Fórum » Hozzászólások, megjegyzések
Torchlight II [hozzászólások]
Kapcsolódó tartalom: Torchlight II
Jobb hack-and-slash lett a Runic játékának folytatása a Diablo III-nál?
Én a Diablo - és a Torchlight-sorozattal egyaránt sokat játszottam, szeretem a stílust.
Először is azt mondanám, hogy a Diablo klónok közül kiemelkedik a Titan Quest és a Sacred-részek is, szvsz a TQ sok szempontból az eddigi legjobban sikerült Diablo-klón. Ha már a DS-t említjük, ne menjünk el ezek mellett se.
A legigazabb mondat a cikkben az, hogy nem egy ligában játszik a két program. Az ár-érték arány persze fontos, de szerintem egy Skoda Octavia boldog tulajdonosa sem fogja soha azt mondani, hogy azért jobb az autója egy Cadillac Cien-nél mert olcsóbb. A T2 gyakorlatilag indie, és ha még azok közül minőségi darab is, nincs benne akkora újrajátszhatóság, és egyáltalán, nem hozza azt a hangulatot, amit a D3.
Ez persze szintén szubjektív vélemény.
Először is azt mondanám, hogy a Diablo klónok közül kiemelkedik a Titan Quest és a Sacred-részek is, szvsz a TQ sok szempontból az eddigi legjobban sikerült Diablo-klón. Ha már a DS-t említjük, ne menjünk el ezek mellett se.
A legigazabb mondat a cikkben az, hogy nem egy ligában játszik a két program. Az ár-érték arány persze fontos, de szerintem egy Skoda Octavia boldog tulajdonosa sem fogja soha azt mondani, hogy azért jobb az autója egy Cadillac Cien-nél mert olcsóbb. A T2 gyakorlatilag indie, és ha még azok közül minőségi darab is, nincs benne akkora újrajátszhatóság, és egyáltalán, nem hozza azt a hangulatot, amit a D3.
Ez persze szintén szubjektív vélemény.
Elképzelhetetlen lett volna az állandó netkapcsolat hiánya a Diablo 3ban. Egyszerűen kivitelezhetetlen lett volna a RMAH, de még a sima AH is. Bennem meg se fordult ez a gondolat, hogy hadd játszak enélkül. Esetleg ha elszeparálták volna teljesen a multi és a single karaktereket. Talán. De annak meg úgy mi értelme.
avval egyetértek, hogy AH szempontból szükséges, hiszen itt ráadásul nem valami kis ingame goldos ahról van szó, hanem real money-ról.
lehetséges, hogy majd kifogom valamikor próbálni a T2-t, de mindenesetre elég érdekes, hogy a T2-s cikk nagy része nem is magáról a játékról szól, a két legnagyobb előnye amivel meg "nyert" a D3-al szemben elég megmosolyogtató, ha már játékról van szó.
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
Szerintem te is félreértettél valamit.
Azzal semmi bajom, hogy jobban tetszett neked a Torchlight2. Ezt le is írtam. Mint ahogy említettem azt is, hogy az összes ismerősöm szerint nagyon jó a Torchlight2 (csak relatíve hamar megunható). Én magam össze sem hasonlítottam a kettőt, csak leírtam azokat a tapasztalatokat, amelyek a netes fórumokból/ismerősök beszámolóiból kitűntek eddig a számomra.
Egyetlenegy dolgot "kifogásoltam", mégpedig a "ha figyelembe vesszük, hogy olcsóbb" indokot. Ami szerintem butaság, és kissé bugyuta élt ad egy egyébként jó cikknek. Ennyi.
Az írásom többi része pedig nem feléd volt kritika, szerintem nem is volt benne olyan rész.
Illetve még valami: nem azt írtam, hogy szar a D3, de el kell menni Infernóig és akkor jó lesz. A "legélvezetesebbet" nem úgy értettem. A játék szerintem végig pörgős, tempós, élvezetes, sok visszautalással a korábbi részekre, jó skillekkel és karakterekkel, a D2-nél értelmesebb/rugalmasabb fejlődési rendszerrel. (Én el sem tudnám képzelni pl., hogy a D3 után feltelepítsem újra a második részt, ha diabloid játékhoz támad kedvem: az egyszerűen öregurasan zötyögős és kegyetlen "lelakottnak" tűnik a 3 után.) Egyszerűen csak, Infernón látod meg a lehetőségeid teljes tárházát, nemhogy beunalmasodna akkorra a játék, hanem akkor válik szvsz a legélvezetesebbé.
Ami pedig a netes védelmet illeti: látszik, hogy nem merültél bele túlságosan a D3 körüli dolgokba. Akkor tudnád, hogy szükséges rosszként, de nagyon is kell oda ez a rendszer. Így is - főleg kezdetben - hullámban jöttek az aranyat botolók, akik miatt kegyetlen infláció indult be az AH rendszerben, majd jöttek a tárgyakat duplikálók stb. A Blizzard folyamatosan szűr és bannol, de még így, ebben a zártabb, védettebb rendszerben is előfordulnak ilyen dolgok. Szerinted mi lett volna, ha nem szerveren vannak a karakterek, nem ott számolódik az item drop stb.? Boldog-boldogtalan hülyegyerek, aki nem mer most csalni, mert ilyen a rendszer és fél, hogy bannolják, de ha nem lenne ez a fajta védelem/rendszer, akkor ő is az otthon letöltött kis csalóprogrammal tolta volna magának a holmikat. Meg dobálta volna fel utána az aukciós házba.
Én nagyon utálom a DRM-eket, pl. a DAO-nál a szemem kerekedett és a szitok tolult az ajkamra elsőre, hogy mi a ***** képzelnek, hogy szigorúan single player játékba kötelező netes kapcsolat... (Azután beletörődtem) De a D3-ba kell.
Azzal semmi bajom, hogy jobban tetszett neked a Torchlight2. Ezt le is írtam. Mint ahogy említettem azt is, hogy az összes ismerősöm szerint nagyon jó a Torchlight2 (csak relatíve hamar megunható). Én magam össze sem hasonlítottam a kettőt, csak leírtam azokat a tapasztalatokat, amelyek a netes fórumokból/ismerősök beszámolóiból kitűntek eddig a számomra.
Egyetlenegy dolgot "kifogásoltam", mégpedig a "ha figyelembe vesszük, hogy olcsóbb" indokot. Ami szerintem butaság, és kissé bugyuta élt ad egy egyébként jó cikknek. Ennyi.
Az írásom többi része pedig nem feléd volt kritika, szerintem nem is volt benne olyan rész.
Illetve még valami: nem azt írtam, hogy szar a D3, de el kell menni Infernóig és akkor jó lesz. A "legélvezetesebbet" nem úgy értettem. A játék szerintem végig pörgős, tempós, élvezetes, sok visszautalással a korábbi részekre, jó skillekkel és karakterekkel, a D2-nél értelmesebb/rugalmasabb fejlődési rendszerrel. (Én el sem tudnám képzelni pl., hogy a D3 után feltelepítsem újra a második részt, ha diabloid játékhoz támad kedvem: az egyszerűen öregurasan zötyögős és kegyetlen "lelakottnak" tűnik a 3 után.) Egyszerűen csak, Infernón látod meg a lehetőségeid teljes tárházát, nemhogy beunalmasodna akkorra a játék, hanem akkor válik szvsz a legélvezetesebbé.
Ami pedig a netes védelmet illeti: látszik, hogy nem merültél bele túlságosan a D3 körüli dolgokba. Akkor tudnád, hogy szükséges rosszként, de nagyon is kell oda ez a rendszer. Így is - főleg kezdetben - hullámban jöttek az aranyat botolók, akik miatt kegyetlen infláció indult be az AH rendszerben, majd jöttek a tárgyakat duplikálók stb. A Blizzard folyamatosan szűr és bannol, de még így, ebben a zártabb, védettebb rendszerben is előfordulnak ilyen dolgok. Szerinted mi lett volna, ha nem szerveren vannak a karakterek, nem ott számolódik az item drop stb.? Boldog-boldogtalan hülyegyerek, aki nem mer most csalni, mert ilyen a rendszer és fél, hogy bannolják, de ha nem lenne ez a fajta védelem/rendszer, akkor ő is az otthon letöltött kis csalóprogrammal tolta volna magának a holmikat. Meg dobálta volna fel utána az aukciós házba.
