Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Marvel's Avengers

Marvel’s Avengers béta próbakör

Bosszút állhatunk a Bosszúállókat bosszúból megbo... szóval értitek, na.

2020.08.11. 17:53 | szerző: GeryG | Előzetes

Ha Crystal Dynamics, akkor bizony Tomb Raider. Legalábbis eddig ez volt a séma, ám a stúdió egy időre elköszönt Larától, hogy más hősökkel dolgozzon együtt egy picit. És a hősök most szó szerint hősöket jelent, méghozzá napjaink legnépszerűbb hőseit: a Marvel univerzumot kismillió alkalommal megmentő Bosszúállókról van szó. Évek óta készül már a Marvel’s Avengers, amely most már tényleg öles léptekkel száguld a premier felé. Ahogy az ilyenkor gyakran előfordul, a megjelenés előtti hónapokban a készítők több lehetőséget is adnak a türelmetlen rajongóknak, hogy egy picit idő előtt belekóstoljanak a játékba. Az első ilyen – egyelőre zárt – béta hétvégére most került sor, egyelőre csak PlayStation 4-en. Mi pedig le is csaptunk a lehetőségre, és kipróbáltuk a játékot.

Nos, ha röviden kellene összegeznem a tapasztalataimat, akkor azt mondanám, hogy pontosan ugyanazt éltem át, amit akkor éltem volna, ha leülök a játék valamelyik már megjelent előzetese elé. Ezek a videók nem csaltak, a Marvel’s Avengers valóban pontosan úgy fest és pontosan olyan érzés játszani vele, amilyennek a trailereken tűnik. Jó dolog ez, hiszen a rajongói elvárások nem térhetnek el nagyságrendekkel attól, amit a fejlesztők kezdettől fogva ígértek. És a Marvel’s Avengers a jelek szerint nem tér el tőle.

Marvel’s Avengers béta próbakör

A bétában rögtön a sztori elejébe csöppenünk bele. A hősöket a nekik dedikált ünnepnapon éljenzi lelkesen a tömeg San Francisco utcáin, amikor hirtelen robbanások rázzák meg a nem oly távoli Golden Gate hidat. Természetesen a csapat azonnal odasiet, hogy ott egy rakás állig felfegyverzett terroristával és robottal találja szemben magát. Jön is a kötelező csihi-puhi, hogy aztán gyorsan kiderüljön, az egész csak egy jól megtervezett elterelő hadművelet volt. Az igazi célpont ugyanis a Bosszúállók léghajója, amelyen egy rakás olyan csúcstechnológiás fegyver és felszerelés van, amely rossz kezekben csúnya pusztítást tud okozni. És okoz is: a balhé végére letarolják szinte az egész várost a gonosztevők.

Na itt ugrunk jó öt évet az időben. A Bosszúállókat bíróság elé állították, a csapatot feloszlatták, a hősködést pedig illegálissá nyilvánították. A rendfenntartásért egy új katonai szervezet, az AIM (Advanced Idea Mechanics) a felelős, amely robothadseregével szép csendben rabigába hajtja a fél világot. Igen ám, csakhogy az öt évvel korábbi baleset mellékhatásaként rengeteg ember szerzett természetfeletti képességeket, köztük egy bizonyos Kamala Khan is, aki elhatározza, hogy felkutatja és újra egyesíti a Bosszúállókat.

Marvel’s Avengers béta próbakör

Nos, dióhéjban erről szól majd a játék, és ebből kapunk ízelítőt a bétában is. Mindez játékmenet szempontjából egy elsőre eléggé lekorlátozott hack’n’slash-nek tűnik. Lényegében a béta küldetései alatt mentem előre a megadott útvonalon, lecsapkodtam (hol Thorral, hol Vasemberrel, esetleg Hulkkal vagy Amerika kapitánnyal) az utamba vetődő katonákat, majd elértem egy pontot, ahol továbbment a történet előre. Ez így nagyon rosszul hangzik, tudom. De valójában nem az, sőt, egész szórakoztató. Persze ebben közrejátszik az is, hogy én nagy Marvel-rajongó vagyok, így külön élmény volt egy picit kedvenc hőseim bőrébe bújni. Különösen Hulkéba, akivel elég nagy pusztítást lehet okozni.

A béta alapján ugyanakkor nem mindegyik hős harcmodora érződött kellően eltérőnek. Thorral és Hulkkal kb. csak a nyers erőt és a méretes pofonokat éreztük. Amerika kapitány és a Fekete özvegy valamelyes agilisabb, velük a bunyók is picit dinamikusabbnak érződtek. Vasember meg a kötelező össze-vissza repkedést képviseli, miközben minden testrészéből a fülétől a lábujjbütykéig lövöldözzük a pusztító sugarakat.

