Az Everspace két és fél éve boldogít minket – ifjabbakat azért, mert egy kiváló űrlövöldéről van szó, az érettebb ifjakat meg azért, mert olyan nosztalgikus húrokon hárfázik, mint a Wing Commander vagy az X-Wing/TIE Figher sorozatok. „Űrhajó-szimulátor” volt anno a kategóriája ezeknek a játékoknak, és a vegytiszta kisgépes űrharcokról szólt a dolog – ezt az esszenciát hozta mai szintre és gondolta tovább egy kicsit az Everspace. A siker meglett, konzolokra is eljött, aztán nemrég elindult a Kickstarter-kampány a második részért, és ezt is siker koronázta. Nekem pedig megadatott egy rövid pillantás egy pre-alpha verziójú demo keretén belül.
Jó érzés visszatérni – ez volt az első gondolatom, ahogy belevetettem magam a játékba. Ugyan hivatalosan én csak Switchen teszteltem az előző részt, de mivel megvan PC-n is, láthattam teljes pompájában. És a folytatás még erre is rátesz egy lapáttal. Talán a bevilágítás lehet az, ami a legnagyobbat fejlődött, adva így egy nagy löketet a megjelenés színvonalának. A demo három hajót engedett kipróbálni pár helyszínen – egyelőre én nem nagyon éreztem jelentős különbséget köztük, de ez változhat még. Maga a játékmenet picit átalakult: naprendszeren belül valami olyasmi módon utazhatunk, mint az Elite: Dangerous supercruise módja, az adott helyre érve pedig NPC-ktől kaphatunk feladatokat, amelyeket sikerrel teljesítve némi pénz üti a markunkat. Emellett persze lehet guberálni (felkutatni a gazdátlan konténereket), illetve összeakasztani a bajuszt a Kívülállókkal. Ha van baráti űrállomás, oda leszállva tudjuk készleteinket feltölteni, vásárolni, javítani. Gördülékenyebb lett így a játék, szó se róla.
Az irányítás viszont egyelőre a régi – vagy legalábbis én olyan sok eltérést nem tapasztaltam. Gamepaddel valahogy még mindig nem az igazi, míg billentyűzettel-egérrel tökéletes. Ez már csak amiatt furcsa, mert pont a gamepad az, ami közelebb áll működését tekintve egy joystickhez, márpedig repüléshez annál jobbat eddig nem találtak ki... Segáz, van még bőven idő a megjelenésig, remélhetőleg csiszolnak még rajta.
A Rockfish Games eddigi mutatványa biztató, és mivel elég messzinek tűnik a Steam premier dátuma (elvileg 2020. szeptember), és az is „csak” Early Access lesz, elméletileg minden adott a siker megismétléséhez. Én várom már, nem is kicsit, hogy újra kergetőzzek-lövöldözzek egy kicsit az űrben – és persze kíváncsi vagyok, hogy ezúttal vajon milyen történetbe pottyanunk bele.