Én nagyon utálom a DRM-eket, pl. a DAO-nál a szemem kerekedett és a szitok tolult az ajkamra elsőre, hogy mi a ***** képzelnek, hogy szigorúan single player játékba kötelező netes kapcsolat... (Azután beletörődtem) De a D3-ba kell.
Endure. In enduring, grow strong.
"Az alakok (főleg közelről) elég elnagyoltak/szögletesek."
Ezek szerint inkabb azt kellett volna irni, hogy a grafika nehol elnagyolt, de nem a rajzfilmszeru a baja meg mindig. Tudom eleg kotozkodes szaga van ennek, de tenyleg nem a problemara utal a negativum.
D3 szavatossagarol csak annyit, hogy kiprobaltam az egyik haver peldanyat mikor kijott es tokeletesen meguntam az Act1 vegere. Semmi nem volt benne ami lekotott volna. Az elso 2 reszt legalabb egyszer vegigvittem, az elsot szerintem tobbszor is, de ez...
Ezek szerint inkabb azt kellett volna irni, hogy a grafika nehol elnagyolt, de nem a rajzfilmszeru a baja meg mindig. Tudom eleg kotozkodes szaga van ennek, de tenyleg nem a problemara utal a negativum.
D3 szavatossagarol csak annyit, hogy kiprobaltam az egyik haver peldanyat mikor kijott es tokeletesen meguntam az Act1 vegere. Semmi nem volt benne ami lekotott volna. Az elso 2 reszt legalabb egyszer vegigvittem, az elsot szerintem tobbszor is, de ez...
Quoth the raven, `Nevermore.'
Ja, és egyszerűen nincs olyan érv vagy indok, amivel meg lehetne győzni engem az always-online DRM létjogosultságáról (az MMO-kat kivéve). Ez olyasmi, amit a fejlesztőknek kurva gyorsan el kéne felejteniük.
Valamit félreérthettél, ugyanis én meg sem próbáltam objektívnek tűnni:
„[okok] ami miatt a Torchlight II-t jobb játéknak tartom a Diablo III-nál.”
Pusztán leírtam, hogyan, mi alapján jutottam erre a következtetésre. Természetesen nem kötelező velem egyetérteni, számítottam is ellenvéleményekre, de ettől még nem fogom meggondolni magam. Azt meg pláne nem értem, hogy miért lenne hülyeség amit írok, azon kívül, hogy neked más a véleményed.
Azt nem tartom érvnek, hogy a D3 Infernón a legélvezetesebb. „Ha a sütőre teszed a kezed, akkor x idő után lehet, hogy már nem érzel fájdalmat, de ez azért van mert maradandó károsodást okoztál magadnak.” Én Nightmare Act II-ben untam rá. Ezen logika alapján még 2,5-szer végig kellett volna játszanom, hogy élvezetesebb legyen. Inkább nem. Te nem játszottál T2-vel, én meg D3-mal Infernón. Most akkor melyikünknek van igaza? Hogy döntjük el? (El kell e egyáltalán dönteni?)
Egyébként a félreértések elkerülése végett én a D3-t sem tartom rossz játéknak, sőt. Nem sajnálom tőle azt a 9,0 pontot amit itt is kapott. Pusztán arról van szó, hogy valahogy a különböző elemei nem állnak össze egy egységes egésszé. Végig csak az volt az érzésem, hogy jobban kellene élveznem, mint valójában. T2-nél ilyen nem volt. És ez valóban elég szubjektív
„[okok] ami miatt a Torchlight II-t jobb játéknak tartom a Diablo III-nál.”
Pusztán leírtam, hogyan, mi alapján jutottam erre a következtetésre. Természetesen nem kötelező velem egyetérteni, számítottam is ellenvéleményekre, de ettől még nem fogom meggondolni magam. Azt meg pláne nem értem, hogy miért lenne hülyeség amit írok, azon kívül, hogy neked más a véleményed.
