25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Preserve early access próbakör – Lépj természetanya helyébe!

Újabb lapkalehelyezős játék, ezúttal a természet diverzitásával a középpontban.

Írta: GeryG

Most már nyugodtan kijelenthetjük, hogy a Dorfromantik rúgta be a motorját a lapkalehelyezős játékok műfajának. Most hirtelen nem tudnám megmondani, hogy az volt-e az első ilyen típusú stratégia, de az biztos, hogy az első volt, amely elég nagy sikert aratott ahhoz, hogy más stúdiók is megirigyeljék azt tőle. Így mára egyre több játék készül, amelyekben valamilyen szisztéma szerint tájlapkákat kell elhelyezni, és így világokat építve pontokat gyűjteni. Jelen írásom tárgya, a Preserve is e táborba tartozik, amely egyelőre csak early accessben érhető el, de így is remek szórakozást nyújt.

Preserve early access próbakör – Lépj természetanya helyébe!

A fejlesztő Bitmap Galaxy stúdió úgy hivatkozik a játékára, mint „természetépítő puzzle”-re. És ez nagyjából le is fedi a valóságot. A játékban ugyanis amolyan természetistenség szerepét tölthetjük be, a célunk pedig egy minél változatosabb és színesebb kis ökoszisztéma felépítése. Ezt több lépcsőben oldhatjuk meg. A pályák természetesen hatszögekből épülnek fel, és eleinte csak általában 3*3-as kis területek állnak rendelkezésünkre (pontosabban minden oldalán 3 „hosszúságú” hatszögalakú részek), ráadásul ezek is kopár, terméketlen földek. Így első dolgunk mindig az, hogy ezeket termékennyé varázsoljuk, leginkább eső segítségével. Ha ez megvan, akkor már több irányba is el lehet indulni. Mezőket, erdőket, virágos réteket, tavakat és folyókat, de a magasabb részeken sziklás területeket is kialakíthatunk. Ezekre mind szükség is van, ugyanis a játékban nemcsak a tájat építjük mi, de azok benépesítése is a mi feladatunk.

A játékban mindenféle vadállat megtalálható, amelyek mind csak speciális területeken maradnak életben. A vaddisznók például elsősorban az erdőket szeretik, míg a kecskék inkább a sziklás magaslatokon érzik jól magukat, a méhek pedig imádják a virágos réteket (igazából mindegyik állatfajta kétféle környezetben él meg). A játék kártyákat ad nekünk, amelyeken meghatározott mennyiségű állat, csapadék vagy valamilyen biom található. Ezeket kell ügyesen, és lehetőségeinkhez mérten előrelátóan kombinálnunk. Folyamatosan oldhatunk fel újabb területeket is, amelyeket először általában meg is kell öntöznünk, hogy használni is tudjuk.

Preserve early access próbakör – Lépj természetanya helyébe!

A Preserve-nek nem csak az az érdekessége, hogy nem csak vertikálisan, de horizontálisan is építkezhetünk benne (bizonyos biomok csak meghatározott magasságon érhetők el). Hanem az is, hogy több tájtípust is kínál – a korai változatban jelenleg három ilyen van: kontinentális, szavanna és tenger. Ezek nemcsak az elérhető növényzetben és állatokban térnek el egymástól, de egy picit a játékmenetükben is. Míg a kontinentális tájakon az eső a termékenyítés alapja, addig a szavannán a folyó és a tavak töltik be ezt a szerepet. A tenger fenekén pedig a fenék magassága, illetve az oxidáltság. Van ki-bekapcsolható napszakváltás, ami látványos ugyan, de tapasztalataim szerint inkább csak megnehezíti az életünket, így nem baj, hogy kikapcsolható.

A játék már most, félkész állapotában is képes órákra a monitor elé szegezni az erre fogékony játékosokat. Tipikusan az a játék, amely kellemesen kikapcsolja az agyat egy fárasztó nap végén. Persze bőven van még hová fejlődnie, illetve itt-ott még csiszolhatnak a már elérhető tartalmakon is a fejlesztők, de az alapok nagyon jók. Nem fogja sem megreformálni a műfajt, sem pedig a trónjára ülni, de egy kifejezetten szórakoztató képviselője lesz, ha egyszer teljesen elkészül. Sőt, igazából már most is az, az a nem egészen 13 euró pedig, amit elkérnek érte, abszolút megéri.

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Preserve
  • Preserve
  • Preserve
  • Preserve

Preserve

Platform:

Fejlesztő: Bitmap Galaxy

Kiadó: Grindstone

Megjelenés: 2024.

» Tovább a játék adatlapjára

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Lassan 15 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!