Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

The Dark Eye: Chains of Satinav

The Dark Eye: Chains of Satinav és Memoria teszt – Geron és Nuri kalandjai konzolra kerültek

Hogy működik a point & click műfaj gamepaddel?

2021.03.26. 23:05 | szerző: Sityi | Ismertető/teszt

Majdnem 10 éve, hogy a Daedalic Entertainment kalandjátékot készített a németek által igencsak nagyra becsült Das Schwarze Auge asztali szerepjáték világában. Ez náluk körülbelül akkora nemzeti kincs, mint anno nálunk volt a M.A.G.U.S., csak ez már 37 éves, kilenccel több, mint a mienk. Persze videójátékok már korábban is jelentek meg ehhez a fantasy világhoz kapcsolódóan (elég a Realms of Arkania sorozatra gondolni), klasszikus kalandjáték viszont ez az első, amely itt játszódik. A PC-s változatot úgy tűnik, elég sikeresnek ítélte a fejlesztő/kiadó, így most portolták és kiadták jelen konzolokra is a két The Dark Eye részt – én a PlayStation 4-es verziót vettem közelebbről szemügyre.

The Dark Eye: Chains of Satinav és Memoria teszt – Geron és Nuri kalandjai konzolra kerültek

Hajdanában a point & click kalandjátékok egyik jellegzetes vonása a pixelvadászatnak csúfolt játékmechanikai elem volt, ami a gyakorlatban azt jelentette, hogy néha úgy eldugtak egy, a továbbjutáshoz szükséges tárgyat vagy működtetendő szerkezetet, hogy azt csak némi (hosszas) keresgéléssel lehessen megtalálni. Amíg egér van a kezünkben, addig ezzel nincs is baj, de gamepaddel ez már erősen esélyes, hogy frusztráló, így a németek a mi kezünkbe helyezték jelen esetben a döntést: akarunk-e ezzel jelentős időt tölteni, vagy jelölje a játék, hol vannak azok a pontok, ahol lehet valamit csinálni, így gördülékenyebbé téve a játékmenetet – és egyben kezelhetőbbé téve a játékot a „banánnal”. (Halkan azért hozzáteszem, hogy az eredeti PC-s verzióban is adottak voltak ezek a lehetőségek, de itt különösen jól jön.)

The Dark Eye: Chains of Satinav és Memoria teszt – Geron és Nuri kalandjai konzolra kerültek

Láthatóan sok munkát fektettek a németek a portba, de talán nem eleget. Hogy kell ezt érteni? A háttereket és karaktereket nagyon szépen feljavították olyan minőségűre, hogy az 4K felbontásban is megállja a helyét, emellett a 3D-ben rajzol karakterek animációja is finomodott. Ahol visszaüt a régi motor öröksége, az pont a 2D-s elemek mozgása (például amikor két szereplő közeli beállításban beszélget): ez a régi szép időket idéző párfázisos animációkra emlékeztet. Engem nem zavart különösebben, de elüt egymástól sajnos ez, és akik nem LucasArts vagy Sierra On-Line kalandjátékokon nőttek fel, azokat zavarhatja. A hangokat is igyekeztek kipofozni, ehhez képest néha reccsen, pattan egyet-egyet... Furcsa, mert azt erősen kétlem, hogy a felvétel lenne ilyen, inkább mintha a játék motorjával lenne valami. Apróságok ezek, de szerencsére egyik sem olyan, ami kizökkentene minket a meséből – legfeljebb kezdetekben figyelhetünk fel rá.

The Dark Eye: Chains of Satinav és Memoria teszt – Geron és Nuri kalandjai konzolra kerültek

Mert a mese az jó, és a mai napig megállja a helyét. Geron, a két rész főhőse, egy remek karakter, könnyen tudunk vele azonosulni. A Chains of Satinavban a városát, Andergastot kell megmentenie, de kalandjai nem korlátozódnak csak a városra. A folytatásban pedig egy 450 éve eltűnt hercegnő rejtélyét kell megoldania ahhoz, hogy az előző részben megismert tündérnek, Nurinak tudjon segíteni.

The Dark Eye: Chains of Satinav és Memoria teszt – Geron és Nuri kalandjai konzolra kerültek

Minden dicséretet megérdemel a Daedalic, hogy igazi kalandjátékélményt hozott el konzolra úgy, hogy a műfaj esszenciája megmaradt, miközben sikerült (legalább valamennyit) modernizálni a külsőségeken – és persze az irányítás is működik. Valamit sikerült egy mára erősen letűnőfélben lévő korszakból átmenteni konzolokra, így már csak ezért is ajánlott vételnek tartom e két játékot – de ha megismerkedni vagy nosztalgiázni szeretnél új platformon ezzel a műfajjal, akkor meg végképp kihagyhatatlan. ■

értékelés

The Dark Eye: Chains of Satinav

Pozitívumok
  • Úgy sikerült áthozni egy alapvetően nem konzolos zsáner egyik kiváló darabját, hogy közben nem veszítette el identitását
Negatívumok
  • Kisebb technikai nüanszok

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

The Dark Eye: Chains of Satinav és Memoria teszt – Geron és Nuri kalandjai konzolra kerültekThe Dark Eye: Chains of Satinav és Memoria teszt – Geron és Nuri kalandjai konzolra kerültekThe Dark Eye: Chains of Satinav és Memoria teszt – Geron és Nuri kalandjai konzolra kerültekThe Dark Eye: Chains of Satinav és Memoria teszt – Geron és Nuri kalandjai konzolra kerültekThe Dark Eye: Chains of Satinav és Memoria teszt – Geron és Nuri kalandjai konzolra kerültekThe Dark Eye: Chains of Satinav és Memoria teszt – Geron és Nuri kalandjai konzolra kerültekThe Dark Eye: Chains of Satinav és Memoria teszt – Geron és Nuri kalandjai konzolra kerültekThe Dark Eye: Chains of Satinav és Memoria teszt – Geron és Nuri kalandjai konzolra kerültekThe Dark Eye: Chains of Satinav és Memoria teszt – Geron és Nuri kalandjai konzolra kerültekThe Dark Eye: Chains of Satinav és Memoria teszt – Geron és Nuri kalandjai konzolra kerültekThe Dark Eye: Chains of Satinav és Memoria teszt – Geron és Nuri kalandjai konzolra kerültek
The Dark Eye: Chains of Satinav
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
The Dark Eye: Chains of Satinav

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló