Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Little Big Workshop

Little Big Workshop teszt – Kapitalista manóhad

Avagy hogyan üzemeltessünk bútorgyárat.

2019.11.07. 17:05 | szerző: Puddle | Ismertető/teszt

A Mirage Games Studios első játékával megtanulhatjuk, milyen nehézségekkel jár egy bútorgyár üzemeltetése és rendben tartása. A Little Big Workshop a menedzserszimulátorok sorát gazdagítja, ahol nekünk kell figyelnünk a munkaeszközök terheltségére, munkásaink fáradtsági szintjére és kedvére, valamint elszámolnunk a kiadásokkal, a bevétellel és a fizetséggel, és kialakítani a gyártás logisztikáját és munkatervét.

Little Big Workshop teszt – Kapitalista manóhad

A játék egyből tervezőasztalhoz ültet, ahol a szétdobált vonalzók és ceruzák közül emelkedik ki kis makettépítményünk, ami nem sokkal később megannyi szorgos manónak fog munkát biztosítani. Kezdetben három helyiség áll rendelkezésünkre, amiket gyorsan be kell rendeznünk munkagépeinkkel, hogy megkezdődhessen a gyártás. Ha felállítottuk az alapokat, megcsörren az elgurult kávépoharunk melletti telefon, és kapjuk az első megbízásunkat: gyártsunk kerti törpéket. Persze szerencsére nem ragadunk le ilyen egyszerű feladatoknál, de a falovacskák és gumikacsák piaci igényének kiszolgálása elengedhetetlen, hogy üzemünk egy kis zsebpénzre tegyen szert, és növekedésbe kezdjen. A piac kereslet/kínálat görbéinek tanulmányozása után kell kiválasztanunk, mik hoznák a lehető legnagyobb bevételt, úgy, hogy nem gyártunk potyára, és az adott termékkel határidő előtt készen legyünk. Ezen felül figyelnünk kell a megrendelésekre is, mivel ezekből az ajánlatokból és kérelmekből lehet a leggyorsabban megtömni a zsebünket, persze csak ha időben elkészülünk velük.

Bár gnómjaink látástól vakulásig dolgoznak, nekik is kell pihenniük. A kezdeti három szoba egyikében lehetőséget kell nekik adni a lazításra, és hogy kielégíthessék kávéfüggőségüket. Gyárunkat nem elég, ha csak barátságossá és gnómbaráttá varázsoljuk, hanem dekorálnunk is kell. Építhetünk videojátéksarkot, ebédlőasztalt, italautomatát, kávéfőzőt, konyhát. Minél többet kedveskedünk munkásainknak, azok energiaszintje annál gyorsabban töltődik, így minimalizálhatjuk az időt, amíg gépeink kihasználatlanul állnak. Ezen felül a munkamorált gyárunk dekorálásával is növelhetjük. De vigyáznunk kell a túlzsúfoltsággal, hiszen leggyorsabban a hely fogy. Meg kell tanulnunk, melyek a legfontosabb gépek, dekorációk és bútorok, amelyek nélkül nem üzemelhet gyárunk. Kifejezetten nehéz, főleg a játék első fázisában elérni azt a pénzösszeget, amikor már biztonságban érezhetjük magunkat, és fejlesztésekbe is belekezdhetünk. De kibonthatjuk a falakat is, hogy új szobákat húzzunk, még több szerszámnak és munkagépnek adva otthont.

Little Big Workshop teszt – Kapitalista manóhad

Gyárunk nemcsak sokféle bútorra és eszközre specializálódhat, de anyagokra is. Az alap a famegmunkálás, amin kívül műanyaggal, szövettel és fémmel is dolgozhatunk. Persze mindhez kellenek a maguk munkapadjai és szerszámaik, de pénzszűkében idejekorán meg kell hoznunk a döntést, hogy melyikkel kezdjük meg működésünket. Ehhez megint a piaci útmutatásokat és a bejövő kérelmeket kell figyelembe vennünk.

A játék legnagyobb részében viszont a logisztika kiépítésével leszünk elfoglalva. Minden legyártandó bútort elemeire kell bontanunk, és azokat manuálisan a megfelelő munkapadhoz kötnünk, ráadásul jó sorrendben. Ha nem vigyázunk, gyorsan kitörhet a pánik, amikor vészesen ketyeg az óra a határidőig, és valahol megakad a munkafolyamat, esetleg lerobban az egyik masina. Ilyenkor felül kell vizsgálnunk a gyártási láncot, vagy kijavítani a felmerült hibát. Ugyanakkor, ha minden simán megy, viszonylag hosszú időn keresztül nem lesz semmi dolgunk, csak nézni, ahogy gnómjaink szorgoskodnak. Talán ez az egyetlen igazi hibája a játékmenetnek, hogy felmerülnek ezek a hosszabb-rövidebb eseménytelen időszakok, amelyeket a játék különböző minigame-ekkel próbál semlegesíteni. Gyárunkat ellephetik a patkányok, gyorsan terjedő penész vagy ellenséges kémek, akiket semlegesítenünk kell.

Little Big Workshop teszt – Kapitalista manóhad

A Little Big Workshop látványilag felemás érzéseket keltett bennem. Érdekes az alapötlet, hogy gyárunk csupán egy íróasztalon levő makettépítmény, és gyártás közben a különböző bútordarabokat külön-külön megfigyelhetjük, mégis hiányolom belőle a stílust. Az asztalok és a dekoráció sem viszi tovább ezt az ötletet, így végeredményben a grafika „csak” megfelel a célnak, de nem nevezném érdekesnek vagy különlegesnek.

A játék egyszerre komplikált és összetett, mégis gyorsan el lehet sajátítani az alapokat, így kezdőbarát. Rengeteg időt eltölthetünk gyárunk fejlesztésével, és szabadon terjeszkedhetünk amíg csak az íróasztal elér. A piaci görbék véletlenszerűen generáltak, ami biztosítja, hogy akárhányszor újrakezdhetjük a játékot, az mindig kicsit különbözőnek fog hatni. Ha szeretjük a menedzserszimulátorokat, a Little Big Workshop nem fog csalódást okozni. ■

Little Big Workshop teszt – Kapitalista manóhad
Little Big Workshop teszt – Kapitalista manóhadLittle Big Workshop teszt – Kapitalista manóhadLittle Big Workshop teszt – Kapitalista manóhadLittle Big Workshop teszt – Kapitalista manóhadLittle Big Workshop teszt – Kapitalista manóhadLittle Big Workshop teszt – Kapitalista manóhad

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

értékelés

Little Big Workshop

Pozitívumok
  • Összetett és jól kidolgozott gyártáslogisztika
  • Rengeteg legyártandó bútor és eszköz
  • Sok építkezési lehetőség
  • Piac diktálta dinamikus gyártásmenet
Negatívumok
  • Egyszerű grafika
  • „Holtidők” a játék bizonyos részein
Little Big Workshop
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Little Big Workshop

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló