Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Total War: Warhammer

9101 levél
Válasz 17.10.15. 21:20 #47
davkar9
Rock paper shotgunos interjú október 26-ot ír a ME megjelenésének. CA részéről nem jött még pontos dátum, de pár hétről volt szó mindig, akár hihető is lehet. Nem lenne rossz, mert sajnos maga a vortex kampány egy kicsit "csalódás". Első alkalommal a történet, a 4 fajjal az átvezetők feloldása nagyon jó. Az újra(ésújraésújra)játszásra viszont nem igazán alkalmas. A spawnoló seregek, még ha felkészülten várjuk is őket, minimum 2-3 várost állandóan bedarálnak és ez hosszútávon azért nem olyan élvezetes. Én már az egyben is mindig falakat húztam a kisebb települések köré, csak míg ott egy t3 városka úgy ahogy vissza tud verni egy támadást itt általában esély sincs ennek a kipróbálására mert az egész 3-4-es csapatát rázúdítja az ai. Autoresolve kb semmit sem ér és harcolva is csak meggyengíteni lehet őket egy kicsit. Persze utána vissza lehet foglalni őket és újra lehet építeni, és ezen a ponton a pénz sem szabad, hogy akadály legyen, de a 3. rituálétól fölfele jönnek ezek a "verhetetlen" inváziók és így minimum ennyiszer (szorozva /faj kapmánya) eljátszani ezt annyira nem mókás. Az ugyanolyan, nem rituálés győzelmi feltétel - minden más versenyzőt megölni és birtokolni (saját vagy diplomácia) 50 területet - pedig nem egy kényelmes alternatíva. 1-2 kontinens az utolsó rituálé idejére is összejöhet, de utána meg már minek terjeszkedni (bár egyszer akarok majd egy világhódítós meccset).

Szóval két dlc között majd beleférne szerintem a vortex csiszolgatása is, bár lehet, hogy a ME sikere után már eszembe se fog jutni többet ez a kampány.

TW blogos infók mellé lőttek fel egy képet is. Részlet, de látszik, hogy az összevont térkép hatalmas lesz. Illetve hatalmas+ mert már a vortexé is elég nagy.
Simple. Eternal. Beige.
9101 levél
Válasz 17.09.30. 15:06 #46
davkar9
Heh, tehettek volna azért valami figyelmeztetést, hogy x. alkalomnál kéretik felkötni a gatyákat. 3 rituálé szépen lement, pontokkal is nagyon vezetek, hódítgatok a világban. Szokott módon indítom a 4-est.



3 káosz sereg megtámogatva 3 másik patkánnyal. Idővel biztos ki lehet majd tapasztalni a spanwokat (mintha a sereg/ek helyzete befolyásolná). Ulthuan keleti részére dobta őket, be is daráltak két t5-ös, max falas városomat és 1-2 kicsit. Őrült tempóban húztam vissza a csapataimat, így lothern mellett már meg tudtam állítani őket, igaz a fentiekkel azért alaposan meggyengítettem őket. 5. rituáléra már jobban figyeltem, a győzelem után kényelmesen hátradőltem. Igen ám, de ez 20 körös rituálé és úgy a féltávnál jött újabb 4 patkánysereg. Erre sem voltam felkészülve, csak 1 seregem volt otthon. Újabb rohanás, 1-2 gyors toborzás, ez is meg lett állítva, de a spawn körüli provinciát szinte teljesen legyalulták.

Történetileg és gameplay szempontból úgy sejtem mindenki ugyanezt kapja, de kíváncsi vagyok a többi fajnál/startnál mennyire lesznek visszaverhetőek ezek az inváziók. Ultuannál azért a széléről kezdve elég nagyot kell kerülniük így még az utolsó pillanatokban is van idő felkészülni. Azon is gondolkodtam hogy éri meg jobban, beolvasztani minden baráti frakciót vagy meghagyni őket pajzsnak - már ha egyáltalán támogatnának ilyenkor. Mondjuk ezen a ponton a 600k volt a kincstárban, 6-8 fullos sereggel is körönkénti 50+k bevétellel szóval lehet egy jobban megszervezett saját védelem jobb megoldás, mint az AI-ra hagyatkozni. Bár a 'támadd meg x-et' funkció most már végre működik, 95%-ban engedelmeskedett az utasításnak, sokszor a nagy távolságokat is megtette.

Egyéb tanulság: kiestek ugyan a heroknál a deployment lehetőségek - és funkciójában pl a +growth hiányzik is - viszont ez az új rendszer sokkal jobb! Későn kezdtem csak el használni, viszont elég ügyesek, 60% alatti esély szinte nem is volt. A 40-es szintkorlát miatt seregbe beillesztendő herokkal is érdemes kimenni a világba akciózni mivel gyorsan fel lehet húzni őket, az a pár pont a kampány skillekre ezúttal nem csak pazarlás. Arról nem is beszélve, hogy végre nem kell sorban végigmenni a fölösleges skilleken, az új trait rendszernek köszönhetően (ami tényleg rohadt jó, legalább 2 pontot ér majd az értékelésnél) pedig a sikeres kampány támadások harci bónuszokká válnak (sok akció x faj ellen ->csatában adott hero félelmet kelt az említett frakció egységeiben).
Simple. Eternal. Beige.
9101 levél
Válasz 17.09.29. 00:17 #45
davkar9
Ez jobb lett mint amire számítottam. A többiekkel ez csak nyilván jobb lesz, mert Tyrionnal egy kissé eseménytelen és egyhangú a kampány. Közel 80 kör után enyém ulthuan 3/4+-e, de a sziget és környékén túlra még nem merészkedtem, csak egy herot küldtem ki felderíteni. A térkép egyszerűen hatalmas. Hatalmas! Mindegyik negyed legalább akkorra, mint az ow fele. Ismerkedős kampányra fogom, de az oda-vissza utazgatások (skealing elleni hadjáratom hosszúra nyúlt) miatt úgy érzem fölösleges köröket futottam a feltöltekezésekkel. El lehetett volna foglalni a területeiket, de mivel kedvezőtlen éghajlati viszonyok uralkodnak ott ezért csak pénz és időnyelő lett volna azokkal foglalkozni, a negatív hatások miatt pedig az ottani feltöltés legalább addig tartott volna, mint az oda-vissza utazások.

Gazdaságilag nagyon jól állok, stabil 15k bevétel, mellette van 4 szinte fullos seregem (mondjuk csak a főben vannak drága egységek). Az egységeket még nem sikerült jól kiismerni. Én a lövészekre esküszöm minden frakcióval, az íjászaik szépen is szerepelnek (duh), a WE-kel ellentétben viszont ők nem tudnak mozgás közben lőni. A magasabb tierű gyalogsággal most fogok majd ismerkedni. A lovassság sose ment nekem, HE sereg negyede viszont erre épít. Sárkányt már kipróbáltam, a tűzokádás nagyon finom! Főnixek jók és a sasok is végre használhatóak, remélem a WE is megkapja majd ezeket a buffokat.

Vortex eddig nem is vészes. A káosz hordák kezelhetőek, a jelek szerint úgy tűnik, hogy csak rituáléban résztvevő városokat támadják. AI (easyn) nem küldött még intervention sereget és a pontgyűjtésben is le vannak maradva. Ráadásul a káosz náluk is megjelenik és eddig a 3-ból 2 frakció már az első fázisban elvérzett ellenük.

Trait rendszer így már nagyon jó, külön öröm volt, amikor sok győztes csata után végre nem a -leadership ellenük szöveg fogadott. A herok (HE, de gondolom a többi is) át lettek szervezve, deployment helyett állandó passzív bónuszokat kaptak, viszont pont a lényeg (pl mágus-árcsökkentés, katona-public order) tűntek el. Mondjuk ebben nem nagyon mélyedtem el, az egy szem nemesem rossz statokkal indult emiatt csak felderíteni küldtem. HE-nél egyébként érdekes, hogy infulence költése nélküli tábornok és hősök elég rossz (akár +25% upkeep/x egység) kezdő traiteket kapnak, szóval érdemes rákölteni a pontokat (40-ért pl láttam egy mágust, aki igazi bestia - + armor, támadás, tűzsebzés és még vagy 3 sor bónusz).
A public order is át lett alakítva, most már (legalábbis nem rémlik, hogy a mínusznak lett volna ilyen hatása) befolyásolja a város növekedését és a bevételét. Végül is logikus, de nagyot néztem, hogy az x idő óta elfoglalt városom miért nem fejlődik - hopp, duzzognak a parasztok, az a +6 growth pedig mintha nem is lett volna.

tldr, jó, tetszik, viszont jó néhány dolog át lett szervezve, így a játék egyes elemivel újra meg kell ismerkedni/megszokni.

Egy kis agyalás a mortal empire térképéhez. Az ow délnyugati sarkában lévő ork települések között a tww1-ben van ~3 környi távolság, itt ugyanezek jóval közelebb vannak, kb úgy 1.5 lépésnyire, marchinggal lehet egyből el is lehet érni. Mintha el is lenne forgatva egy kicsit. Szóval úgy sejtem, hogy valami ilyesmi összébb húzásokra lehet majd számítani a ME-ben.

Ha valami zagyvaság lett, bocs, kicsit elálmosodtam.
Simple. Eternal. Beige.
9101 levél
Válasz 17.09.20. 23:04 #44
davkar9
Egy kis infó a giga-kampányról.

Először is végre van rendes neve: Mortal Empires. A térkép összevonása nem abból fog állni, hogy egy az egyben rávarrják az ow területét az újra. Nem is működne, mivel a téglalap alak miatt így is csaltak már a földrajzzal a 2-ben, a méreteit tekintve /településszám így is a duplája lesz azért. A vortex, mint feladat nem szerepel (és gondolom a káosz is máshogy lesz majd bevezetve), ez csak sima conquest, viszont a 2 featurejeit (kincsek, vegyes fajú lázadó seregek, nagyobb építőhelyes városok és a többi finomság) használja. Norsca csak a ME megjelenés után kerül majd be, de a lényeg, hogy ők is jönnek majd, szóval ha netán valakit csak az tartana vissza, nyugodtan nyomjon a preorderre/első héten vegye meg.

Nem tudom ki hogy van vele (mivel, hogy senki más nem jár ide), de ez rohadt jól hangzik! Az első részhez hasonlóan ez is folyamatosan fejlődik majd. A biztosra vehető frakciók - Tomb Kings és Araby pl - hozzáadásakor szerintem még bőven lesznek újrázási lehetőségek az alap 2-ben (TK például lazán beilleszthető lenne a vortex kampányba), ezek pedig újabb és újabb újrákat adnak majd hozzá a játék(módok)hoz. A kép alapján első körben mondjuk még csak új LL-k érkeznek a 2 fajaihoz.

Uhh, bele se merek gondolni mi lesz itt majd a 3. rész superultraglobal kampányánál... A ME közel 120 frakciójától - ami mindenki felfedezése, ilyen-olyan csetepaték után is még simán 100 körül lesz - is izzadni fog a gép és még minden lépést áttekerve is percekig tart majd a gép köre.
Simple. Eternal. Beige.
9101 levél
Válasz 17.09.19. 16:01 #43
davkar9
Lizardmen Campaign Let’s Play

~80 kör és elég sok terület az övé, szóval nem lesz itt gond a terjeszkedéssel. 10 slotos fővárosok nagyon jól hangzanak! WE-nél ugyan volt ennyi, de mivel egy város-egy province felállásban mentek ezért lényegében nem teljes 10 hely volt az. Korábbi campaign let's playekben is lehetett már látni, de most valamivel jobb képet kapunk az új trait rendszerről. Ez az egyik legjobb újítás, az egy random osztott rendszerével voltak gondok. Sokszor elég hülyén adott valami, főleg a győzelem esetén -leadership x faj ellent (különösen mókás esetek pl Thorgrimmal az orkok ellen) utáltam.

Lizardmen Battle Lets Play

Az ilyen pályákon a különféle elfekkel és törpékkel lesz igazán jó játszani.
Simple. Eternal. Beige.
1822 levél
Válasz 17.09.08. 00:37 #42
warcat
Humble bundle még rátett egy lapáttal az akciózásra, a Warhammer dlc-k 50%-al vannak leárazva,aki esetleg havi előfizető, -55%-ot kap rá összesen.
9101 levél
Válasz 17.09.07. 21:25 #41
davkar9
High Elves Campaign Let's Play

Ez a szarkavarás ígéretesnek tűnik. Kíváncsi vagyok az ai mennyire hatékonyan fogja majd használni.
Szabotázs seregek sem olyan vészesek, kis odafigyeléssel verhetőek. Persze az is segít, hogy ezek még csak a sima default, káoszos barbárok. Norsca updattel húzósabb lenne. Múltkori törpös kampányomnál az 1-ben wulfrikék már altdorf magasságában parádéztak pedig még csak az első körös káosz invázói volt.

Ez a 130. kör is érdekes. Az egyben, hacsak nincs külön feladat, akkor archeonék érkezését már felkészülve lehet várni és a 150-160. körnél nyerni lehet. Itt a vortex rituálé felénél se tartanak még ekkor, dark elfeknél is a 70. körül még alig volt kész kettő. Úgy sejtem több helyen kell majd elvégezni ezeket a térképen szétszórva, egy ponton pedig majd csak egyszer lehet megcsinálni. Gazdaságilag és a feladattal is rá leszünk kényszerítve a terjeszkedésre. Azt nem tudom, hogy szövetség esetén is engedi majd a rituálét vagy mindenképpen el kell majd foglalni az adott várost. Vidám dolog lesz a fél kontinensen csücsülő szövetségest eltiporni az utolsó rituáléhoz.
Simple. Eternal. Beige.
9101 levél
Válasz 17.09.01. 18:39 #40
davkar9
Grim annyira nem jó. A LL-ok bénák, inkább a ror miatt éri meg, de azok sem nélkülözhetetlenek. A Kinges már annál inkább, azt én jobban élveztem. Wood Elfek abszolút kötelezők, hamar a kedvenceimmé váltak!
Káoszt csak a preorder balé miatt húzzák le steamen, simán megéri! A múltkori old world update ráadásul alaposan gatyába rázta őket szóval így már élvezet/könnyebb velük játszani. A beastmen az ami tényleg felejthető, de ha már a többit bezsákolná valaki, az se maradjon ott.
Simple. Eternal. Beige.
1822 levél
Válasz 17.09.01. 17:56 #39
warcat
Aki vásárolna (alapesetben euróban szolgáltatnak felénk,vpn kell az angol fonthoz):
https://www.bundlestars.com/en/collections/total-war-warhammer

Bundlestarson 11.99 GBP a Total War: WARHAMMER, aki lemaradt a humble monthlyról anno,ez legalább összevethető azzal az árral.

Az esetleges Warhammer II preorder is jóval emészthetőbb a 32.79 angol fontért a jelenlegi ~330Ft körüli árfolyamon,egyből szállítják a kulcsot! és jár mellé a Norsca dlc az első játékhoz,kulcsboltban meg nem vagy bizonytalan.

Az első rész dlc-i az árfolyamkülönbség miatt -50% körüli akcióban érhetőek el.
The Grim and the Grave,The King and the Warlord,meg a véres öldöklést bekapcsoló dlc simán ajánlható,aki még költene annak ott vannak a wood elfek 8.39 fontért, a Chaos és a Call of Beastmen nem annyira népszerű Steamen
9101 levél
Válasz 17.08.25. 17:41 #38
davkar9
Dark Elves Campaign Let's Play

Úgy látszik az első rész random eventjeit most már mi aktiválhatjuk. Szerintem ez elég jó. Sokszor volt olyan, hogy jött valami jó kis bónusz, de éppen béke volt mindenhol/több környire voltam a balhétól. A vortexhez kapcsolódó rituálék is elég ismerősek lesznek a dlc tulajoknak. A pontgyűjtés a friss norsca dlc monster huntjaihoz hasonlít, védekezésnél pedig olyan, mint a wood elfeknél a tier 5-ös Oak fejlesztés, ami elindít egy mini beastmen inváziót. Kíváncsi vagyok, hogy ezek a káosz spawnok fix helyeken lesznek vagy pedig véletlenszerűen választ e majd két közeli várost. Ha fix, akkor majd későbbi végigjátszásoknál lehet majd könnyíteni, ha 1-2 sereget odarakunk a közelbe.

Dark Elves Battle Let's Play

Húhú, ezek a monszter egységek tűzokádó "varázslatai" nagyon finomak!
Simple. Eternal. Beige.
9101 levél
Válasz 17.08.23. 23:18 #37
davkar9
Vortex Campaign Map Full Reveal

Gyönyörű az új "pálya"! Úgy látszik a lenti térkép méretarányos volt. Azért egy kicsivel több víz mehetett volna Ulthuan és az OW közé. Gameplay szempontból persze érthető, de szerintem pár körrel több hajózás belefért volna. Mondjuk pl Grimgorral eljutni Naggarothba még így is szép kis utazás lesz.

Az arabyban csücsülő bretonniás frakciók első körben sima placeholder csapatok. Majd a dlc után már hihetetlennek fog tűnni, hogy valaha mások voltak ott a helyükön. A kezdéskor Skarsniket és Belegart helyettesítő első részes frakciókra sem emlékszem már.
Simple. Eternal. Beige.
9101 levél
Válasz 17.08.16. 22:40 #36
davkar9
Az év fake trailerje!

Kicsit nevetségesnek tartom, hogy a 4. fajnak egy ilyen ökörséget raktak be. Preordert le is mondtam és értesítettem a helyi boszorkányvadászt... Patkányemberek... persze.

Mémet félretéve iszonyú várós! Ha majd a skavenek megjelennek a régi térképen is a gigakampányban akkor hamar véget érnek Tilea és Estalia békés kampányai.
Simple. Eternal. Beige.
9101 levél
Válasz 17.08.15. 23:55 #35
davkar9
Visszatöltöttem a választás előtti mentést. Igen, ha visszautasítjuk, akkor az a verhetetlen 6-os káosz sereg ellenünk lesz. Mivel tőlünk függ az invázió kezdete ezért esetleg oda lehet gyűjteni pár sereget baersonling's camp-hoz. Maxra húzva, védelmi épülettel ott megvárni őket vagy rajtaütéssel 2-3-asával levadászni őket, mivel általában 4-2 arányban osztja fel a csapatokat. Extra kihíváson kívül mondjuk sok értelmét nem látom, akkor egyszerűbb ha nélkülük hódítjuk meg a világot és a kampány győzelemhez a végére hagyni a kihívók elleni utolsó csatát.

Közben kiadták a 2 térképét. Szép nagy, csak úgy viszonyításként itt az elsőé. Az is látszik hol ér majd össze a kettő. Ulthuan és az ow nyugati partja között gondolom a tengerrel majd csalnak egy kicsit, ne legyen ott a nagy üres rész és, hogy az utazás se tartson majd tovább olyan 8-10 körnél.

Ami még érdekes, hogy arabynál bretonniás ikonokkal vannak. Gyors wiki alapján főleg nekik is lovasságuk van, szóval valamennyire logikus a játékmenet szempontjából, hogy egy tevés reskint kapnak. Később egy freelc keretében pedig majd rendesen átdolgozzák őket. Ugyanez a tomb kingsnél. Majd kiderül, első körben úgyis elég lesz a kezdő 4 faj. Gigakampányra leszek majd még kíváncsi. Úgy tudom, hogy a 2-ben már mindenki foglalhat mindent, az nem lenne rossz ha az ow fajok is kapnának majd valami erre vonatkozó frissítést az egybenyitáskor. Vannak ugyan elszórt kompatibilis települések szóval ha frissítés nem is lesz azért legalább egy-egy feltöltekező területet mindenki tud majd szerezni az újvilágban is.
Simple. Eternal. Beige.
9101 levél
Válasz 17.08.15. 12:07 #34
davkar9
Rohadt jók! A játék elején szerintem jobb a többi norsca frakciót bedarálni. Nagyon könnyű, a vezér legyőzése után egyből be lehet olvasztani a legyőzötteket. Pl Varg egész szép nagy területeket birtokolt, meggyengült egy másikkal való csata során én megtámadtam és így egy csatával a fél észak az enyém lett.

A lenti videókban is látott két faction mechanic elég jó. Ellenséges városok legyőzése (a parti településeket és a frakció fővárosokat el lehet foglalni) után lehetőségünk van lerombolni és a káosz istenek (a 4 nagy csak a barbár beceneveikkel) valamelyikén oltárt emelni a helyén. 3 szint van, különféle bónuszokkal. A 3. szint elérése után öribarik leszünk, amitől a másik 3 csapatkapitányban felmegy a pumpa és ránk ereszti a drukkereit. Ezek kicsit húzósak, mert 30-as tábornokokat küldenek ki. Annyi "könnyítés" van, hogy ezeknek kizárólag a vezetőnk vérére fáj a foga, a városainkat békén hagyják (nem 100%, nálam így volt). A 3. fix pozíciós csata, ha azt is megnyertük, akkor Archeon ránk csörög, hogy na kezdődhet a buli. Szívesen bevesz minket a bandába, de minden hódításunk végén ott áll majd, hogy "itt járt xxx, Archeon pici ribanca". Ha ez nem tetszik, akkor be is inthetünk neki. Ennél nem tudom mi lehet, gondolom a káosz erőkkel is meg kell majd küzdeni. Ezek csak apró rólpléj részek, a bónuszok szerint érdemes dönteni. Szövetségesként viszont lényegében megnyertük az adott kampányt, ugyanis kb 6-8 fullos sereggel indul meg az ai. Nagyon durva a pusztítás, kb verhetetlenek, talán csak az egyik kapott ki, de ő is el tudott menekülni. Legelső alkalom volt, hogy minden faj lekerült a térképről és csak a romok maradtak mindenhol.

A másik faji extra a szörnyvadászat. A neve mindent elárul. Annira nem nehezek, 1-2 is inkább csak a helye miatt. Pl van egy nagy pók, de ahhoz karak eight peaksnél kell raidelni. Na hát mondanom se kell, hogy az már önmagában a távolság miatt is egy jó út, ha pedig már meghívtuk a káosz erőket akkor mindenkivel hadban álluk és a vámpírokon, törpökön, bp vagy birodalmon és magukon az orkok is átszaladni sem biztos, hogy a legjobb ötlet (nálam pl ezen a ponton 4-es törp seregek masíroztak abban a régióban). Az adott szörnyet a megölése után feláldozhatjuk valamelyik istennek, +12-vel növelve a befolyását. Matekozással elvileg mindenkihez lehetne egy kicsit dörgölőzni, mert amikor valakinél + van, a többieknél -, a 3. szint után viszont lezárul a verseny. A hound/khornera mentem, nála 4(!) hellcanont kapunk. Többieknél hős, vezér vagy campaign bónusz jár, így elsőre a hound a nyerő.
Simple. Eternal. Beige.
9101 levél
Válasz 17.08.09. 07:50 #33
davkar9
Holnap jönnek a barbárok!

Throgg Campaign Let's Play
Wulfrik Monster Hunt Let's Play

Jó kis featureöket kaptak. CA is érezhette, hogy már sok lesz, hogy csak az új frakciók kapnak ilyen finomságokat, így érkezik majd holnap az Old World patch is, ami a meglévő LLordoknak állít a statjain, skilltreején egy keveset. Empire AI is kap egy kis erősítést, hogy életképesebb legyen a kampány során és még sok más. Starterhelyeket is adhattak volna hozzá (Ungrimet jó lenne hazazavarni.), de talán majd a gigakampánynál.
Simple. Eternal. Beige.
9101 levél
Válasz 17.07.19. 11:34 #32
davkar9
Az bizony, norsca!

Augusztus 10. 2 előrendelőinek/első héten vevőinek ingyenes, amúgy fizetős dlc az első részhez. A térkép egybenyitásakor elérhető lesz majd a 2 gigakampányában is. Akit nem érdekel annak is frissül majd az alapjáték a szokásos módon, így az első körös invázió keményebb lesz már az új norscával. Kapunk a dlc megjelenésekor freelc-t is, alighanem valami új lordot vagy egységet (szerintem csak az amethyst wizard a birodalomnak). Erről még nincs infó.

+Dark Elves In-Engine Trailer
Simple. Eternal. Beige.
9101 levél
Válasz 17.07.12. 08:02 #31
davkar9
High Elves Let's Play

Főnixek elég használhatónak tűnnek. A wood elfes sasokat és sárkányokat elég gyorsan meg szokták ölni. Ahogy elnézem az íjászaik is szépen szerepelnek, de elsősorban a gyalogság és lovasság lesz a nyerő. És lehet, hogy csak képzelődöm, de mintha a mágia is erősebb lenne. Az tetszene, mert varázshasználó generaloknál is inkább a leadership bónuszokra pakolok, a mágia csak pár pontot kap, mert nem igazán éri meg.
Simple. Eternal. Beige.
9101 levél
Válasz 17.06.22. 08:57 #30
davkar9
First Look Campaign Map

Meseszép!

Loremesterek kommententjei alapján a távolban kiszúrták arabyt (valószínűleg bretonnia mintára kezdenek) és a tomb kingset is (nyilván dlc). Jók ezek az elszórt ow frakciók is, remélem az egybenyitáskor elérhetőek lesznek, mint új starthelyek.

Az utolsó race pack az 1-hez valószínűleg norsca lesz.
Simple. Eternal. Beige.
9101 levél
Válasz 17.06.12. 19:47 #29
davkar9
Új videó

Ugyanaz a csata sokadjára, de a lényeg úgyis a megjelenési dátum: szeptember 28!

Első rész sincs még teljesen elfelejtve, jön még a nyár folyamán egy új race pack.
Simple. Eternal. Beige.
9101 levél
Válasz 17.04.01. 13:39 #28
davkar9
4 új területet kapunk. Ulthuan, Lustria, Naggaroth és Southlands. Azt eddig is tudtam, hogy Lustria és Naggaroth a New World, Ulthuan a high elfek kör-szigete. A meglepetés Southlands. Gyors wikizés után kiderült, hogy az "afrikai" régió és ott is van lizardmen frakció, így érthető. Viszont, ha egybenyitják majd a térképeket, akkor ott a hely a Tomb Kings-nek és Arabynek is. Gondolom majd eleinte "zárt" Athel Lorenes és később Bretonnia mintára játszhatóvá tett módon kerülnek majd be.

Megy a hiszti netszerte a játék miatt, de nem igazán értem miért. Nyilván ez is 60€-s kezdőárral jön, de wood elfekért és a beastmenért is elkértek ~20-at. 4 új frakció, új térkép, új átdolgozott kampányok, mi itt a gond? Bőven meg fogja érni!
Simple. Eternal. Beige.
9101 levél
Válasz 17.03.31. 22:19 #27
davkar9
Total War: WARHAMMER 2 – Announcement Cinematic Trailer



Grand campaignből giga campaign valami állati lesz! A két játék területei össze lesznek vonva egy nagy térképpé!
Simple. Eternal. Beige.
9101 levél
Válasz 17.03.01. 07:36 #26
davkar9
Jópofa. Moussilliont sikerült elpicsázni háromszoros túlerő ellenében. Én szépen megostromoltam volna őket, de kijöttek támadni. Paraszt íjászok szépen szerepeltek, katapultok is aprítottak és a gyalogosok is állták a sarat. Bretonnia főleg lovasságra épít, ami jó mondjuk fal nélküli települések ellen, de itt kaptam a nyakamba két sor lándzsás csontvázat. Így kicsit nehéz volt érvényesülniük. T3-5-nél kezdődnek majd az izgalmasabb egységek.

Gazdaság és hadsereg között kell egyensúlyozgatni Bretonniával. Parasztokra támaszkodik mindkettő, ők a nyersanyag az egységekhez és ők határozzák meg a bevételt. Új területek elfoglalásával lehet növelni létszámot, aminél még anyagi következmények nélkül sorozhatunk be újabb egységeket. A törpékhez hasonlóan van egy "faji csík" is. Ez itt a lovagiasság. Csatákból, fejlesztésekből lehet szerezni. Gonosz fajok városainak lerombolásától nő, fosztogatásért csökken. Jó fajoknál pont fordítva. Mennyiségtől függően különféle bónuszok járnak, pl +xpvel vehetünk lovag egységeket, ilyesmi. Valahanyadik győztes csata után az Úrnő áldását is megkapjuk, amit vereség/visszavonulással könnyen el is veszthetünk. Van egy op ajándék egység is, a Zöld Lovag, akit a kampány során négyszer hívhatunk le, esetenként 15 körre. Tipikus tartalék trükk, "ó még nem, majd megtartom későbbre... máris vége?".

Eddig jól szerepeltek, de már északon toporog az első körös káosz, meglátjuk ellenük hogy bírják majd.

Ja és nem tudom, hogy csak Bretonnia vagy átdolgozás, de a t3 város már ad falat, nem kell külön foglalkozni vele. Mondjuk lehet, hogy csak náluk, hogy egyensúlyozzák az kötelezően kapcsolódó épületeket (t1 malomhoz kell t1 farm, t2 farmhoz kell t1 malom).

3 starter helyet is kaptunk, Bretonnia északon, Bordelieux (vagy hasonló, a hülye francia nevű bor épületes főváros) és az elfek mellett délen Carcassarolla (vagy valami, tényleg hülye neveik vannak.) Szóval tl:dr, elég tartalmas ingyenes frissítést kaptunk.
Simple. Eternal. Beige.
9101 levél
Válasz 17.02.22. 15:16 #25
davkar9
Bretonnia trailer

Ingyenes frissítés! Nem új infó, de mindig jó az ilyet hallani.

Illetve a kommentek alapján úgy tűnik, hogy idén a TW nyerte a Sega éves Make War Not Love versenyét, ezért már merem linkelni a másik ingyenes tartalmat: Isabella von Carsteint. Van hozzá hosszabb videó is. Vladdal külön VC frakció lesznek Schwarzhafen starthelyről. Helyileg az alaphoz képest nem nagy változás, de a bónuszaikkal máris érdekesebbek, mint Manfred. Jó lenne már végre beleszeretni a VC-be, talán majd velük sikerül.
Simple. Eternal. Beige.
12970 levél
Válasz 17.02.20. 08:12 #24
McCl@ne
Hát ez rohadt jó akció, most vettem észre, hogy írtad, be is fizettem rá. Most dolgozom, majd este kipróbálom a játékot, ~3500 forintért ajándék volt, kb. 3-4-szer ennyi még kulcsos oldalakon is
Respect is not given. It's taken.
1822 levél
Válasz 17.02.05. 02:31 #23
warcat
Lemaradt:

Amennyiben a további előfizetés nem érdekel,érdemes lemondani még időben,kb hó vége előtt 1 héttel kezdik el automatikusan levonogatni.Ha egyszer már fizettél(rányomsz pl a pay early gombra), az aktuális havi bundlet fixen megkapod tehát egyből lemondható a

https://www.humblebundle.com/user/settings - en belül a humble monthly részen
1822 levél
Válasz 17.02.05. 02:26 #22
warcat
Érdemes szerintem megemlíteni,hogy a humble havi előfizetéses bundlijában a Total War: Warhammer 12 dollárért bezsákolható:
https://www.humblebundle.com/monthly

március elején érkezik 5-6 játék még mellé,de ezt már most odaadják
A februári bundle az eddigi talán legerősebb volt:
https://www.humblebundle.com/monthly/p/february_2017_monthly

XCOM 2
+
Ryse: Son of Rome
ABZU
Steamworld Heist
Okhlos
Project Highrise
Husk
3291 levél
Válasz 17.01.19. 15:05 #21
somesz83
OFF: Igen, nagyon megváltozott a játék- és netes világ. Nincs akkora igény már "újságírásra" meg fórumozásra.

Egyébként nekem meg van a Total War: Warhammer, csak a gépem nincs meg hozzá. Nagyobb csatánál megfekszik a vas, úgyhogy hagyom. Majd máskor, ha szánok pénzt gépfejlesztésre, de jelenleg az az utolsó, amire költenék. Meg hamarabb rángatom a kormányt egyébként is. Középkori WarHammer meg... Blood Bowl, Mordheim, ennyi.
20243 levél
Válasz 17.01.19. 08:32 #20
Peace
Tehát a megjelenés óta eltelt kb. 5.256 óra tizedét ezzel a játékkal töltötted??? Miből állnak a napjaid, de tényleg??!!!! Mindig olyan vagy, mint Barney, az "így jártam anyátokkal" sorozatból. Ő is mindig csak legyintett, mikor megkérdezték mit dolgozik. Eddig én is talán kétszer kérdeztem rá hogyan csinálod, hogy ennyi szabadidőd van, de mindig elbarneyztad a kérdést. No offense, csak piszkosul irigykedek, pedig ritka visszataszító szokás, de a szabadidő az nagyon hiányzik...
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
9101 levél
Válasz 17.01.19. 08:19 #19
davkar9
Kicsit tartottam tőle, de a tanuló kampány után teljesen beleszerettem. Közel 500 órám van bár benne és a meglévő és a bekerülő content miatt ez elnyújtható bármeddig. Ezeket kb bejelentéskor be is szerzem, mert így teljesen megéri. Beugrani viszont valóban érdemesebb majd egy complete editionnal, mert jelenleg alap ár+ alap árnak megfelelő dlc érhető el. Steam reviewkban megy is a picsogás emiatt, hogy ez és ez "hiányzik", de a nyáron beszerzett régi TW részek dlc listáját elnézve ez egy bevett CA szokás. Egyébként meg a fizetős frakciók is ugyanúgy bekerülnek a játékba, de akinek nincs meg az csak nem tud játszani velük.

Februárban jön az old world edition, ami kicsit hülye kiadás, mert az csak a FreeLC-ket tartalmazza. Játszható Bretonnia ilyen puccos kiadást kap.
Simple. Eternal. Beige.
20243 levél
Válasz 17.01.17. 07:45 #18
Peace
Ha WH40K lenne, akkor le sem lehetne vakarni a topikról. De ugyebár Total War kereteibe nem igen fér bele a 40. évezred, Fantasy része meg totálisan hidegen hagy. Pedig biztos állat lehet...
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
12970 levél
Válasz 17.01.17. 07:13 #17
McCl@ne
Kéne egy lájk gomb a kommentek alá, mert én pl. olvaslak, csak még nincs meg a játék. Majd egy komolyabb leárazásnál akarom megvenni, mert nem ez az első a sorban, de mindig benézek ide
Respect is not given. It's taken.
9101 levél
Válasz 17.01.17. 06:51 #16
davkar9
Ugyan, dehogy. Röhögni fogsz, gondoltam már mindkettőre. Utóbbival az lenne a baj, mint anno a GD-dal, hogy a kutya se olvasná. Főleg most, amikor már mindenki videóban ordítva szakért a YT-n. A blog a fórumnál is halottabb. Ha menne a 2008 körül pörgés, hsz, írások, akkor talán. Amelyik címnél ihletet kapok annál írok egy pár oldalas szösszenetet, bedobom a játék topicjába és a végigjátszósba és kész. Így nincs az a nyomás, hogy muszáj írni, vagy hetente kell írni, vagy olyan játékról amiről fölösleges/nem érdekel.

Fél-on. Hogy miért kerülik ez a topicot azt nem értem. Úgy vettem észre, hogy vannak azért páran TW és Warhammer rajongók is errefelé. Sebaj, legalább vannak jegyzeteim egy-egy újrához. Melyik frakcióval mit (nem) érdemes csinálni, ilyesmi.
Simple. Eternal. Beige.
3291 levél
Válasz 17.01.16. 15:39 #15
somesz83
Jajj de lehangoló ilyen topikot olvasni! Davkar, miért nem nyitsz egy blogot, vagy esetleg egy játékmagazint? (csak poén, meg ne sértődj volt kolléga)
27974 levél
Válasz 16.12.10. 04:32 #14
LordMatteo
spammer report pls
A kibaszás társas játék, sose feledd.
9101 levél
Válasz 16.12.09. 21:46 #13
davkar9
Hasonló szituáció, emberek ellen. Gyors csata teljes piros csíkot mutatott és volt olyan pillanat, amikor szinte mindenki menekülőre fogta a dolgot, de végül mégis sikerült fordítani. A treeman vezér típus azonnali kedvenc lett, bírta a gyűrődést, sebzett is szépen, ráadásul az ő mágiája (life?) elég sokat segített. Íjászok is szépen szerepelnek, lőszerkészleten kell javítani és máris jobb lesz majd a helyzet az ilyen szoros meccseken. Amitől tartottam az sajnos bejött, a hirtelen kitörő háborúkban ezeket a lvl1-es településeket előszeretettel támadja a gép, és hacsak nem a + egységes ~védelmi épületet húzom fel akkor a pár katonás apró hősök is simán el tudják foglalni őket. Főleg a szájbavert kecskékkel van a baj, nagyon pofátlanok. Borostyánnal is csak szívok, párszor már sikerült mínuszba fordulni. Emiatt a sasok és fák egyelőre kiesnek. Talán majd a káosz legyőzése után lehet sokat szerezni, a végigrabolt területeket könnyű lesz elfoglalni - már ha persze bírom arannyal, egyelőre ez is probléma.

tl;dr katonai egységekkel elégedett vagyok, gazdasági része kicsit nehéz.
Simple. Eternal. Beige.
9101 levél
Válasz 16.12.08. 23:03 #12
davkar9
Jó lesz ez, meg is volt az első győzelem kétszeres túlerő ellen. Oké, orkok voltak, de a farkas lovasaival nagyon be akart keríteni. Íjászaim is kezdtek már kifogyni, amikor is szépen jött az össznépi pánikhullám.

Úgy érzem csak egy hibája lesz a kampánynak, a városok. Minden települést el lehet foglalni, a romok helyére pedig egy lvl1-es főépület kerül, 1 építési slottal. Első végigjátszás után majd kiderül, hogy mire érdemes rágyúrni. Fővárosom is eléggé védtelen, ahogy elnéztem falat nem igazán lehet felhúzni és a po is problémát jelent. Meg is jelent egy lázadó sereg én pedig még 2-3 környire vagyok tőle. Többieknél ugye működik az a taktika, hogy falat fel, aztán élőben levezénylem a meccset az íjászokkal. Remélem nem az lesz, hogy egy lépés különbséggel kergetőzünk és oda-vissza foglalgatjuk egymás épületeit a géppel.
Simple. Eternal. Beige.
9101 levél
Válasz 16.12.08. 20:42 #11
davkar9
Menü alapján ezúttal mindkét hős kapott egy-egy minikampányt, a többi contenttel együtt így máris nem olyan sovány ez a tartalom ezért az árért. Pár lépést mentem még csak, franciákon jó lesz majd kipróbálni az elfeket. A térképen elég szembetűnő a változás, a Parravontól keletre lévő nagy erdős területen osztozunk 3 másik elf frakcióval. Teljesen kinyílt ez a körzet, most már könnyebben közlekedhetünk a déli részeken, nem kell mindig hajóra szállni Tileánál.

Ingyenes finomságok is érkeztek. A Birodalom új hősöket kapott, a jáde és a szürke mágust, a spellek előnézete alapján ez az utóbbi igen csak ígéretes! Beastmen tulajok kaptak egy új vezetőt, aki Nordlandnál kezd és a hárpiák is bekerültek a frakció kínálatába. Statok alapján úgy a vargheist felére saccolom, amit a létszámmal lehet majd ellensúlyozni.
Simple. Eternal. Beige.
9101 levél
Válasz 16.11.18. 07:08 #10
davkar9
És már érkeznek a Wood Elfek is! Beastmen után ezt a frakciós árat egy kicsit soknak érzem, de egye fene, nem akarom, hogy leálljanak, megérdemlik.

Kicsit a The King & The Warlordról. A kezdőpozíció mindkettőnél jó volt. Jó az alap ork és törp start, de mindig azzal kezdődött, hogy a jobb sarkot teljesen elfoglaltam aztán mehettünk a többi irányba. Itt most annyi változott, hogy célszerű minél előbb karak eight peaks felé terjeszkedni, csak ugye a távolság miatt ez egy kicsit nehezebb, ugyanakor a kezdőegységekkel is szépen lehet pusztítani a környékbelieket, ha éppen úgy alakul. Skarsnik "hátránnyal" indul, csak ott lehet ork egységet venni, így a kampány nagy részében a goblinokra kell támaszkodni. Túl lehet élni és az alacsony áruk miatt hamar vissza lehet tölteni a veszteségeket. A squigek persze mindent visznek, tömény, nagybetűs FUN velük játszani! Törpökről nem nagyon lehet mit írni, továbbra is a kedvencek. 4 ajándék hőssel kezdünk (ősök szellemei), korai csatákban és szabotázsakciókban nagy segítséget jelentenek.

Mindenki kapott egy ingyenes ork vezetőt is, egyben "frakciót" is, ő az ork területek keleti részéről kezd. Vele még nem próbáltam, de az induló pozíció miatt jó alternatíva lehet ork játékosoknak.
Simple. Eternal. Beige.
9101 levél
Válasz 16.10.13. 06:57 #9
davkar9
Ugyanez a törpökkel és az orkokkal, The King & The Warlord. Jönnek a squigek! Ez máris izgalmasabb, ezt a két fajt sokkal jobban szeretem!

Kicsit a Grim and the Graveről. Az új hőssel lenyomtam egy fél kampányt, de továbbra is az a helyzet, hogy én annyira nem szeretem a VC frakciót. Hiányzik az a távolsági egység. Egy strigoi ghoul kinget felhúztam 25-re, hogy meglegyen a mount, utána ki is léptem. A különféle corpse cartok sem nyűgöztek le.

Empire oldalon is belekezdtem, viszont pár hete abbamaradt ez a kampány is. Franciák nekiálltak kötözködni, hazafelé tartva pedig marienburg körmére is rá kellett csapni. Ha jól emlékszem éppen oda tart egy utánpótlás sereg. Az új lovasság és a pisztolyosok instant kedvencek.
Simple. Eternal. Beige.
9101 levél
Válasz 16.08.23. 23:08 #8
davkar9
Új dlc a láthatáron! Így a múltkori beastmenes ár már valóban egy kicsit soknak tűnik, de sebaj, az is megérte. Erre is lecsaptam, ezek az elit egységek különösen jól hangzanak! Eddig nagyon jól pumpálják a friss vért a játékba. Pár hete letettem a játékot, de pont a napokban gondolkodtam egy újabb kampányon, erre tessék. Az az erős 7-es fel fog még kúszni 8-ra az év végéig.
Simple. Eternal. Beige.
27974 levél
Válasz 16.07.28. 21:12 #7
LordMatteo
spammer
A kibaszás társas játék, sose feledd.
9101 levél
Válasz 16.07.28. 20:11 #6
davkar9
Nagyon jól jött ez a dlc! Az alapot már kezdtem "unni" (értsd, egyfenékkel csak 30-40 kör ment le). Még csak GC-ben próbálgatom, de eddig nagyon bejön! Blood and gore is fent van, a minotauroszok és a gorebull olyan vérengzést rendeznek a birodalom katonái között, hogy csak na! Épületfejlesztésekkel kicsit lassabban haladok a káoszhoz képest, viszont cserébe itt jobban állok pénzügyileg. Az egymást támogató hordák is sokat segítenek, egy fullos sereg helyett több félig feltöltött kettes csapattal rabolgatok. Mikor jön az AI horda, akkor pedig neki lehet már állni a fallal ellátott településeknek is.

Ment a sírás az ára miatt, de nekem ez így teljesen megérte. Plusz ott van még ezen kívül a külön beastmen kampány is a kisebb, de story központú térképen.
Simple. Eternal. Beige.
9101 levél
Válasz 16.07.16. 15:39 #5
davkar9
Apró kiegészítés 3-4 óra Ati, Rome és Shogun 2 után. A "nehéz" részek kikerültek belőle, ezért is tetszett. A WH egy butított/egyszerűsített/kényelmesebbé tett TW epiód. Nincs családfás, hivatalos igazgatás, a körök nem éveket mutatnak, építkezés és fejlesztés is átláthatóbb. A lényeg itt a harc és mivel a WH amúgy is többnyire erről szól ezért bőven jó ez így.

Más: hónap végén jön az első dlc, a Call of the Beastmen. Orkok és káosz keverve. Hordában vonulás-építkezés, alagútásás, ha elég magas a harci pont (valami vércucc, mint az orkoknál a fightiness) akkor AI sereget kapunk.
Simple. Eternal. Beige.
9101 levél
Válasz 16.06.29. 23:33 #4
davkar9
A fantasy szó hallatán a legtöbb embernek a Gyűrűk ura jut az eszébe. Esetleg talán a Warcraft, főleg így a friss mozifilm után. Warhammer? De hát az sci-fi, nem? Mondhatná az utca embere, hiszen a Dawn of War sorozatnak köszönhetően talán a 40k-s vonal bekerült már a köztudatba. A franchise „középkori” ága viszont méltatlanul el van felejtve. Érkezett pár említésre méltó cím az évek során, aminek többsége azonban sajnos „kudarcnak” minősült. Nevezzük is nevén őket, elvégre még az időhúzó bevezetőben vagyunk. Tavaly ősszel jelent meg a Vermintide, ami röviden egy WH univerzumban játszódó L4D. Sajnos néhány óra után unalomba fullad. Aztán ott volt az Age of Reckoning, a világ MMO-s próbálkozása. Havidíjas modell a WoW x-edik aranykorában, folyamatos hanyatlás és megszűnés lett a vége. A játék eventes rendszerét több mai mmo is átvette, így az áldozata talán nem volt hiábavaló (AoR2 valamikor? Esetleg egy offline szellemi örökös?). Végezetül pedig – a mostani címhez minden szempontból legközelebb álló – az Ubisoft baklövései következtében felmorzsolódott hazai Black Hole Entertainment alkotása, a Mark of Chaos. A rövid megemlékezést követően el is jutottunk a legfrissebb címhez, a Total War: Warhammerhez, ami remélhetőleg előőrse a remek Warhammer fantasy játékok áradatának.

A Total War eddigi témaválasztásai a történelem különféle időszakaiból kerültek ki. A párszáz évet előre, dupláját vissza korszakolás alapján borítékolható volt az Attila+ minimum 400. Ehelyett a Creative Assembly teljesen új vizekre evezett (csak próbálok választékos lenni, ezúttal tengeri ütközetek nincsenek), a nagyjából történelmit meselényes környezet váltotta. Ez a bejelentés mindenkinek meglepetést okozott, ilyet is, olyat is. Hardkór TW rajongók temették a sorozatot – mégis hogy lehet így meggyalázni ezt a nagy múltú nevet – a WH kisebb-nagyobb rajongói pedig kíváncsian kaphatták fel a fejüket. Én óvatosan írtam föl a várólistámra, mivel annak idején a TW sorozattal volt már egy rövid találkozásom a Medieval 2 kapcsán. Nem végződött túl jól, nem nekem találták ki. Szerencsére türelemhiány és bénaság oda-vissza kapcsolata okozták a rossz emlékeket, de azért a hirtelen jött „egyefene megrendelem” elhatározásom után tartottam egy kicsit tőle, hogy ez a kiadott pénz már megint rossz helyre került (ez egy ilyen tavasz volt, de ez egy másik történet). Óriási volt a megkönnyebbülésem, amikor a tanulókört (értsd: ~100 körös bukott kampány) követően arra az egyszerű megállapításra jutottam, hogy ez bizony egy rohadt jó játék lett. Imádom!

Előzetesen is elnézését és türelmét kérem a TW veteránoknak, új játékosként a nyilvánvaló játékmeneti részeken kívül nem tudom a játék mely elemei teljesen újak és melyek azok, amik a korábbi részekben is megvoltak már, ugyanígy vagy pedig valamilyen más formában.

Történetünk a végidők alatt játszódik. 4(+1) frakció küzd a káosz erői ellen, sokszor egymással. A Birodalomban a frissen megkoronázott császár az uralma megszilárdításáért harcol a lázadó választófejedelmekkel miközben határai egységét védi a külső veszedelmektől. A törpék nagykirálya a birodalmuk régi dicsőségét igyekszik visszaállítani, másik célja a sérelmek nagykönyvéből (hiába na, a törpék haragtartó népség) minden egyes tételt kihúzni. Az orkok…hát orkok, nagy mélységre itt ne számítsunk. Mindenkit megölni és közben jókat fosztogatni. A vámpír grófok élőholt seregeiket vezetve terjesztik a rontásukat. Végezetül ott vannak még maguk a káosz erői, akik az orkokhoz hasonlóan csak pusztítani akarnak. A káosz erők dlc formájában érhetők el, a megjelenés hetében még ingyenesen. Ez még önmagában nem is lenne olyan nagy baj, játékmechanikailag valóban egy külön frakciók képeznek, viszont a térkép északi részéről a káosz inváziójával egy időben az addig „békés” barbár törzsek is támadásba lendülnek, akik... micsoda meglepetés, pont ugyanolyan egységeket vonultatnak fel. Olló nyomait vélem felfedezni. A korábbi részek steames oldalait böngészve úgy láttam, hogy ez a sorozattól egyáltalán nem idegen dolog, illetve a day1, lemezen is rajta lévő dlck korát éljük, az ember arca mégis önkéntelenül fintorra húzódik. A fejlesztők folyamatos támogatást és bővülést ígérnek, így idővel az első körből kimaradt elfek és skavenek is valószínűleg bekerülnek majd, akiknél már indokoltabb lesz, ha egy pár eurós cédulát is melléjük tűznek.

A TW alapok nem változtak. A kampány térképen körökre osztott stratégiával játszunk. Városokat fejlesztünk, csapataink jelképező tábornokokkal és egyéb kisebb karterekkel mozgunk. Ezek a kisebb karakterek hősök, akiket harcba is magunkkal vihetünk, de sokszor a térképen nagyobb hasznukat vesszük. Egyesek egy terület gyarapodását növelhetik, mások ellenséges várfalakban és épületekben tehetnek kárt. Csatákban valós idejű stratégiára váltunk, az eddig csak ikon és számokban létező egységekből hatalmas seregek lesznek, akikkel aztán gigászi ütközetekben veszünk részt. Az egységeknek moráljuk van, vesztésre álló helyzetben, ha bekerítik őket, akkor bizony inukba száll a bátorságuk és menekülőre fogják. Ez ha jól tudom nagyjából az eddigi részekben is így működött, de a WH világának lényei ezen a recepten egy kicsit változtatnak. A csatatereken hatalmas lények is felbukkanhatnak, óriáspókok, trollok és méretes bunkóval hadonászó óriások vagy épp az élőholt sárkányukon belovagoló vámpírurak. Ezek erős egységek, az ellenség moráljának csökkentésében is nagyon jók, már a puszta látványuktól nyelnek egy jó nagyot.

Minden fajnak megvannak a maga erősségei és gyengeségei. A Birodalom hasonlít leginkább a TW játékokban megszokott frakcióira. Kardos, lándzsás gyalogság, lovasság, puskás és számszeríjas távolsági egységek, remek tüzérség. Kezdőknek és veteránoknak is célszerű velük kezdeniük. A törpék szintén könnyen kitanulhatóak, egy nagy hátrányuk van, nincs lovasságuk. Ezt szívós közelharci és remek távolsági egységeikkel ellensúlyozzák. A tüzérségük még a Birodaloménál is jobb, a korán megszerezhető kőhajító pedig a korai csaták egyik kulcsegysége lesz. A megfelelő épületek felhúzásával a gyrokopterek is rendelkezésünkre állnak, amikre csak az ellenség lövészei jelentenek majd igazi veszélyt. Az orkoknál a létszámfölény a nyerő, a moráljuk ugyanis – főleg a gyengébb egységeknek – nagyon alacsony. Viszont övék a játék legjobb szörny egységei és a lovasságuk, akik farkas, pók vagy vaddisznó háton feszítenek, az egyik leggyorsabb. A vámpírok szintén a létszámukra támaszkodnak, mivel ők az egyedüli faj, akiknek nincsen távolsági egységük. Morálvesztés esetén menekülés helyett pusztulni kezdenek, az elhullottakat viszont a csaták végén azonnal feléleszthető veszteségekből (baráti és ellenséges) gyorsan pótolhatjuk. A káosz viszonylag erős egységeket használ, nehézpáncélos gyalogság, lovasság, szörnyek, mindenből egy kicsit. Az ő nagy hátrányuk, hogy nincsenek fix városaik, a hadvezérek maguk a városok. Cipelik magukkal a toborzóépületeket, így egy-egy elszenvedett vereség bizony súlyos következményekkel járhat. Gazdasági épületeik sincsenek – legalábbis közel sem olyan hatékonyak, mint a többieké – az egyedüli biztos bevételi forrás a fosztogatás és az ellenség városainak kirablása.

Az igazi újdonságot a mágia jelenti. A Warhammer világában egyedi megoldással működik a varázslás, a Mágia Szelei befolyásolják a rendelkezésre álló manát. Ezek folyamatosan fújnak, x körönként mozognak, erősségük régióról régióra változik. Én könnyű fokozaton az esetek többségében annyira nem éreztem jelentőségét. Az erősítő/gyengítő varázslatok nehezebb szinteken egy-egy erős egységen elsütve talán fordíthatnak a csaták menetén. A támadó igék közt vannak látványos meteoresők, ilyen és olyan hatásokkal ellátott örvények, de olyan nagy pusztítást nem végeztek, mint amilyenre az előzetes videó alapján számítottam. Emiatt varázshasználó hősöket és vezéreket annyira nem is használtam, vegyes, harcos-varázsló beállítottságúaknál is inkább a harci és vezetői képességekre költöttem. Minden fajnál van 1-1 fontosabb hadvezér, egy harcos és egy varázsló (kivéve a törpék, ők nem varázsolnak, viszont ellenállóbbak a mágiával szemben). A hadjárat fő célkitűzései – ami általában őt pusztítsd el, ezeket a területet foglald el – mellett nekik vannak személyesebb feladataik is, amiket nevezhetünk történetnek, de ez túlzás lenne. Egy perc körüli átvezetők buzdító szövegekkel, amit előre felállított seregek elleni csaták követnek. Ezek a csataterek legalább szépen kidolgozottak, a térkép többi részén vívott csaták helyszíneit én ugyanis egy kicsit ismétlődőnek találtam.

Annyira ezek nem is nagy hibák, a hangulat ugyanis mindenért kárpótol. A „történetet” is végső soron mi alakítjuk az rng-vel karöltve. Egyik játékban békés szomszéd, egy másikban már a vérünket akarja. Egy ilyen élményen felbuzdulva legközelebb rögtön megtámadjuk az illetőt, ám mire leverjük, addigra már az ajtónk előtt topognak a fixen érkező káosz hordák. A szituációk sokszor hasonlók, a végkimenetelek többnyire eltérőek és ezek fajról fajra megint csak másként alakulnak. Minden frakció játékonként több 10-en órát kínál, ráadásul a változatosság miatt többszörösen újrajátszható. És akkor ne feledkezzünk meg a modokról sem. Legyen az ember koca Warhammer rajongó vagy hardkór fan, több epizódot megjárt TW veterán vagy épp abszolút kezdő, a Total War: Warhammerben garantáltan mindenki talál majd fogára valót.


7/10

+
remekül eltalált Warhammer hangulat
hatalmas, epikus csaták
kezdetben nehéz, de könnyen kitanulható
nincs baj durcás Total War rajongók, ez még mindig ugyanaz a játék

-
nincs igazán történet
alapból is benne lévő tartalom dlcbe rejtve
nem túl változatos csataterek
csak...még...egy...kört
Simple. Eternal. Beige.
9101 levél
Válasz 16.05.28. 06:35 #3
davkar9
Törpékkel egész kellemes. Rögtön az elején már elérhető/hamar megszerezhető a kőhajító. Féltávról lődözgetni alaposan meg lehet nyirbálni az ellenség számát. A távolsági egységeik szintén nagyon jók, sokszor csak a nyílpuskások nyerik a csatákat. Ha közel érnek akkor is állják a sarat és a közelharcosok is jól bírják. Steam acsi szerint volt 10-1-hez csatám is amit, szorosan, de azért meg tudtam nyerni (alap helyőrség vert vissza egy közepes sereget). Terjeszkedés kicsit bajos, ha északra megyek, akkor lazábban megy az eleje, ehelyett délen erősködtem az orkokkal. Többi törp egy kicsit hülye. Van vagy x ork törzs, kapásból 2-3-mal ellenségek vagyunk, Kötjük szépen a szövetséget, déli terjeszkedés közepén az egyik szövetséges úgy dönt, hogy le kéne ölni a másik törp frakciót. Ha nem megyek még én vagyok a fasz... A sok ellenség miatt viszont jól lehet tápolni a herokat. Ami nem jött be az a fő frakciós cucc, a hülye kis törp notesz. Ide íródnak a sérelmek és párszor elég hülye feladatokat ad. Ha nem tudunk/foglalkozunk velük akkor nő az elégedetlenség, csökken a public order és romlanak a diplomáciai kapcsolatok. Tanulásra továbbra is az empiret javaslom, de a szakállasok is elég jók, velük is bele lehet vágni.
Simple. Eternal. Beige.
9101 levél
Válasz 16.05.25. 23:29 #2
davkar9
Heh, megjött a fő chaos lord, jól el is picsázott. Elvileg még meg lehetne fordítani és talán a terület alapú long term victory is összejöhetne, de azt hiszem egyszerűbb lesz inkább újrakezdeni. Kezdeti köcsögöket gyorsan le kell rusholni aztán későbbi csaták szerint fejlődni. Az volt a baj, hogy a lázongó grófok ellen nem állítottam ki a sereget időben (tényleg azért vannak az olcsó alapegységek, hogy vegyük őket), majd az első pártizen kör nagy része azzal ment el, hogy a maradék hozzám kapcsolódó városokért a szomszéddal álltam neki háborúzni miután ő helyettem verte le a lázadókat. Herokat is jobban ki kell volna használnom. Bright wizardot cipeltem magammal pedig egész jó költségfaragó province képességei vannak.
Simple. Eternal. Beige.
9101 levél
Válasz 16.05.25. 20:11 #1
davkar9
Teljesen új játékosként vágtam bele. A Medievallal volt anno egy próbálkozásom, az eléggé mellément. Nem volt türelmem hozzá, túl összetett volt, nem is emlékszem már. Ez viszont elsőre beszippantott. Na jó másodjára, mert 5 kör után újra kellett kezdenem. Valami gebasz volt, rng gyorscsata is adott egy gyomrost. Második próbálkozásánál már jobban léptem, cserébe viszont a 10envalahanyadik körben lopta vissza a gép a frissen megszerzett településem. 4 óra és közel 80 kör után viszont kezdek ráérezni. Persze még belefuthatok egy hatalmas buktába mert a 60. kör óta megindultak a káosz erői és valahogy telibeszarják a birodalmon belüli vacakolásunkat.

Látatlanban mélyvíznek tűnt viszont eddig egyáltalán nem bánom, mert kitanulható és bőven lesz itt játékidő a maradék 4 frakcióval és az esetleges újrajátszásokkal. TW veteránok bizonyára lazábban fölveszik a ritmust.
Simple. Eternal. Beige.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.