November elején jelent meg a magyar DaveB Production egyszemélyes projekt játéka, a logikai feladványokkal operáló, szabadulószobás játékokra hajazó Three Doors: Labyrinth of Fear. Meglepetésre az alkotás ingyenes, de tekintve a körülbelül egyórás játékidőt, ez így korrekt. Kifejezetten jó ötlet a szabadulószobák rejtvényekre és logikai fejtörőkre épülő játékmenetét horrorral keverni, szóval magáért a koncepcióért jár a piros pont, a megvalósításért viszont már kevésbé.
Összesen harminc szobából kell kijutnunk, mindegyikben három ajtó van, de csak egy rejti a helyes utat, ezt kell megtalálnunk. Bár akad köztük néhány ötletes és kreatív, de sajnos a feladványok túlnyomó része elég egyszerű. A legtöbb esetben szinte egyértelmű, mit kell csinálni, ráadásul nincsenek egymásra épülő rejtvények, így a szobákból nagyjából 1-2 perc alatt ki lehet jutni. Ha valamiért mégsem a jó ajtót választjuk, akkor egy szörny állja utunkat és megöl, majd kezdhetjük újra a játékot az utolsó checkpointtól.
Van egy egyszerű történet is a Three Doorsban, egy szerelmespár egyik tagját alakítjuk, de teljesen érdektelen és kidolgozatlan a sztori. Ahogyan kidolgozatlan az is, hogy mégis mik ezek a szobák, és mi az a szörny, ami néha ijesztget (vagy megöl) bennünket. A játék az Unreal Engine 5-öt használja, de a kicsi és szegényes játéktér ellenére sincs meg a 60 fps, ráférne még egy optimalizálás.
Mindent összevetve a Three Doors: Labyrinth of Fear alapötlete jó, a szobák változatosak, némelyik jumpscare egész ijesztő, de a feladványok lehetnének komplexebbek, a grafikai megvalósítás szebb, részletesebb, a történet pedig érdekesebb, összefüggőbb, mert potenciál lenne a játékban. Azért így is emelem kalapom DaveB előtt, hogy egymaga ezt összerakta, és mivel a játék ingyenes, csak javasolni tudom, hogy fusson vele egy kört, aki kedvet kapott, azt az egy órát megéri.






