Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Jay and Silent Bob: Mall Brawl

Jay and Silent Bob: Mall Brawl teszt

Nyomjál-e a készítők markába zenöt pénzt kis gempa?

2021.06.05. 18:00 | szerző: Onimushaman | Ismertető/teszt

A Jay és Néma Bob visszavág (Jay and Silent Bob Strike Back) az egyik olyan kultfilm, amit a legtöbbször láttam, és bármikor bármit tudnék belőle idézni (és sokak szerencséjére – vagy bánatára – szoktam is). Kevin Smith legjobb, legérettebb alkotásából nem készült videojáték – egészen mostanáig. De vajon miért? Hiszen az alapanyag gazdagabb, mint egy kiadós vasárnapi ebéd, a poénok időtállóak, a karakterek pedig zseniálisan idióták. Pont ezen gondolkozhatott el a maroknyi tagot számláló Interabang fejlesztőcsapat is, akik egy nagyszabású bunyós alkotásra kalapoztak. A Jay and Silent Bob: Chronic Blunt Punch készülőben van, az előzetes anyagok is ígéretesek. A támogatók pedig ingyenesen élvezhetik jelen bemutatóm tárgyát, a Jay and Silent Bob: Mall Brawlt, ami egy ízig-vérig 8-bites NES game, annak minden hibájával és szemétségével. Egy kis kedvesség, amivel a várakozás lerövidülhet, PlayStation 4-en pedig már a tuningolt Arcade Edition került a piacra. Jó hír, hogy eme kikacsintás nem vett el időt és energiát a nagyobb, készülő projekttől, mert egy másik céggel kooperálva hozták tető alá. Hurrá!

Jay and Silent Bob: Mall Brawl teszt

Jay és Néma Bob, akik heteró élettársak, túl vannak pár rázós dolgon. Most épp egy plázából próbálnak kikeveredni, miközben üldözik őket a biztonsági szolgálatosok. Célunk, hogy lehetőleg egy darabban visszajuttassuk a két füves arcot kedvenc videotékájuk elé, ahol lényegében az életüket töltik. A szoftver vizualitása megidézi a ’80-as évek végi NES-alkotások egyszerű színvilágát. Az első perctől fogva látható – de ezt a készítők sem rejtik véka alá –, hogy a Double Dragon II és a River City Ransom inspirálta őket. Egy klasszikus oldalra haladós beat ’em up címet képzeljünk el, ahol a kezelés szintén a múltba varázsol bennünket a kétgombos akcióival. Hőseink tudnak ütni/rúgni és ugrani, illetve szökkenésből támadni. Az alap sétálás mellett előcsalható a futás is, lényegében ki is merült ennyiben a harcrendszer. Illetve az alaptámadások ütemes nyomkodásával egy látványos kombó is előcsalható. A mozdulatok karakterenként eltérőek, az ellenséges figurák pedig változatosak.

Elég sok a főellenség jellegű kreatúra, akik nagyrészt Kevin Smith filmjeiből léptek ki (gyorséttermi kabala, kulalény, Dákónvágó), vagy csupán egy mondatból kiragadva álmodtak meg valami baromságot (perecfejű ember). 8 pályán keresztül kell rongyolnunk az igencsak túlerőben lévő őrök, nindzsák, punkok, törpék, melltartóval csapkodó nők és egyéb emberkék kereszttüzében. Egyedül játszva váltogathatunk Jay és Néma Bob között, de akár nekiülhetünk a pláza hadműveletnek egy barátunkkal a kanapén is. Ilyenkor, ha egyikünk fűbe harapna, akkor nagyjából egy perc után fél élettel feltámadhatunk. Ennek feltétele, hogy legyen rosszarcú a képernyőn, máskülönben nem töltődik tovább a bajba jutott egyén energiája. Útközben pótolhatjuk kajákkal megtépázott párosunk elvesztett pontjait, természetesen a földről elfogyasztva, ahogy a zsáner megkívánja! Az elejtett dádázó tárgyakat is magunkhoz szólíthatjuk pár erősebb ütés erejéig.

Jay and Silent Bob: Mall Brawl teszt

Nagyjából hasonlóan épül fel a Jay and Silent Bob: Mall Brawl, mint korabeli fajtársai: el kell jutni A-ból B-be, majd a végén legyűrni egy boss figurát. Még egy olyan dolgot is visszahoztak az őskorból, amit már minden jóérzésű játékos a pokolba kíván. Történetesen az utolsó szint egy boss rush, ahol egymás után kéne legyűrnünk azokat a tagokat, akikkel pár perce/egy órája még vért izzadva csatároztunk. Mindezt egy élettel. És ha eljutunk az utolsó „pályára”, ami a főellenség, ahol vesztés esetén az előtte lévő sok harcos darálót is újráznunk kell. Mondjak jobbat? Sokan a 3. szint végén lévő bevásárlókocsis undorítóan mocskos szegmensen sem fognak átjutni, ahol kerülgetni kell a burgonyáskocsikat és a járókeretes öreglányokat, miközben egyéb akadályok gördülnek elénk. Ez egy cseppet sem izgalmas vagy élvezetes elem, amit nyugodtan kukázhattak volna. Ennél a résznél és a már említett 8-as pályánál lazán el lehet tölteni 1-1 órát a próbálkozásokkal. És akkor a sikeres végigjátszás után megnyílik rögtön a Hard mód, ahol már nem lehet használni a kétemberes feltámadós trükköt sem, az enemy erősebb, a rüves-nyüves kocsis rész pedig nagyobb, hosszabb és vágatlan...

Szeretem a retrót és az abban a szellemben készült programokat, de néha azért jó, ha találnak egy arany középutat a fejlesztők. Negatívumai ellenére vonzott a szemétkedés a Jay and Silent Bob: Mall Brawlban, továbbá ketten jó érzés volt szendvicsbe pofozni a nyomorultakat, de bármennyire is vagyok Jay és Néma Bob rajongó, nem biztos, hogy teljes áron magamhoz szólítottam volna a játékot. Továbbra is inkább a készülő Chronic Blunt Punchot várom, amellyel már most jobban tudok azonosulni, mint ezzel a túl jól sikerült NES-pótlékkal. Jay szavaival élve: ha sajnálod kiadni a game árát, akkor húzzál elfelé! Vagy Néma Bob szavaival élve... ■

A tesztpéldányt a játék fejlesztője biztosította.

Jay and Silent Bob: Mall Brawl tesztJay and Silent Bob: Mall Brawl tesztJay and Silent Bob: Mall Brawl tesztJay and Silent Bob: Mall Brawl tesztJay and Silent Bob: Mall Brawl tesztJay and Silent Bob: Mall Brawl teszt

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló