Ha Crystal Dynamics, akkor bizony Tomb Raider. Legalábbis eddig ez volt a séma, ám a stúdió egy időre elköszönt Larától, hogy más hősökkel dolgozzon együtt egy picit. És a hősök most szó szerint hősöket jelent, méghozzá napjaink legnépszerűbb hőseit: a Marvel univerzumot kismillió alkalommal megmentő Bosszúállókról van szó. Évek óta készül már a Marvel’s Avengers, amely most már tényleg öles léptekkel száguld a premier felé. Ahogy az ilyenkor gyakran előfordul, a megjelenés előtti hónapokban a készítők több lehetőséget is adnak a türelmetlen rajongóknak, hogy egy picit idő előtt belekóstoljanak a játékba. Az első ilyen – egyelőre zárt – béta hétvégére most került sor, egyelőre csak PlayStation 4-en. Mi pedig le is csaptunk a lehetőségre, és kipróbáltuk a játékot.
Nos, ha röviden kellene összegeznem a tapasztalataimat, akkor azt mondanám, hogy pontosan ugyanazt éltem át, amit akkor éltem volna, ha leülök a játék valamelyik már megjelent előzetese elé. Ezek a videók nem csaltak, a Marvel’s Avengers valóban pontosan úgy fest és pontosan olyan érzés játszani vele, amilyennek a trailereken tűnik. Jó dolog ez, hiszen a rajongói elvárások nem térhetnek el nagyságrendekkel attól, amit a fejlesztők kezdettől fogva ígértek. És a Marvel’s Avengers a jelek szerint nem tér el tőle.

A bétában rögtön a sztori elejébe csöppenünk bele. A hősöket a nekik dedikált ünnepnapon éljenzi lelkesen a tömeg San Francisco utcáin, amikor hirtelen robbanások rázzák meg a nem oly távoli Golden Gate hidat. Természetesen a csapat azonnal odasiet, hogy ott egy rakás állig felfegyverzett terroristával és robottal találja szemben magát. Jön is a kötelező csihi-puhi, hogy aztán gyorsan kiderüljön, az egész csak egy jól megtervezett elterelő hadművelet volt. Az igazi célpont ugyanis a Bosszúállók léghajója, amelyen egy rakás olyan csúcstechnológiás fegyver és felszerelés van, amely rossz kezekben csúnya pusztítást tud okozni. És okoz is: a balhé végére letarolják szinte az egész várost a gonosztevők.
Na itt ugrunk jó öt évet az időben. A Bosszúállókat bíróság elé állították, a csapatot feloszlatták, a hősködést pedig illegálissá nyilvánították. A rendfenntartásért egy új katonai szervezet, az AIM (Advanced Idea Mechanics) a felelős, amely robothadseregével szép csendben rabigába hajtja a fél világot. Igen ám, csakhogy az öt évvel korábbi baleset mellékhatásaként rengeteg ember szerzett természetfeletti képességeket, köztük egy bizonyos Kamala Khan is, aki elhatározza, hogy felkutatja és újra egyesíti a Bosszúállókat.

Nos, dióhéjban erről szól majd a játék, és ebből kapunk ízelítőt a bétában is. Mindez játékmenet szempontjából egy elsőre eléggé lekorlátozott hack’n’slash-nek tűnik. Lényegében a béta küldetései alatt mentem előre a megadott útvonalon, lecsapkodtam (hol Thorral, hol Vasemberrel, esetleg Hulkkal vagy Amerika kapitánnyal) az utamba vetődő katonákat, majd elértem egy pontot, ahol továbbment a történet előre. Ez így nagyon rosszul hangzik, tudom. De valójában nem az, sőt, egész szórakoztató. Persze ebben közrejátszik az is, hogy én nagy Marvel-rajongó vagyok, így külön élmény volt egy picit kedvenc hőseim bőrébe bújni. Különösen Hulkéba, akivel elég nagy pusztítást lehet okozni.
A béta alapján ugyanakkor nem mindegyik hős harcmodora érződött kellően eltérőnek. Thorral és Hulkkal kb. csak a nyers erőt és a méretes pofonokat éreztük. Amerika kapitány és a Fekete özvegy valamelyes agilisabb, velük a bunyók is picit dinamikusabbnak érződtek. Vasember meg a kötelező össze-vissza repkedést képviseli, miközben minden testrészéből a fülétől a lábujjbütykéig lövöldözzük a pusztító sugarakat.

Tudom, ez még mindig elég rosszul hangzik, de még mindig azt mondom, hogy nem az. Valahogy bármennyire is sablonosnak tűnt a béta alapján a játék, mégis szórakoztató volt (és alapvetően nagyon pofás is). Arra mindenképpen jó, hogy meghozza a kedvem a szeptemberben érkező teljes játék kipróbálásához is. Különösebb hibákkal nem találkoztam (bár a menü kezelése egy picit fura volt), a játék PlayStation 4-en egyáltalán nem döcögött, pedig volt pusztítás a képernyőn elég. A grafika tényleg rendben van, attól is könnyű elvonatkoztatni, hogy ezek a Bosszúállók nem a mozikban megismert Bosszúállók. A játékmenet bétában megismert szelete egy picit ugyan repetitívnek tűnt, de a teljes játékban csak szabadabbak lesznek a lehetőségeink. Ha igen, akkor egy egész jó kis őszi akciójáték kerekedhet még ebből.