25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

XDefiant próbakör – Megérkezett a „CoD-gyilkos?”

Ingyenes hero shooter Ubisoft karakterekkel.

Írta: Puddle

A címben említett titulussal illették még bőven megjelenése előtt a Ubisoft legújabb címét. Egyszerű kikövetkeztetni, miért, az XDefiant ugyanis nagyon sokban hasonlít a Call of Duty-széria multiplayer játékmódjához, viszont van egy letagadhatatlan előnye: ingyenes. Mármint, ma már mindenki tudja, mit jelent az, hogy egy ingyenes játék ingyenes: a szokásos battle passra és a túlárazott fegyver- és karakterskinekre bőven lehet költeni, de elindítani a játékot és beugrani egy kaotikus lövöldözésbe maximum csak az agysejtjeink egy pici részébe kerül. Mindenesetre nagy elvárásokat tűztek ki az XDefiant részére, ami azoknak többé-kevésbé eddig megfelelni látszik. Gondolom, a pozitív fogadtatást látva nagy kő esett le a Ubisoft vezetőségének szívéről, mert az Assassin’s Creed Shadows és a Skull and Bones PR-szörnyűségei után nem hiányzott a cégnek még egy probléma.

XDefiant próbakör – Megérkezett a „CoD-gyilkos?”

A kérdés tehát, hogy érdemes-e kipróbálni a játékot? A válasszal nem várok a cikk végéig, rögtön megválaszolom: igen, abszolút megéri minden FPS-rajongónak letöltenie és kipróbálni. Az XDefiant bár több apró sebből vérzik, az alap, amiért valaki FPS-sel játszik, hogy lövöldözzön és fejetlen csirkeként rohangáljon és ugráljon az arénákban, kifogástalan és adrenalinpumpáló élményt nyújt – mint már említettem, ingyen.

Egy hero shooterről van szó, amelyben több frakció és képesség közül lehet választani, hogy a játékmenet még változatosabb és kaotikusabb legyen. A Ubisoft játékainak különböző karakterei szerepelnek benne, velük ugorhatunk az akcióba. Ezek az Echalon, a Splinter Cell kémei, láthatatlansággal és falon átlátó szonárral felszerelve; a Phantom csapat tagjai a Ghost Recon címekből léptek elő különböző pajzsokkal a zsebükben; a Liberated frakció a Far Cry 5-ből jön és gyógyítani tudnak. Rajtuk kívül feloldhatók egy kevés játékkal a Watch Dogs hackerjei, valamint kedvenceim, a Division fertőzött utcán tisztogató, pontosabban mindent felégető Cleaners tagjai.

XDefiant próbakör – Megérkezett a „CoD-gyilkos?”

Sokféle karakter, passzív és aktív képességek közül lehet választani, valószínűleg mindenki megtalálja majd kedvenceit. A kis probléma az, hogy mint például az Overwatchban, itt is vannak „ultimate” képességek, amelyek ereje közel sincs jól belőve, van amelyik megfordíthatja egy meccs kimenetelét, míg egy másik konkrétan semmire sem használható. Összességében nincs olyan nagy hangsúly az operátorok képességein, de feldobják és megszínesítik az amúgy is pörgő játékmenetet. Nagyon nagy hangsúly esik a mozgásra: futás, ugrás, mászás és csúszás a tárház. Ez nem tűnik olyan soknak, mint például egy Titanfall vagy Apex Legends esetében, de a karakterek mintha lebegnének mozgás közben, és a egy jó játékos ismérve, hogy maximálisan kihasználja ezeket a lehetőségeket.

És ezen kívül azért is pörög a játékmenet, mert a legtöbb fegyver képes 0,4 másodperc alatt elolvasztani bárkit. Igen, itt a pislogás valóban halálos, és aki konzisztensen tud fejre célozni, azzal szemben alig lehet felvenni a versenyt, mert nincs reflex a világon, ami a célzásért kárpótolna. Ellenben amennyire halálosak a fejlövések (érdekes mondat) annyira sok ólmot bír el a test bármelyik másik része, szóval, ha nem célzunk jól, akkor egy fél tárat kell beleereszteni valakibe a kívánt hatás eléréséért.

XDefiant próbakör – Megérkezett a „CoD-gyilkos?”

Fegyverekből is hozzák a szokásos felhozatalt a játékban: AR, SMG, shotgun, sniper, LMG – nem kicsi, de nem is nevezném hatalmas választéknak. De legalább szabadon építhetőek a fegyverek. Már ha kioldjuk velük a kiegészítőket, ami időnként, főleg az első pár szinten nem egy sétamenet, mivel rengeteg fegyver XP-re van szükség, és azt csupaszon nehéz megszerezni.

És itt rá is lehet térni a játék problémáira, de előtte azért meg kell jegyeznem, hogy az XDefiant fejlesztői aktívan kommunikálnak a játékosokkal, és az általam hamarosan felvetésre kerülő gondok megoldásán már dolgoznak. Ezek a javítások valószínűleg a mostani pre-season időszak utánra esedékesek, ami még kb. 1 hónapot jelent, ugyanis július 2-án indul az első évad. Tehát a fegyverek között igen nagy egyensúlybéli problémák vannak. A shotgunok sajnos szinte haszontalanul gyengék és inkonzisztensek, míg a mesterlövész puskák uralják a játékteret. Egy hibának köszönhetően, minthogy ezen fegyverek célzását nem zavarja a „flinch” tehát az a bemozdulás, amikor lőnek rájuk, így túl pontosak, és nem lehet velük semmiféle fegyverrel se közel, se távolról felvenni a versenyt.

XDefiant próbakör – Megérkezett a „CoD-gyilkos?”

Ezt még tovább fokozza az XDefiant legnagyobb hibája, a netcode. Ez úgy nyilvánul meg, hogy a lövések nem regisztrálnak, vagy éppen akkor teszik azt, amikor már nem kéne. Tehát hiába kap valaki visszajelzést a játéktól, akár vizuálisan akár hanghatásban, hogy éppen sikeresen visszatessékeli ellenfelét a karakterválasztó képernyőre, ennek ellenére az életereje nem fog csökkenni. Vagy éppen nem ér semmit a tűzharcban a fedezékbe vonulás, mert az operátor a fedezéken kívül hagyja a hitboxát. Ilyen esetek előzik meg azokat a dühvel teli felkiáltásokat, hogy: „de hát eltaláltam!”

Csak, hogy jelezzem, min van éppen fennakadva a játékosközösség és miért nem bírok én sem egyszerre 1 óránál tovább játszani egyhuzamban a játékkal> a hitboxok és a netcode kihasználására született a taktika, hogy mindenki teljes erejével nyomogatja az ugrás billentyűt, mert ugrálás közben a karakterek sokszor a fenti hibák miatt sérthetetlenné válnak. Ez a szokás egyrészt egy hiba kihasználása, másrészt pedig nagyon illúzióromboló, ahogy minden egyes játékos kizárólag nyusziugrással képes közlekedni, ami csak eleinte tűnik humorosnak. De szerencsére már erre is keresik a megoldást a fejlesztők.

XDefiant próbakör – Megérkezett a „CoD-gyilkos?”

Az XDefiant még javában érik, és érnie is kell még. A Ubisoft ígérete szerint a legnagyobb problémákat a hivatalos első szezonra orvosolni fogják. Addig meg még kitart a lövöldözés és a gyors mozgás öröme, de a fegyverek ropogását sem lehet egykönnyen megunni. Valamint a kaotikus játékmenetet, mivel a játék egyik hívószava az SBMM eltörlése. A legtöbb FPS és más kompetitív játékok is eszerint a rendszer szerint sorolnak össze kb. velünk egyszintű csapattársakkal és ellenfelekkel, hogy ne legyenek nagy különbségek a csapatok között. Az XDefiant ezt a játékosok kérésére kidobta a kukába, és így még nagyobb a káosz.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Jó, kifinomult mozgás és élvezetes, reszponzív célzás, lövés
  • Több játékmód, néhány nem megszokott is
  • Érdekes képességei vannak az operátoroknak
  • Aktív kommunikáció a játékosok felé, a bugok pedig javítás alatt vannak
Negatívumok
  • Rossz netcode és hitreg, lövéseinket nem mindig regisztrálja a rendszer
  • A sniperek dominálnak egy bug miatt
  • Az SBMM eltörlése kétélű fegyver

További képek

  • XDefiant
  • XDefiant
  • XDefiant
  • XDefiant
  • XDefiant
  • XDefiant

XDefiant

Platform:

Fejlesztő: Ubisoft San Francisco

Kiadó: Ubisoft

Megjelenés: 2024. május 21.

» Tovább a játék adatlapjára

Puddle

Puddle
Ötéves lehettem, amikor először lestem meg apukámat, ahogy a Warcraft 3-mal játszik, és azóta odavagyok a videójátékokért. Amellett, hogy rá vagyok kattanva a roguelike és RTS játékokra, mindig is kerestem a videojátékok esztétikájából fakadó művészeti értéket.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!