„Hogy bírjunk ki egy világjárványt?” – kérdezte magától Edwin Montgomery ausztrál zeneszerző, hangmérnök, kísérletező beállítottságú fejlesztő. Aztán elővette a Unity fejlesztőkészletet, igen jó eséllyel (bár biztosra nem mondhatom) némi tudatmódosító szert, és összehozta nekünk az Isolationist Nightclub Simulator című interaktív élményt – videójátéknak nevezni talán kissé túl tág értelmezése lenne a fogalomnak. De akkor mi is ez pontosan?

Az alapszituáció tehát az volna, hogy a Földön világjárvány tombol, a (jobb híján nevezzük így) játékos pedig alámerül egy rendkívül sajátos szórakozóhely szimulációjába. Van itt minden: színpad, tánctér, bár, mosdó, játékterem, művészeti galéria, koncertterem és két kert. Nem óhajtok minden poént lelőni előre, de pár apróságot a teljesség igénye nélkül megemlítenék. A színpadon akad pár elektronikus hangszer, így aki kedvet érez hozzá, saját EDM számot is komponálhat meglepően egyszerűen. A koncertteremben lévő zongora természetesen folyamatosan zenél. Akad pár számítógép, amellyel üzenetet küldhetünk másoknak – ezek a szövegek véletlenszerűen tűnnek fel mások mosdóiban, poháralátétein.

Mit is érne egy szórakozóhely koktélok nélkül? Igaz, hogy már egytől is „berúgunk”, és mindenféle érdekes hatással van ránk, de hát ez ilyen... Én is iszom akkor egyet, egészségetekre! .kolálukitra ygoha ,rám detré noygan men ,motál trem ,tévák yge mozsi ,mezsih tzA ...atsilaminim tiyntelehel yge nálat kenmesélzí né za ráb – kansátokla za kenne ajyta za könrémgnah ,zsénez yge kascsigém ergévle ,eréscnerezs kabboj rám kognah A .adnor metnirezs ed – naltatahtativ ze ,snerehok ,sosulítS .kanccuc a egéssőre za men ed ,afopój ráb akifarg A
Isolationist Nightclub Simulator – aki bírja, vegye, vigye.