Azt nem tartom érvnek, hogy a D3 Infernón a legélvezetesebb. „Ha a sütőre teszed a kezed, akkor x idő után lehet, hogy már nem érzel fájdalmat, de ez azért van mert maradandó károsodást okoztál magadnak.” Én Nightmare Act II-ben untam rá. Ezen logika alapján még 2,5-szer végig kellett volna játszanom, hogy élvezetesebb legyen. Inkább nem. Te nem játszottál T2-vel, én meg D3-mal Infernón. Most akkor melyikünknek van igaza? Hogy döntjük el? (El kell e egyáltalán dönteni?)
Egyébként a félreértések elkerülése végett én a D3-t sem tartom rossz játéknak, sőt. Nem sajnálom tőle azt a 9,0 pontot amit itt is kapott. Pusztán arról van szó, hogy valahogy a különböző elemei nem állnak össze egy egységes egésszé. Végig csak az volt az érzésem, hogy jobban kellene élveznem, mint valójában. T2-nél ilyen nem volt. És ez valóban elég szubjektív
Lemaradt egy mondat a végéről...
Felesleges mindenáron megpróbálni - objektívnak tűnő indokokkal is - megmagyarázni, hogy miért érzed jobbnak a Torchlight2-őt, mert ilyen hülyeségek fognak csak kijönni így.
Felesleges mindenáron megpróbálni - objektívnak tűnő indokokkal is - megmagyarázni, hogy miért érzed jobbnak a Torchlight2-őt, mert ilyen hülyeségek fognak csak kijönni így.
Endure. In enduring, grow strong.
Diablo3 igazából Hellen kezdődik. A Normal-Nightmare nehézség kb. tutorial szint.
Infernó az a nehézségi szint, amely kezdetben kegyetlen volt (igaz, annak is szánták az elején), sok embernek el is vette a kedvét a játéktól, de mostanra - 1.05-ös pecccsel - szerintem tökéletes. AH nélkül is végigvihető (saját tapasztalat), bár persze kell hozzá farmolni valamennyit (de nem orrvérzésig), és az új MPL-rendszernek köszönhetően pedig azon játékosok 99%-a, akiknek alap Infernó már túl könnyű lenne, nos, ők is megtalálják a nekik szóló kihívást. És ugye az 1.04-gyel bevezetett Paragon Leveling miatt pedig nem érzi az ember, hogy semmit sem fejlődhet már 60. szint után.
Szóval, saját tapasztalatom alapján Diablo3 Infernón, nagyjából paragon level 15-20 környékétől válik a legélvezetesebbé. Ekkorra, NV5-tel együtt már durva Magic Find-od is van, így rendre potyognak a ritka holmik és szinte minden napra jut egy legendary, s átlag hetente találsz egy zöld (set) tárgyat is, s mindehhez nem kell 10 órát ott kockulnod a gép előtt. Én pl. napi átlag kb. másfél órát játszok vele)
Ami a Torchlight2-őt illeti, én nem próbáltam, mert az első része akkora unalmas és egysíkú egy fos volt (szubjektív vélemény), hogy el sem hittem, hogy a D1 készítői állnak mögötte, s már a demóba beleuntam 10 perc után és elvette a gusztusomat mindentől, amin a Torchlight nevet látom. De kb. fél tucat ismerősöm véleményét ismerem a játékról, és egybehangzó vélemények szerint igen jó, élvezetes és - jó értelemben véve - aranyos lett a Torchlight2, de mire egy karakterrel végigviszi az ember, kb. pont bele is un, és nincs kedve jó darabig újra elővenni. Ergo kevésbé szavatos, ha úgy tetszik, mint a D3, amely minden szidás ellenére is magába rántja azért a legtöbb embert jó időre, és akik mega-csalódásként emlegetik, azok többsége is vszg. több órát rak/rakott bele a D3-ba, mint amennyit a Torchlight2-be fog.
A cikkhez pedig: A D3-ban az állandó netes kapcsolat amiatt kell, mert szerveren tárolódik egy csomó dolog a csalások lehetőségét tompítandó. Az olyan netes DRM-eket, amelyek single player offline játékokhoz vannak mellékelve, magam is utálom, de a D3-hoz igenis kellett ez. Hasznos feature, a játékosok védelmében.
