A bevezetőben gondoltam, írok az emberi agyról, tévhitekről, de aztán meggondoltam magam. Olyan keveset tudunk még most is eme területről (több kutató állítása szerint pár százalékát derítettük fel csupán eddig), hogy gáz lenne itt okoskodnom. Felszínesen készültek már a témában játékok és filmek is, a következő szoftver se fogja megváltani a világot témájában. Inkább a szórakoztatási faktorra gyúr rá, aminek helyszíne egy elmében lesz tetten érhető.
Történetünk szerint egy megkergült ezredes megfékezésére vállalkozunk, aki nukleáris csapásra készül. Elit kommandósként nem kevesebb a feladatunk, minthogy hatoljunk be a hatalomúr elméjébe, és vívjunk végtelennek tűnő harcot egyfajta belső ellenségként. Emberünk szürkeállományában zónákra osztott szinteken fogunk a hullámokban manifesztálodó katonák ellen csatázni.
Rougelite formula szerint fogunk halálunk után újra próbálkozni, tehát a pályákon gyűjtött javakat és fejlesztéseket elbukjuk, de a permanensen vásárolt képességeink megmaradnak. Szépen sorban nyerhetjük el a képességpontokat, amelyekhez különféle feladatokat kell elvégeznünk (bizonyos számú egység kiiktatása, módszeres gyilkolászás, haladás, egyéb dolgok). A pontokat ezek után három ágon költhetjük el, ami által egyre szívósabbak leszünk, és tovább fogunk jutni az agyban. Mozogni akár szabadon is tudunk majd az analóg karokkal, de gondoltak a gyengébb gyomrú játékosokra is (szemmel teleportálás, karlendítéses araszolás).
A PlayStation VR2 headset egyik nagy újdonsága a szemkövetés volt, amit a Synapse csúcsra járat. Eddig egyik cím sem használta ilyen pontossággal, reméljük, mostantól ez a tendencia javulni fog. Eszméletlenül hangulatos, ahogy a fedezék mögül (amit folyamatosan markolunk az egyik praclinkkal) kikukucskálva tűpontosan oda lőhetünk, ahová akcióra szomjas szemecskéinkkel fókuszálunk.
Domináns kezünkkel tüzelünk kezdetben pisztolyunkból, de feloldhatunk később egyéb mordályokat is (például gépfegyver, shootgun stb.). Figyelnünk kell az újratöltésre, az üres tár kikandikál a fegyverünkből, de egy töltényszámlálón is pontosan láthatjuk, hogyan állunk lőszerrel. A másik kezünkkel toljuk vissza a tárat, majd folytatódhat a móka. Szabadon maradt kacsónkkal végezzük majd a „varázslatot”, telekinézisünkkel robbanó hordókat hajigálhatunk, nagy kockákkal zúzhatjuk porrá ellenlábasainkat vagy lifteket huzigálhatunk. Később egy szorítással fel is robbanthatjuk instant a hordót, de akár a katonákat is könnyűszerrel hajigálhatjuk. Egy nagyon pörgős, élvezetes elegyet alkot ez a lövöldözős/tárgymozgatós játékmenet.
Nem olyan könnyű eleinte, de minél többször esünk neki (figyelünk a kihívásokra, majd fejlesztjük magunkat), annál otthonosabban fogunk mozogni a szürke térben. Egyre bátrabban és taktikusabban rohanunk a veszélybe, kísérletezünk a fejlesztésekkel, illetve egyre tovább fogunk eljutni ebben a tekervényes kis világban.
A Synapse a nyár egyik legkellemesebb VR-kikapcsolódásaként érkezett, ami akár egy-egy órára is tökéletesen kikapcsol. Remek testedzés is, rendesen megizzaszthat.