A soulslike játékok népszerűsége évek óta töretlen és kevés olyan cím van, ami igazán újat tudna mutatni a témában. Nos a címben szereplő játék sem tesz le semmi újat az asztalra, de amit produkál az meglehetősen figyelemre méltó. Egy közel 3 órás demo alatt próbálhatjuk ki a Neople új játékát, a The First Berserker - Khazant.
A koreai játékfejlesztés hatalmas fejlődésen ment át az évek során, és egyre magasabb minőségű játékok érkeznek nyugatra, amelyek szemkápráztatóan szépek és reszponzív játékélménnyel szolgálnak. Elég csak a nagysikerű Stellar Blade-re vagy a Lies of P-re visszaemlékezni, amelyek számtalan játékost varázsoltak el megjelenésük után. Ebbe a sorba szeretne beállni a The First Berserker - Khazan, mely a Dungeon Fighter sorozathoz készülő előzménytörténet, hardcore akcó-RPG elemekkel.
Tekintve, hogy egy létező és hatalmas lore-t körülölelő univerzumba csöppenünk, kicsit érthetetlennek hat elsőre a történet, de a DnF univerzum ismerete nélkül is értelmezhető lesz Khazan bosszúhadjárata. Főhősünk ugyanis egykori hadseregében tábornokként szolgált és legyőzte a birodalmat fenyegető Berserker Dragon-t, megmentve ezzel világukat a pusztulástól. Ám, ahogyan az egy bosszúra összpontosuló történet során lenni szokott, bajtársai és királya elárulták, és épphogy meg tudott menekülni a kivégzése elől. Túlélését egy titokzatos lénynek köszönheti, akit Blade Phantomként ismerünk meg.
A játékmenet meglehetősen egyszerű, a szó azon értelmében, hogy klasszikus hack&slash dizájnra épül soulslike elemekkel. A hangsúly itt azon van, hogy milyen lett a megvalósítás, ugyanis harcrendszer majdhogynem tökéletes egyensúlyban van. Nagy szerepet játszik benne a megfelelő időzítés, a parry és dodge megfelelő alkalmazása, minden ellenfél ellen minden bevethető, és akár a hárítást, a védekezést vagy az elmozgást választjuk egyedi módon tudjuk alkalmazni a technikáinkat és felülkerekedni az ellenfeleinken. A parry és a dodge window is tökéletes időzítést kapott, nem kell frame-re pontosan lenyomni a gombokat, de túl sok időt sem hagy a játék és megbüntet, ha lassúak vagyunk.
A nehézségi szintet ki tudjuk választani, ami sok hardcore souls-fannek ellenére lesz, de így azok is meg tudják tapasztalni ezt az élményt, akik nem edződtek a FromSoftware játékain. Az art style kicsit anime jellegű, de a karakterek szépen kidolgozottak, és a világban lévő szörnyek is odafigyeléssel készültek, bár egy-kettőn lehet látni, hogy nem rájuk ment el kreatív munka nagy része.
Összességében egy remek játékra lehet számítani a március 27-i megjelenéskor, amely ötvözi a Sekiro: Shadows Die Twice és a Nioh-játékok harcrendszerét és designját. A Deluxe Edition megrendelése esetén korai hozzáférést kapunk és a demóban elért haladásunkat tovább vihetjük a teljes játékba, bármelyik kiadást is választjuk. Akiknek megjött a kedve, az PlayStation 5-ön, Xbox Series X/S konzolokon és PC-n tudja kipróbálni a kihívásokkal teli kalandot.