröt. Emlékszem, pár évvel ezelőtt jelent meg a Bulletstorm, amelynek egyik első előzetese (a Duty Calls) is pontosan ugyanezt csinálta. Ha nem láttátok, érdemes megnézni. De visszatérve a Goat of Dutyra: ez a játék sem akar egyetlen pillanatig sem több lenni annál, ami: egy Call of Duty paródiánál.

Goat of Duty teszt – Ez a Goat játék sosem lesz G.O.A.T. játék

Szóval miről is van szó? Egy millió plusz ezerhuszonkettedik FPS-ről, de a csavar, hogy ezúttal szarvig felfegyverzett kecskékkel lőhetjük pusztulásba egymást. Csakis egymást, mert majdnem kizárólag online multiplayer mód érhető el a játékban, de ez nem akkora baj. Mondjuk én szívesen vettem volna egy egyszemélyes kampányt is, amelyben az USA szupertitkos kísérletekben kifejlesztette a szupertitkos fegyvert, a szuperintelligens kecskét, de elszámították magukat, mert az oroszok is titokban kifejlesztették a maguk atommeghajtású párosujjú patását. A többi meg már történelem. Nos, erről itt sajnos szó sincs, ha nem vagyunk kíváncsiak más játékosok kecskéire, akkor legfeljebb a tréning játékmódot választhatjuk. Ez egyébként pont arra jó, hogy egy picit ismerkedjünk azzal a rengeteg (hat...) pályával, ami van a játékban, illetve kitapasztaljuk a fegyverek és főleg az irányítás sajátosságait. Ezt egyébként melegen ajánlom is minden kezdő kecskebűvölőnek, mivel az irányítást erősen szokni kell az elején.

Goat of Duty teszt – Ez a Goat játék sosem lesz G.O.A.T. játék

Hogy mást ne is mondjak, itt nincs sprint. Szegény kecskénk, aki alapvetően azért egész mozgékonynak mondható, de cserébe az irányváltásai egy befagyott tavon egyensúlyozó zsiráféhoz hasonlítanak, a sprintelés helyett is csak egy rövid kitörésre képes. Ilyenkor amerre néz, abba az irányba kilő, mint a golyó, elfordulni nem tud, cserébe olykor szó szerint fejjel megy a falnak. Nem baj, jó kemény a kis buksija, hála a szarvainak, amelyekkel egyébként jó célzással és egy salátaöntetnyi szerencsével akár ki is lökhetünk más kecskéket a pályáról. Legalábbis azokról a pályákról, amelyek így vannak megépítve.

Goat of Duty teszt – Ez a Goat játék sosem lesz G.O.A.T. játék

A pályák egyébként elég változatosak, az űrállomástól a lebegő ősi romokon keresztül egészen a középkori faluig. Mindegyikre jellemző, hogy a realitást maximálisan nélkülözve kínálnak olykor egészen szürreális terepet a kecskevérontásnak. A maréknyi pályához félmaréknyi játékmód jár, amelyek a Free for Alltól egészen a Gun DM-ig terjednek. Utóbbi érdekessége, hogy mindenki rakétavetővel kezd, majd két kecskeáldozat után kap új fegyvert és így tovább. A Fus Ro Arena módban pedig a fent leírt lökdösődés a cél.

Goat of Duty teszt – Ez a Goat játék sosem lesz G.O.A.T. játék

Ha már említettük a fegyvereket, ezekből akad néhány, de használatuk pont annyira esetlen, mintha egy kecske hátára szerelnénk gépágyút. Mert egyébként így is van: a játék során a kecsként hátán van a kamera, vagyis bal alul a kicsi kecskénk valamilyen kosztümbe öltöztetett feje, jobb oldalon meg az aktuális lőszerszám látható. Tulajdonképpen a fura mozgást leszámítva a kecskefej különbözteti meg a játékot bármely más arcade FPS-től. Meg a hangok. És az, hogy kecskénkkel halottnak tudjuk tettetni magunkat, legyen ennek bármi is az értelme.

Goat of Duty teszt – Ez a Goat játék sosem lesz G.O.A.T. játék

A Goat of Duty, nos, az ami. A Call of Duty paródiája. Hogy vicces-e? Ha szigorúan nézzük (és én most nagyon szigorú fejet vágok, bizony), akkor nem. Mert azon kívül, hogy kecskék vannak benne, amik mekegnek, amikor vérpárává forralja őket egy eltévedt lézercsóva, különösebben nincs benne semmi extra. Persze, ha valaki arczsibbadósra röhögte magát anno a Goat Simulatorön, annak van esélye, hogy ezzel is hasonló sorsra jut. Én nem tartoztam közéjük, de természetesen a hiba most sem a készülékben, hanem a felhasználóban van. Én a magam részéről nem fogom kimaxolni egyetlen kecskémet sem a játékban, ahogy nem fogom feloldani az összes goatstume-öt sem. De biztos vannak olyanok, akik ezekben a pillanatokban is épp ezen fáradoznak. Nekik bizonyára a Goat Simulator díszdobozos kiadása is ott csücsül a polcon.

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Kecskék
  • Jó a pályadesign
Negatívumok
  • Fura irányítás
  • A fegyverek vagy nagyon gyengék vagy nagyon pontatlanok vagy nagyon lassúak... vagy mind
  • Kevés pálya

További képek

  • Goat of Duty

Goat of Duty

Platform:

Fejlesztő: 34BigThings

Kiadó: Raiser Games

Megjelenés: 2019. július 10.

» Tovább a játék adatlapjára

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Már több mint 17 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!