Jelen bemutatóm tárgya, a Wonder Boy: Asha in Monster World kedves felújítása az eredeti Monster World IV-nek. Az egy régi széria utolsó epizódja volt, amelyet még a Sega készített 1994-ben. Ezután alkalmanként megjelent különböző konzolokra a játék, utoljára 9 éve élvezhettük digitálisan az akkori PlayStation és Xbox masinákon. Három esztendeje aztán egy meseszép metroidvania képében elevenedett meg újra ez a csodavilág. A Monster Boy and the Cursed Kingdom a széria remek továbbgondolása volt, amit mindenkinek melegen ajánlok, ha esetleg kimaradt volna bárki listájából. Azóta nem készült új epizód, ezt az űrt próbálja most betölteni a mostani remake, amelynek produkciós munkálatait ugyanaz a Ryuichi Nishizawa vezette, aki az eredeti Wonder/Monster alkotásokért is felelt. Szuper hír, hogy a fizikai kiadáshoz ajándékba jár az 1994-es klasszikus verzió, így aki egy picit nosztalgiázna, mindenképpen ezt válassza!
Történetünk sivatagos környezetben játszódik, amelyről eszünkbe juthat akár az Aladdin mesevilága is. Egy fiatal lány, név szerint Asha éppen a harcosok útjára próbál lépni, amihez bizonyítania kell rátermettségét. Édesapjától megkapja a kardját, majd el is hagyja faluját, hogy egy sor kihívást teljesítve a fővárosban próbáljon szerencsét hivatásos őrként.
A program 3D-s háttereket használ, 2D-s játékmenettel vegyítve. A karakterek szép cel-shaded megjelenítést kaptak, és egy picit elütnek az ormótlanabb grafikás tereptől. Az összképet így átlagosnak mondanám, de a színes figurák feldobják az egészet. Most először adtak hangot a szereplőknek: Ashát Ai Fairouz, egy feltörekvő japán szinkronszínésznő kelti életre nagy átéléssel. Jó hallgatni a játékát, szuperül illik a szerepre. A zenéket is újrakomponálták, de lehetőség van átkapcsolni a '94-es klasszikus dallistára is. Nekem nagyon tetszettek az új melódiák, de végigjátszottam a régi nótákkal is a kalandot.
Asha rövid időn belül társat is szerez magának. Egy különleges kék lényt kelt ki egy tojásból, akit Pepének nevez el (a faj neve amúgy pepelogoo). A cuki repülő állatka segítségével elérhetetlen helyekre tudunk eljutni – egyfajta fura röppenős dupla ugrásként funkcionál. Pepe az utazás során továbbfejlődik, ami a játékmenetre is hatással lesz. Hősünk alapjáraton vagdalkozni és ugrani tud, de egy védekező állást is felvehet. Minden kard rendelkezik egy alap támadóerővel, de bizonyos számú találat után egy mágikus, erősebb csapás is elsüthető. Ezek a számok merőben eltérnek, így érdemes mindig jobb felszereléseket vásárolni. A ránk támadó szörnyek változatosak és némelyik taktikus is, a leölésük után aranytallérok ütik a markunkat. Ezeket elkölthetjük a szinteken elhelyezett automatáknál gyógyításra, vagy harácsolva a nagyvárosban válthatjuk be mindenféle javakra.
A kiegészítőkkel növelhető az életerő, ami kezdetben nagyon karcsú, és néhány bekapott sebzés után elfekszünk. Viszont a szívecskéink száma eggyel végérvényesen nő, ha összegyűjtünk 10 cseppet, amelyek a pályákon elszórva lebegnek, vagy titkos ládákból rámolhatóak ki. Pajzsok vásárlásával az elementális támadások ellen leszünk védve bizonyos százalékig, ezeket és a fentebb taglalt felszereléseket is a fő helyszínen tudjuk beszerezni.
Általánosságban a célunk mindig egy pecsét felkutatása lesz, majd ezzel indulhatunk neki a négy nagyobb pálya soron következő szakaszának. A helyszínek változatosak, és 2-3 szintre tagolódnak. Néha egyszerűbb logikai feladványokat is meg kell oldanunk, vagy egy kvízsorra helyesen válaszolnunk. Az utóbbihoz kellően oda kell figyelnünk a játék világára. Bárhol lehet menteni szerencsére, és egy tucat slot is a rendelkezésünkre áll. A régi verzióban csak a fő helyen és a párszor felbukkanó öregembernél volt erre lehetőség, és csak két hellyel gazdálkodhatunk. A mentésmutyizásnak hála merőben könnyebb a stuff, de már a kezdetben is választható az Easy nehézségi fok, ha tényleg csak átrepülnénk a pár órás történeten.
Maga a játék nem annyira nehéz, de a kezelés picit merev, így akaratlanul is beleállhatunk rossz helyzetekbe. Egész sok titkot fel lehet fedezni, a városban pedig a térben is lehet mászkálni. Jók a dialógusok is, minden újabb látogatásnál valami megváltozik a városban, ezáltal élőre, hangulatosra sikeredett. A befejező képsorok alatt félig-meddig elhúzzák a mézes madzagot egy esetleges folytatás címén, ami talán bizakodásra adhat okot. Személy szerint én tárt karokkal várom, bármi is süljön ki belőle.
A Wonder Boy: Asha in Monster World egy jól sikerült felújítás, amely bár nem kihagyhatatlan címként marad meg, de ha befizetsz rá, biztosan jól fogsz vele szórakozni.