Marvel’s Avengers béta próbakör

Tudom, ez még mindig elég rosszul hangzik, de még mindig azt mondom, hogy nem az. Valahogy bármennyire is sablonosnak tűnt a béta alapján a játék, mégis szórakoztató volt (és alapvetően nagyon pofás is). Arra mindenképpen jó, hogy meghozza a kedvem a szeptemberben érkező teljes játék kipróbálásához is. Különösebb hibákkal nem találkoztam (bár a menü kezelése egy picit fura volt), a játék PlayStation 4-en egyáltalán nem döcögött, pedig volt pusztítás a képernyőn elég. A grafika tényleg rendben van, attól is könnyű elvonatkoztatni, hogy ezek a Bosszúállók nem a mozikban megismert Bosszúállók. A játékmenet bétában megismert szelete egy picit ugyan repetitívnek tűnt, de a teljes játékban csak szabadabbak lesznek a lehetőségeink. Ha igen, akkor egy egész jó kis őszi akciójáték kerekedhet még ebből. ■

A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a Cenega biztosította.

Marvel's Avengers
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Marvel's Avengers

hozzászólások (21)

Shadowguard
Shadowguard 2020.09.06. 00:40
Mi a franc, itt valami hiba lesz a mátrixban... Nálam 27 óra és alacsonyabb szinten vagyok. Mondjuk ahol lehetett ott elmászkáltam, de akkor is nagy a difi. War Table-t meg csinálni se tudok, ha néha be is ad egyet-egyet, akkor az +20-30 szinttel van fölöttem. Van frakciós küldim, az negyvennel. Szóval azokat kényszerűségből hanyagoltam... Egyedül a bázison tudom csinálgatni a challenge traininget:-|
Illetve egynek nekikezdtem, azt mondta +8... Hát nem volt egyszerű... De aztán hibaüzenet nélkül kidobott 90+%-nál, szóval ennyi elég volt mára
Creativ3Form
Creativ3Form 2020.09.06. 01:53
Hm, ez mondjuk tényleg érdekes. :-D Főleg, hogy én is rendre elmászkálok, jelzi is ugye, hogy az adott területen merre van a küldetés és hol vannak a kérdőjelek. Eddig csak egy kérdőjeles, rejtett ládát nem tudtam megszerezni, mert az Istenért se tudtam rájönni, hogy kell kinyitni az ajtót. :-D Láttam ugyan a gombot, amire rá kellett állni, de nem töretént semmi, és semmi más nem volt a közelben, amit aktiválni lehetett volna, így inkább hagytam a faxba. Mondjuk lehet az is közrejátszik, hogy én medium fokozaton tolom, te meg lehet hardon? :-)
Creativ3Form
Creativ3Form 2020.09.06. 02:15
Nem megy ez ma neke, 12,5 órám van benne. :-D 7,7 akkor volt, amikor estre elkezdtem vele játszani, és ezt tornáztam fel 12,5-re. :-D
Shadowguard
Shadowguard 2020.09.06. 11:43
Nálam is medium, ez nem az a játék amit hardon akarok tolni :D
Azt felfedeztem most, hogy a küldetések szintje attól is függ, hogy melyik karakterrel akarok menni. Lvl 21es küldetés, Kamalával sima ügy lesz. Átváltok rá és már harmincas...
Mondjuk továbbra is vannak számomra rejtélyes részek a játékban. Egyszer kiírta még tegnap, hogy frissülni fog a War Table... Azóta nem láttam a kiírást és nem is frissült. De néha pedig változik... A Challange cardoknál is tegnap azut írta a heti nemsokára frissül, a számláló újraindult, ami kész volt kipipálva maradt, a napik lefrissültek. A kezdőképernyőn is ír egy community challenge-et, az idő csökken, a számláló nem nő... Szóval sok tekintetben még béta szaga van ennek:-X
Shadowguard
Shadowguard 2020.09.06. 19:30
Na azért csak alakul ez, végül csak visszatértem Natashához is. Gondoltam megcsinálom az oktató módját, aztán utána a saját küldetésláncából is rápróbáltam az elsőre. Így, hogy tudom mi hogy működik már tetszik. Jobb, mint bádogember, benne az egyetlen pozitívum az előrendelői skin. Bár most volt vele küldetésem, kapott egy új skint... Durva:-O

Kicsit ráfeküdtem most a kampányra, egyre jobban pörög a sztori és vannak benne durva jelenetek. Nem tudom tartasz-e már ott, de azt hittem Thor első küldetésének végét nem tudják überelni... Kicsivel később Flight of Icarus...

És meglett a HARM challenge is, ott azért szívtam a fogam... Nem is a nehézség, Kamala egyre erősebb, de ötször kellett újraindítani, mert egy enemy mindig beesett a textúrába:-X
ajánlott olvasnivaló