Nálam egyébként az eddigi, 360 órányi játék alatt kb. 3-szor volt nagyon durva - több másodperces - lag és egyszer dobott le a szerver játék közben. Más problémám soha nem volt. (Igaz, nem is vágtam bele a játékba a premier hetén, amikor viszont voltak komoly gondok) Belépés után szokott előfordulni kb. 5-10 másodpercig magas ping, de azután 50-70 ms-ossal megy végig a játék, szinte sohasem esik alább.
Az pedig furcsa - kissé gyermekded - indok összehasonlításnál, hogy az egyik budget kategóriás, és ha ezt is belevesszük, akkor jobb, mint a másik. Neked jobban tetszett a Torchlight2. Ennyi.
Infernó az a nehézségi szint, amely kezdetben kegyetlen volt (igaz, annak is szánták az elején), sok embernek el is vette a kedvét a játéktól, de mostanra - 1.05-ös pecccsel - szerintem tökéletes. AH nélkül is végigvihető (saját tapasztalat), bár persze kell hozzá farmolni valamennyit (de nem orrvérzésig), és az új MPL-rendszernek köszönhetően pedig azon játékosok 99%-a, akiknek alap Infernó már túl könnyű lenne, nos, ők is megtalálják a nekik szóló kihívást. És ugye az 1.04-gyel bevezetett Paragon Leveling miatt pedig nem érzi az ember, hogy semmit sem fejlődhet már 60. szint után.
Szóval, saját tapasztalatom alapján Diablo3 Infernón, nagyjából paragon level 15-20 környékétől válik a legélvezetesebbé. Ekkorra, NV5-tel együtt már durva Magic Find-od is van, így rendre potyognak a ritka holmik és szinte minden napra jut egy legendary, s átlag hetente találsz egy zöld (set) tárgyat is, s mindehhez nem kell 10 órát ott kockulnod a gép előtt. Én pl. napi átlag kb. másfél órát játszok vele)
Ami a Torchlight2-őt illeti, én nem próbáltam, mert az első része akkora unalmas és egysíkú egy fos volt (szubjektív vélemény), hogy el sem hittem, hogy a D1 készítői állnak mögötte, s már a demóba beleuntam 10 perc után és elvette a gusztusomat mindentől, amin a Torchlight nevet látom. De kb. fél tucat ismerősöm véleményét ismerem a játékról, és egybehangzó vélemények szerint igen jó, élvezetes és - jó értelemben véve - aranyos lett a Torchlight2, de mire egy karakterrel végigviszi az ember, kb. pont bele is un, és nincs kedve jó darabig újra elővenni. Ergo kevésbé szavatos, ha úgy tetszik, mint a D3, amely minden szidás ellenére is magába rántja azért a legtöbb embert jó időre, és akik mega-csalódásként emlegetik, azok többsége is vszg. több órát rak/rakott bele a D3-ba, mint amennyit a Torchlight2-be fog.
A cikkhez pedig: A D3-ban az állandó netes kapcsolat amiatt kell, mert szerveren tárolódik egy csomó dolog a csalások lehetőségét tompítandó. Az olyan netes DRM-eket, amelyek single player offline játékokhoz vannak mellékelve, magam is utálom, de a D3-hoz igenis kellett ez. Hasznos feature, a játékosok védelmében.
Nálam egyébként az eddigi, 360 órányi játék alatt kb. 3-szor volt nagyon durva - több másodperces - lag és egyszer dobott le a szerver játék közben. Más problémám soha nem volt. (Igaz, nem is vágtam bele a játékba a premier hetén, amikor viszont voltak komoly gondok) Belépés után szokott előfordulni kb. 5-10 másodpercig magas ping, de azután 50-70 ms-ossal megy végig a játék, szinte sohasem esik alább.
Az pedig furcsa - kissé gyermekded - indok összehasonlításnál, hogy az egyik budget kategóriás, és ha ezt is belevesszük, akkor jobb, mint a másik. Neked jobban tetszett a Torchlight2. Ennyi.
Endure. In enduring, grow strong.
@Madrac: Nekem sincs különösebb bajom a grafikával, nem von le sokat a játék élvezhetőségéből, de az kétségtelen, hogy nem ez a terület a T2 erőssége. Az alakok (főleg közelről) elég elnagyoltak/szögletesek.
@vanhelzing: D3-ban Diablót konkrétan úgy győztem le, hogy megnyomtam a bal egérgombot, majd fél perc múlva elengedtem. Közben nyomtam 1x-2x jobb gombot, ill 1-2 potiont. Elég antikatarktikus élmény volt. Ugyanakkor igazad van, normalon teszteltem és ott én is csak kattintgattam különösebb megfontolás nélkül. Úgy tűnik ez amolyan műfaji sajátosság.
@vanhelzing: D3-ban Diablót konkrétan úgy győztem le, hogy megnyomtam a bal egérgombot, majd fél perc múlva elengedtem. Közben nyomtam 1x-2x jobb gombot, ill 1-2 potiont. Elég antikatarktikus élmény volt. Ugyanakkor igazad van, normalon teszteltem és ott én is csak kattintgattam különösebb megfontolás nélkül. Úgy tűnik ez amolyan műfaji sajátosság.
Nehezebb szinteken elég gyakran kell kerülgetned a támadásait, illetve akkor is ajánlott, ha gyorsabban akarsz vele végezni (mert mondjuk belassít, eltaszít). Erre nagyon jó példa az ACT 2-ben a Manticore és társa. Normalon az Embermage csak állt és lőtt, meg néha odébb mentem. Veteranon már ez Engineerrel nagyobb volt a kihívás.
Nekem az nem tetszik a T2-ben, hogy a bossoknál nincs taktika pl ha lő vmit akkor búj el a fal mögé vagy ilyesmi itt csak mész és nyomod a bal/jobb egérgombot és szevasztok....
De am élvezetes játék nekem nagyon tetszik.
De am élvezetes játék nekem nagyon tetszik.
Conquering others is strength, conquering yourself is true power.
a diablo2ben igenis esett sok jo cucc!
(vagy csak kaposzta nem jart suliba??)
(vagy csak kaposzta nem jart suliba??)
Nekem a cikkben csak egy dolog szurja a szemem, de az nagyon. Miota negativum a rajzfilmszeru grafika? Ez annyira szemelyreszabott dolog... Talan nem kene betenni a negativumok koze.
Quoth the raven, `Nevermore.'
D2-be is alig esett értékes cucc. Ha még annál is kevesebb esik a D3-ban akkor az már tényleg wattafakk ??? Farmolás napi 16 órában a semmiért? .. ejej
Komolyan ennyire szar a Dio3? Nálam kimaradt, mostanába szeretnék beruházni egyre. Én a WoWomtól szabadulnék szívesen, az bekaphatja a ****. Számomra meghalt!
I see no God up here / Yuri Gagarin /
Föleg hogy d3 ba semmi nem esik, a forumokon is csak sírnak hogy kb 0 a dropp, csak az ah ból tudsz cuccot venni, mert magadnak semmitse találsz.
Hát jobb. Életem legrosszabb vétele a Diablo 3.
I wish I could have known about the view from halfway down
A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.
Legnépszerűbb cikkek
- 1. ASUS ROG Falchion Ace HFX billentyűzetteszt – Te, hallod, ez milyen már?
- 2. Bemutatták az NVIDIA GeForce 50-es GPU-szériát
- 3. A PlayStation Plus 2025. januári kínálata
- 4. Gameplay trailert kapott a hazai fejlesztésű Elflock fantasy kalandjáték
- 5. Kingdom Come: Deliverance II próbakör
Legfrissebb fórumtémák
- 08:05
- Moderátoroknak [17358]
- 06:11
- Kingdom Come: Deliverance II próbakör [hozzászólások] [14]
- 04:32
- Diablo IV [426]
- 18:44
- Jövő tavasszal érkezik a The House of the Dead 2: Remake [hozzászólások] [2]
- 11:15
- ArmA 2 [1928]
- 10:15
- Sorozatok [10869]
- 17:30
- Politika - az egyetlen ilyen célú topic a Dome-on [43941]
- 14:55
- Dinónak [4244]
- 10:07
- Assassin's Creed Shadows [23]
- 08:25
- Bemutatták az NVIDIA GeForce 50-es GPU-szériát [hozzászólások] [5]