Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Átmentem a forgalmin is! Elméletileg van jogsim!:)

16645 levél
Válasz 19.02.09. 18:31 #925
david139
Én sem vezettem még pesten, nem is akarok Már Szegeden is majdnem bekanyarodtam a villamos elé, igaz, akkor még elég friss volt a jogsim.
Nem is vettem autót amiatt, hogy Bp-n vagyok, itt a vezetésnek nem sok gyakorlati haszna lenne, hiszen zömében még lassabb is, mint a BKV. Persze kényelmesebb, de én inkább olvasok a tömegkölekedésen kicsit kényelmetlenül, mint vezessek, ami közben semmit nem lehet csinálni.
(Szoktam persze látni a viliról az igazi császárokat, akiknek vezetés közben egyik kezében telefon, másikban cigi..)
Egyébként azt hiszem 23 óra után mentem viszgázni, és minden meg lett elsőre. Vidéken mondjuk egyszerűbb a vizsga is nyilván, nem tudnak beküldeni a pesti forgalomba.
Illetve rendes volt nagyon az oktatóm, egyrészt folyamatosan dumált a vizsgáztatónak, hogy ne tudjon figyelni, illetve mikor 50 fölé kezdtem menni városon belül, akkor fékezett nekem
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
6940 levél
Válasz 19.02.09. 15:36 #924
GustyX
Ouch....
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
32601 levél
Válasz 19.02.09. 15:24 #923
szbszig
Ne is mondd... Néhány héttel ezelőttig nem is tudtam, mi az a hill holder. Aztán szüleimék kocsijában egyszer kigyulladt valami figyelmeztető jelzés a műszerfalon, és kiírta, hogy a hill hold rendszer meghibásodott. Aztán szépen elfüstölt a fék, a kocsi pedig lelassult, majd megállt teljesen. Így utólag összerakva, valószínűleg bekapcsolt ez a hill hold funkció. Csak nem emelkedőn és indulásnál, hanem az autópályán, menet közben...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
20768 levél
Válasz 19.02.09. 15:19 #922
Pyrogate
Én csak azt mondtam, hogy ha hosszú ideig kihagyja a városi vezetést, akkor később nagyon nehéz lesz megszoknia. Gyakorlatilag újra kell tanulni a vezetést, mert ott teljesen másra kell figyelni, sokkal több a beérkező inger.

De amúgy szerintem 1-2 év elég, utána teljesen jól megy majd

A parkoláshoz pedig: én a GTAnak köszönhetem, hogy nagyon jól parkolok, viccen kívül. Az első két rész ugye felülnézeti volt, azon gyakoroltam gyerekként, mai napig "látom magam" felülről miközben parkolok, nagyon sokat segített a tájékozódásban, megfelelő ívekben.

Amiben szar vagyok, az az emelkedőn elindulás. Így jó 10 éves rutinnal is állandóan leizzadok ha parkolóházból kijövet, vagy felüljárón vagy a budai hegyekben meg kell állnom. Mondjuk a mai autók már visszagurulás gátlósok, olyat kell vennem nekem is
Szenvedély nélkül a foci halott.
3580 levél
Válasz 19.02.08. 22:26 #921
gregmerch
Én először apuval gyakoroltam, miután kézben volt a jogsim. Utána öcsém már főleg velem. Akkor mentem először egyedül, mikor megvolt az első saját autónk tesómmal közösen - természetesen randizni . Nekem eleve Bp-en kellett vezetnem, mivel itt éltem világ életemben, igaz az is, hogy kertvárosban, észak Budán. Mai napig gyűlölök bemenni a belvárosba, de nem opció, főleg munka miatt nem. Gyakran napi szinten 2-3 projektre kell kimennem, és sokszor utazom vidékre is. Én is azt tudom mondani, hogy csak az idő, és a vezetéssel töltött órák száma segít! És még valami fontos: bármi történjen, nem szabad annyira megijedni, hogy utána az ember ne üljön vissza a volán mögé! Eleinte az ember fix útvonalakat tanul meg, de hamar rákényszerül az alternatív útvonalak keresésére, és persze a rögtönzésre. Könnyű átlépni az 50-et, a 70-et és bármennyit, sőt, a záróvonal sem kerítés . A parkolás lehet para, de mindig sikerül megoldani, max megy az ember egy-két kört. Az ismeretlen helyekre való elnavigálás is idővel napi rutin lesz. Főleg, ha az ember időre rohan. Aztán már utassal, sőt, gyerekkel, családdal is simán megy az ember bárhova. Nekem a mostani kocsim (Mazda CX-5, 2017) a negyedik autóm, de a Zasszony autóival együtt a hetedik. A szüleimével együtt eddig cca. tizenhárom kocsit vezettem a családban az elmúlt 23 év alatt, és néha öcsém kocsijait is elvittem. Alapból nem szívesen vezetem más autóját, és szívesen ülök be utasként is lazulni, nézelődni. Volt jó pár manuális váltós kocsink, de először szüleimnek - illetve már sajnos csak anyunak -, és immár nekem is az autómata váltó áll kézre leginkább. Egyszerűbb, eggyel kevesebb a pedál, nem kell nyúlkálni a váltókarhoz. Fura módon nekem soha nem okozott gondot a kétféle váltó közötti átállás, nem fékeztem irdatlan nagyokat, mert a féket nyomtam a kuplung helyett. Jó dolog a vezetés, érdemes begyakorolni - már csak azért is, mert előnyt jelenthet (és némi plusz pénzt) munkavállalóként. Azért az veszélyes volt régebben, amikor autós játékkal játszottam hosszabb ideig, mielőtt beültem a kocsiba . De amióta gyerekeim vannak, jóval óvatosabb vagyok. Azért a lendületes tempót szeretem, és kis ráhagyással tartom a sebességhatárt is, de alapvetően nem szoktam állat módjára tépni, sőt, a tahó sofőröket kifejezetten rühellem. Lényeg a lényeg: ülj be a kocsiba amikor csak tudsz, ha van tapasztalt segítő, eleinte vele, aztán megjön a rutin, és egyszer csak azon kapod magad, hogy minden totál természetesen megy már . Amúgy én is hasonló cipőben járok most, csak én a drónokkal - egy hete szombaton végeztem el az alap drónpilóta képzést. Már csak rutint kell szerezni, így holnap is megyek egy barátommal gyakorolni. Hamar össze kell kapjam magam, mert immár munkaköri követelmény és vezérigazgatói elvárás a drónozás, amit nagyon hamar "élesben" kell majd csinálnom ezután...
Asus ROG G703GX (i9-8950HK, 32GB DDR4/2666, RTX 2080 8GB GDDR6); Asus ROG Strix GL12CX (i9-9900K, 32GB DDR4/3200, RTX 2080 Ti 11GB GDDR6); PS4 Pro, X1X, Switch; 6.&7. gen; Andr, iOS
6940 levél
Válasz 19.02.08. 22:07 #920
GustyX
"Viszont egy kérdés felmerült bennem, ha már ilyen sok rutinos sofőr van itt....." -
"ez majd idővel kialakul", meg ahogy neked kellemes. Ne azért legyél csiga, vagy gepárd, mert "más is így szokta", hanem mert neked úgy kényelmes, az a tempó ad biztonságérzetet. Meg élesben meg igazából "hibázhatsz" (pl. több sávos úton a balról a zebrára lelépett gyalogost nem bizti hogy megvárod, a forgalomtól elzárt területen adott kanyarban simán átmész, meg ilyen kis apróságok, amikért a vizsgán meghúznak), nem fognak szólni érte (hacsak rendőr nem látja).
Én mondjuk nem tartom a "lehet"-et ismeretlen helyen sem, ha pl. olyanok az útviszonyok, meg jól belátható az út stb., de ez hangulattól is függ.

update: igazából a többi sofőrtől sem kell tartani, senkinek sem az a célja hogy bajt okozzon. Lesznek olyan helyzetek, amikor neked engedni kell, de olyanok is, amikor valószínűleg téged fognak elengedni és szidni. Ez utóbbit fokozott figyelemmel el lehet kerülni.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
2295 levél
Válasz 19.02.08. 21:33 #919
Shadowguard
Félreértés ne essék, idővel bemegyek majd Egerbe is (meg esetleg messzebb is), nem azt mondtam, hogy soha, de első körben azért szeretnék összeismerkedni az autóval. És arra (lehet csak szerintem) jobb a nyugodt, vidéki forgalom.
Mondjuk kicsit azért tartok tőle milyen lesz egyedül, volt amikor bosszantott az oktató mellettem, de azért adott egy kis biztonságérzetet is. Viszont ha egyedül megyek legalább tudom, hogy hová akarok menni nem csak a következő kanyarban lehetek biztos.
Bár Pest pont nem az a hely, ami akár a távoli jövőben is tervben lenne Elég volt belőle az a pár év, amíg oda jártam iskolába. Akkor is csak egy dolgot szerettem benne: a könyvesboltokat Bár ha jól meggondolom még így is jobban ismertem Pestet(legalábbis a 14. kerületet), mint Egert (amíg nem kezdtem el a jogsit évente 2-3 alkalommal mentem be)

Viszont egy kérdés felmerült bennem, ha már ilyen sok rutinos sofőr van itt Ismeretlen helyen is mentek amennyivel lehet vagy azért ott kicsit óvatosabban? Én ha az oktató elvitt egy-egy új útvonalra szívem szerint óvatosabban haladtam volna, hogy nehogy beleszaladjak valamibe, de tartani kellett az 50et... Pedig nekem elég lett volna nekem a negyven is, hogy biztosan ne fussak bele semmi hibába... Vagy ez majd idővel kialakul?

GustyX: A parkolást én sem szeret(t)em, konkrétan sokáig az volt a fejemben, hogy a parkolási feladat után mehetek is haza, mert tovább már nem kell vezetni. Aztán a vizsgán úgy beálltam, mint addig soha.
Most már inkább a többi vezetőtől tartok, ismerek egy-két veszélyes sofőrt. Főnököm lakott területen is simán csapatja nyolcvannal és a kanyarokat is lendületből veszi be... Meg volt olyan kollégám akiről köztudott volt, hogy "éhgyomorra" nem indul útnak... És akkor még nem beszélek azokról amiket Egerben láttam
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
6940 levél
Válasz 19.02.08. 21:14 #918
GustyX
Csak hogy hozzászóljak én is.

Cimborám csinálta anno és nem akarta egyedül elkezdeni (én mai napig vezetek, előbb lett meg a jogsim is mint neki), jogsi meg egyszerűen kell és pont, ezért mentem vele (2003). De sose vonzott a vezetés, mint pl. több haveromat, akik voltak kb. 5 órát a rutin+forgalomban és annyi. Kész is a jogsi.

Nekem 58 óra volt, forgalmi 2. alkalomra sikerült (elsőre azért buktam meg, mert "egy ilyen fiatalembertől lendületesebb, dinamikusabb vezetést várunk"...szóval lassan mentem 45km/h körül). Ráadásul nem egy pesti vagy más nagyvárosi közegben (szerintem ott már alkalmasságit futottam volna). Mai napig parás vagyok, különösen hosszú utak előtt (ami nem is számít hosszúnak...). Pesten meg még életemben nem vezettem, de környékén sem, pedig kellene lassan (azért csak gyorsabb szabolcsból kocsival eljutni). Bár ha jól tudom Pest az külön kategória, így oda első körben nem is mennék egyedül, már csak a helyismeret hiánya miatt sem.
Pedig állítólag tudok vezetni. Állítólag (bár néha én is meglepődtem azon, hogy "idegből" olyan helyre álltam be, amit ha mondanak hogy "oda álljak be!", tuti nem tudok).

Nekem mondjuk személy szerint nem az úgymond közlekedéssel van gondom (eljutni A-ból B-be és ami ilyenkor van), hanem magával a vezetéssel, irányítással. Vagyis a parkolással, meg ami ilyenkor ezzel jár. Elfér, nem fér, van elég hely, elég szélen állok, padkázok, nem padkázok, elmegy-e a másik mellett stb.. Mert én az autó elejét, seggét, utas felőli oldalát kurvára nem látom, nem érzem (pedig sokáig egy Swift volt...). Nem egyszer fordult elő, hogy az én centizésemnek hitt manőverem után egy IFA befért még elém/mögém/mellém, csak ezt az autóból nem úgy láttam. És ez inkább azzal indul, hogy találok-e olyan helyet, ahol 1, meg lehet állni, utána 2, ott meg tudok-e állni. Szal nekem a megállás/elindulás a stresszes. És ez csak akkor nem lenne így, ha lenne mindig egy fix parkolóhelyem, akárhol vagyok, akárhova is megyek. Néha még két vonal közé sem tudom betenni párhuzamosan az autót, különösen ha semmi támpont.

És kb. esetemben is az van, amit az előttem szóló Pyrogate is írt. Csak annyiban gondolom másképpen, hogy azért nem olyan vészesen nehéz felülírni a rutint, csak menni kell és "gyakorolni". Csak ugye ha menni sem kell, úgy nehéz...
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
32601 levél
Válasz 19.02.08. 20:47 #917
szbszig
Azért nem kell ijesztgetni. Én 17 évesen szereztem a jogsit. Utána egy darabig még vezettem, de mindig csak szülők mellett. Aztán hosszú évekig egyáltalán nem. És csak a 30-hoz közelítve kezdtem el újra intenzívebben, illetve teljesen egyedül vezetni. És akkor is először főleg vidéken, illetve országúton. Ma már viszont vezetek Budapesten is simán, és a sajátom, illetve a szüleimé mellett akár munkahelyen a szolgálati kocsit is, szóval egy számomra alapvetően ismeretlen járművet, ha úgy adódik.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
20768 levél
Válasz 19.02.08. 17:32 #916
Pyrogate
Pedig a rutinnál nincsen fontosabb. És a városon kívül nem fogod soha megszerezni a városi rutint. Feleségem elég sokat vezetett vidéken, de Pesten totál sokkban van. Szekszárdon tanult vezetni de az mégis teljesen más. És most már valamennyire késő mert a rutint, a komfort érzetet a gyér forgalom mellett szerezte. Sajnos azt kell mondanom, hogy folyamatosan egyre többet kell vezetned egyre nagyobb forgalomban. Később már nehéz lesz ezt a rutint felülírni .
Szenvedély nélkül a foci halott.
38435 levél
Válasz 19.02.07. 15:10 #915
kopé
Bocsi, nem voltam képben a távolságokkal.

Amúgy én sem voltam soha a kocsik meg a vezetés híve. Bp belvárosban laktam, sokszor még gyalog is gyorsabb volt ide-oda átérni, mint kocsival (parkolással főleg), nemhogy metróval és társaival. Egyszer ültem kb 14 évesen egy elcseszett földúton volán mögé kb 5 percre, elég is volt aztán 27 éves koromig.

Aztán 2 éve kiköltöztem Dunakeszire és '17 decemberében meg költözött a munkahelyem is és rá lettem kényszerítve, ha nem akartam napi 3,5 órát tömegközelekdéssel tölteni. És az az igazság, hogy nagyon megszerettem. Lassan 1 éve van meg a jogsi és rettentően szeretek beülni és menni. Kikapcsol. Kicsit el is kéynelmesedtem, mondhatni ránőtt az autó a seggemre. Mondjuk én egyébként is sokat ültem "jobb-egyben" ez biztos számított, eléggé éreztem midnig is a bp-i forgalom pulzusát. Még ezzel együtt is mondjuk nagy mázlinak tartom, hoyg különösebb csúszás - és kenőpénz - nélkül minden vizsgám elsőre meglett.

A lényeg: hajrá, csak bátran és balesetment közlekedést kívnáok!
"A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt!"
3580 levél
Válasz 19.02.07. 14:26 #914
gregmerch
Én is gratulálok !

Nekem anno azt a jó tanácsot adták, hogy a T-jelzést ne tegyem ki, mert vannak, akik direkt arra utaznak, hogy az ilyen kocsik sofőrjeit szívassák. Ez lehet sima szemétkedés is az utakon, de abból is állhat, hogy balesetbe kerget (nem nagyba), és mivel feltehetőleg te vagy a Tanuló (a jelzés szerint), ha vehemensen neked támadva védi az igazát, nem fogsz tudni még rutinosan visszavágni neki, és veled/a biztosítóddal fizettet meg egyéb károkat is.

Persze tudom, hogy lehetsz bármennyire szabályos, ha a közlekedés többi résztvevője nem az, azért jóval kisebb a valószínűsége a gondnak, ha az vagy - főleg, ha határozott is vagy mellé. Az meg marhaság, hogy minden bokor mögött rendőr áll, de azért nagyon erősen ajánlott betartani a szabályokat (legalább "hibahatáron" belül). (Ezt egy olyan ember mondja, aki anno - vagy 23 éve - úgy ment át negyedikre a forgalmi vizsgán, hogy összesen annyi volt háromszor a sara, hogy úgy vezetett, ahogy logikusan közlekedne - és közlekedik azóta - is, pl. nem zéróra lassítottam egy STOP-táblánál, amikor egyértelmű volt, hogy nem jön semerről senki, hanem csak kb. gyök-kettőre, meg ilyenek.)
Asus ROG G703GX (i9-8950HK, 32GB DDR4/2666, RTX 2080 8GB GDDR6); Asus ROG Strix GL12CX (i9-9900K, 32GB DDR4/3200, RTX 2080 Ti 11GB GDDR6); PS4 Pro, X1X, Switch; 6.&7. gen; Andr, iOS
2295 levél
Válasz 19.02.07. 10:58 #913
Shadowguard
Köszönöm mindenkinek

A 108 óra oka egyrészt az volt, hogy nekem ahhoz kellett 50+ óra, hogy gyomorgörcs nélkül be tudjak ülni az autóba. Távolsági útvonalon már előtte is szépen végig tudtam menni, de a városban zavart a többi autós, végig az járt a fejemben, hogy még ha én nem is hibázok, de valaki más lehet hülye (ebben közrejátszhatott, hogy első órán a forgalomban simán kifarolt elém egy okos, ha az oktató nem kap a kormányhoz simán belemegyek, szidta is rendesen).
Másik része, hogy én tényleg az első órán ültem először kormány mögé és az órák között is csak pár alkalommal kíséreltem meg ilyesmit (azért jogsi nélkül egyedül elég kockázatos). Igazság szerint soha nem érdekelt különösebben a vezetés, még a gépen is hanyagoltam az autós játékokat, mert nem az én világom. Oktató mondta is az elején, hogy nagyon kevés ilyen van, aki tényleg nulla tapasztalattal kezd neki.

Mindenesetre az oktató a hétfői óra után azt mondta, hogy szerinte alkalmas vagyok az önálló vezetésre és a közeljövőben úgysem tervezek komoly forgalomba menni. Ha be is kell mennem Egerbe az nem a belváros lesz (ha mégis akkor oda már gyalog megyek).

kopé: Köszi a linket, bár nekem kicsit messze van Meg én is nekik... Azért lementettem, hátha egyszer úgy alakul, hogy kelleni fog.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
38435 levél
Válasz 19.02.07. 08:03 #912
kopé
Gratula hozzá.

Mindenesetre ha a 108 óra abból adódik, hogy nem "éreztél rá", akkor mindenféleképpen gyakorolj még mielőtt valóban forgalomba mész. Szokásos, parkolók stb.

Esetleg nézd meg a jogi után oldalát, hátha segít.
"A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt!"
28208 levél
Válasz 19.02.07. 07:38 #911
LordMatteo
Mi volt az oka a 108 oranak ha nem titok?
A kibaszás társas játék, sose feledd.
22500 levél
Válasz 19.02.07. 07:01 #910
Peace
11 éve van meg, azóta nem vezettem.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
19475 levél
Válasz 19.02.07. 00:39 #909
sipec
gratz!
en is meg akarom csinalni ebben az evben, de nekem azzal is bajok vannak a mai napig, hogy itt baloldalt kell menni, szoval nekem szerintem megtobb idot el fog venni
2295 levél
Válasz 19.02.06. 23:47 #908
Shadowguard
Ma végre én is túl vagyok a forgalmi vizsgán, 108 óra után Ha előre tudom, hogy nekem ilyen szenvedés lesz a vezetés tuti nem kezdek bele. Most már csak ki kell várni a szerdát és mehetek csináltatni a jogsit
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
32601 levél
Válasz 17.08.22. 16:46 #907
szbszig
Ilyenkor kinek van elsőbbsége?
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
10420 levél
Válasz 16.04.07. 20:44 #906
MattMatthew
Budapesten (Budán)
“This is not going to go the way you think.”
10420 levél
Válasz 16.04.07. 20:41 #905
MattMatthew
Jó helyet motoros jogosítvány megszerzésére tud valaki?
Köszi!
“This is not going to go the way you think.”
32601 levél
Válasz 15.10.10. 12:37 #904
szbszig
A vezetési morál Délkelet-Ázsiában: sehol sem vagy biztonságban.

Én inkább így foglalnám össze a tanulságát, nem amit a bejegyzés írója fűzött hozzá.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
10420 levél
Válasz 15.03.25. 18:16 #903
MattMatthew
“This is not going to go the way you think.”
32601 levél
Válasz 15.03.25. 17:35 #902
szbszig
Az derék: pöffeszkedő rendőrautó a belső sávban az M3-ason.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
32601 levél
Válasz 14.07.21. 22:19 #901
szbszig
Lefilmezték a rendőrségi csaligyalogost.

Vajon nálunk mikor lesz ebből gyakorlat?... Egyébként hasonlóan nagy gusztustalanság, mint amikor kint felejtik útépítés befejezése után a sebességkorlátozó táblát, aztán beállnak mögé mérni... Ráadásul szerintem jogi úton támadni is lehetne őket érte, mert teljesen indokolatlanul és szándékosan akadályozzák a forgalmat.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
32601 levél
Válasz 13.10.17. 04:38 #900
szbszig
Jégutak a Balti-tengeren
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
32601 levél
Válasz 13.08.03. 15:42 #899
szbszig
Így kell megbukni a forgalmi vizsgán 7 másodperc alatt.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
32601 levél
Válasz 13.05.25. 00:24 #898
szbszig
Stoptábla, aminél biztos, hogy megállsz.

Ötletes!
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
32601 levél
Válasz 13.05.01. 19:24 #897
szbszig
Harminc percig próbált parkolni egy belfasti nő.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
10420 levél
Válasz 12.03.04. 20:13 #896
MattMatthew
Csak az indulás előtt ellenőrzendő dolgokat kell csekkolni. Egyéb komoly műszaki dolgot nem kérdeznek. Ez valahol sajnos, hiszen nem árt ha az embernak van fogalma arról, hogy miben ül.
“This is not going to go the way you think.”
3580 levél
Válasz 11.12.08. 21:34 #895
gregmerch
Mondjuk a "rutin" szó jelentésében benne van a kellő idő és gyakorlás útján elsajátított képesség, és/vagy tudás, és/vagy gyakorlat fogalma. Az a minimálisan szükséges összesen 4 óra (legalábbis az "én időmben" még annyi volt), ami a vizsgára bocsátáshoz a penzumot képezte, nem igazán volt nevezhető "kellő időnek", legalábbis a delikvensek oroszlánrészénél. Ily módon a "rutinvizsga" fogalma kissé paradox hatást keltett.

Amúgy nekem még 5 vizsgám volt vezetés címszó alatt, de az még '95-'96-ban volt. Nem tudom, ma mi a helyzet.
Asus ROG G703GX (i9-8950HK, 32GB DDR4/2666, RTX 2080 8GB GDDR6); Asus ROG Strix GL12CX (i9-9900K, 32GB DDR4/3200, RTX 2080 Ti 11GB GDDR6); PS4 Pro, X1X, Switch; 6.&7. gen; Andr, iOS
32601 levél
Válasz 11.12.08. 21:20 #894
szbszig
Januártól megszűnik a rutinvizsga.

Ez a hír meglepett nagyon. Egy szót sem hallottam arról eddig, hogy ilyet terveznének. Márpedig úgy tűnik, rutinból nem kell külön vizsgázni többet. Helyette hosszabb lesz a forgalmi vizsga, és az előtt kérdezgetnek majd műszaki dolgokat.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
32601 levél
Válasz 11.09.27. 16:13 #893
szbszig
A traffipax ritkán téved, de akkor nagyon.

Vagy nem is olyan ritkán, csak a nem kirívó esetekben esélyed sincs ellenbizonyításra, mint az a cikk végén kiderül...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
3802 levél
Válasz 11.09.01. 00:47 #892
Rohamoszti
Jobb később, mint soha alapon elkezdtem nemrég a jogsit, most lettem túl a rutinon ami tök vicces volt, mert viszonylag szépen végighaladtam a kérdéseken és a gyakorlaton, de aztán a végén kérdezte a vizsgabiztos, hogy Nnnu Péter, és a szemüvege hol van? -1,25-ös szemüvegem van, szal vezetéshez kéne hordanom és ott is volt velem csak nem vettem fel mert nem jutott eszembe. De aztán jót rögtönöztem, hiába vágot sokkos fejet az oktatóm, mondtam, hogy én kontaktlencsézem.
11787 levél
Válasz 11.05.30. 19:06 #891
Ghoost
Balesetmentes vezetést kívánok neked akkor! Az elsősegélyen hogy sikerült megbukni?
3310 levél
Válasz 11.05.30. 18:44 #890
Kemloth
Megvan már gyakorlatilag is.

Amúgy elég gyors volt a Központi Okmányiroda - pénteken vittem el a vizsgalapot meg orvosi alkalmasságit, ma már mehettem is érte.
3310 levél
Válasz 11.05.10. 10:06 #889
Kemloth
Kösz!
Persze, mindegy.

Még sosem számoltam ki egyben, csak mindig azon kaptam magam, hogy fizetni kell vmi négyjegyű összeget.
Nem emlékszem pontosan a számokra, de valami ilyesmi volt nekem:
Az elmélet elvileg ingyen volt, gyakorlatilag utólag, amikor átmentem másik autósiskolába, 20.000. A kresz vizsga 3.500 körül volt. Aztán a 10 rutin óra 17.000, két pót óra 10.000. Vizsga 11.500 - bukta. Még órák 12.000, megint vizsga, 11.500 - megvan. 2x17.000 a 2x10 forgalmi óra, 5.000ért egy pót óra, vizsgadíj 11.500. Elsősegélyen egyszer már bebuktam, tehát az 2x4.300. Plusz az orvosi alkalmassági is 4.000 volt meg a jogsi kiállítása is asszem 4.000.
Ez összesen kb 150.000. Úúúristen.
11787 levél
Válasz 11.05.10. 09:45 #888
Ghoost
Gratula hozzá! utólag meg úgysem számít, hogy hogy lett meg Rengeteg amúgy jogsival rendelkező ember elbukna jó párszor ezeken a vizsgákon.
Kb Mennyiből jön ki magnapság egy jogsi? Mert amivel reklámozzák magukat az iskolák, azok nagy kamu beetető árak mindenhol... így volt régen is.
3310 levél
Válasz 11.05.10. 08:51 #887
Kemloth
Meglett elsőre a forgalmi!! Biztos voltam benne, hogy bukta lesz.

Jó kedvében volt a vizsgabiztos - a parkolás botrányosan szar volt, utána egyszer az oldaltávolsággal volt némi para, ezeken kívül semmi nem volt.

Már csak az elsősegély kell és végre vége ennek a reteknek, több pénzt sem kell rá költeni. Tényleg iszonyat drága (volt).
20768 levél
Válasz 10.12.24. 12:52 #886
Pyrogate
Most meg jön az, hogy jövőre egy piroson való átmenésért is 100 ezret akarnak kiszabni. Amivel nincs baj, csak hát a rendőrök szerint a sárga lámpa vége is pirosnak számít...Tapasztalat
Szenvedély nélkül a foci halott.
32601 levél
Válasz 10.12.23. 03:11 #885
szbszig
Mit képzel ez magáról? Börtönbe vele!
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
16989 levél
Válasz 10.02.11. 13:55 #884
KisCsirkee
Az én oktatóm is ismert minden vizsgabiztost, próbálta is terelni a figyelmüket! Sajnos ez kétszer nem jött be, mondjuk az elsőn 2db viszgabiztosom volt, ami még jobban betett, pedig az első még a 3,5k-s volt, és úgy voltam, hogy na, próbáljuk meg.

A másodikon az utolsó 10 perben a jobb elsőm véletlenül átment a terelővonalon, mivel le volt fagyva a terelővonal, és nem láttam, pedig az útnak volt egy enyhe íve...

A harmadik viszont már tökéletes volt, és sikerült átmenni hibavonal nélkül! ^^

Viszont még így is félelmetes belegondolni, mennyi pénzt kellett beleölni ebbe az egészbe, viszont sajna ma egy jogsi olyan alap, mint bármi más!
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
32601 levél
Válasz 10.02.11. 13:42 #883
szbszig
Én meg nem adtam pénzt, és elsőre átmentem...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
12560 levél
Válasz 10.02.11. 10:25 #882
Gobiakos
Én a Stift-90 Bt-nél. A Himmer ház és a templom közti kis utcában van az irodájuk.
"You don't wanna be my enemy I promise you!"
1278 levél
Válasz 10.02.11. 10:11 #881
PrOHax
Nyugi, nekem 1-et sem húzott be, pedig hibáztam, csak szartak bele
Melyik sulinál voltál? Én a Szfinx ( vagy, hogy írják... ) Ott az Alba Pláza mellett közvetlen.
You tell me exactly what you want, and I will very carefully explain to you why it cannot be!
12560 levél
Válasz 10.02.11. 10:08 #880
Gobiakos
Közel ugyanez. Én is fehérváron csináltam a jogsimat. Az én volt autósoktatóm bortermelő és egyben az autósiskola tulaja is, uh mindnen vizsgabiztos jól ismeri. Ők az én vizsgám alatt például megállás nélkül szüreteltek... Vicces volt, 2 hibavonallal átmentem. ^^
"You don't wanna be my enemy I promise you!"
5 levél
Válasz 10.02.11. 09:23 #879
gabigabi
hát igen 2 bukás után én is jobbnak láttam fizetni (főleg h megemelték a vizsgadíjat 11e-re) mind1 az a lényeg h túl vagyok/vagyunk rajta
1278 levél
Válasz 10.02.10. 23:55 #878
PrOHax
Nekem 2004. novembere óta van jogsim, akkor nem voltak ilyenek ( Székesfehérváron ). Szerencsés helyzetben voltam, mert a vizsgabiztos és az oktató megbeszélték a hétvégi programjukat miközben én vezettem

Mondjuk párhuzamos parkolásnál röhögtem. Beszélgetnek, közben megcsináltam a parkolsát, indultam volna erre mind2en bekussolnak. Na mondom itt valami hiányzik....ja, üres, kézifék. "Na, erre vártunk Petikém" mondta az oktató
You tell me exactly what you want, and I will very carefully explain to you why it cannot be!
16763 levél
Válasz 10.02.10. 23:51 #877
ufodani
Kelleni nem kellett azért én toltam egy hangyányit.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
20768 levél
Válasz 10.02.10. 23:24 #876
Pyrogate
Addig rugdostam volna a vizsgabiztost, amíg örökre el nem tiltanak a vezetéstől. Pofátlan faszok. Én nem adtam senkinek pénzt. Lehet, hogy ezért buktam 3x
Szenvedély nélkül a foci halott.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.