Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Shadow Tactics: Blades of the Shogun

3921 levél
Válasz 17.10.23. 15:15 #207
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Végigvittem. Remek kis játék volt, és nosztalgia-faktor inkább az első Desperadost idézte meg.

Nézegetve más játékosok gameplay-videóit, azért durva, hogy valaki az utolsó pályát Aikoval kb. három perc alatt kivégezte, pusztán púderpor használatával.
3921 levél
Válasz 17.10.03. 00:33 #206
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Beszereztem a GoG-on 30%-os leárazás keretén belül, az ötödik pályán járok, eddig tetszik Ezen a pályán nagyjából sikerült azonos arányban használnom a karaktereket.
52292 levél
Válasz 17.02.04. 21:32 #205
Barthezz
Jaja, a pólót még mellé tehettem volna.
1684 levél
Válasz 17.02.04. 10:17 #204
GeryG
Lassan teljes lesz a PD-szett!
52292 levél
Válasz 17.02.04. 10:02 #203
Barthezz
Hú, nekem ahhoz a badge-hez nem volt kedvem, pedig én is megöltem mindenkit azon a pályán, természetesen a civilek kivételével. De valóban borzasztó hosszú lett volna, ha mindenkit utólag elrejtek.

Amúgy ez talán a legkönnyebb küldetés volt a 2. után, de végül a küldetés végén ki is derült, miért volt ennyire könnyű dolgunk...

A rizsföld elején pedig én is szívtam, de utána már valóban megy minden magától. Majdnem meglett a civilek kiszabadítása Mugen előtt badge is, de végül túl sok volt a szamuráj és csak a végén tértem vissza. Persze ha tudom előre, hogy ez a badge, akkor megcsináltam volna.


Bár a készítők azt nyilatkozták, nem lesz DLC, sem folytatás, remélem, a játék sikere tán meggondolják magukat. Egy küldetéslemez, vagy még inkább egy 2. rész jöhetne, amiben kijavíthatnák a sokat emlegetett hiányosságokat is (kötözés lehetősége, házak belső részének elkészítése, majdnem duplázva ezzel a bejárható terület nagyságát, illetve a shadow módot is ki lehetne bővíteni azzal, hogy egész parancssor kiadható legyen, tehát menjen ide, ölje meg xy-t, majd rejtse el a hullát).
52292 levél
Válasz 17.02.04. 09:58 #202
Barthezz
A helyére is került.

A kép készítése után vettem észre, hogy nem húztam ki teljesen a legyezőt és Mugen alig látszik, azóta korrigáltam, csak lusta voltam újra fotózni.
32274 levél
Válasz 17.02.04. 02:41 #201
szbszig
Én Suganumában nem is a rizsföldön mentem végig, hanem már a pálya legelején felkeveredtem valahogyan a magaslatra, aztán úgy körbe. Mondjuk valószínűleg én csináltam nem teljesen előírásszerűen megint, mert amikor a pálya legvégén visszatértem, hogy kitakarítsam a rizsföldet is, akkor nyomott be egy olyan párbeszédet, amiben a többiek még Mugen életéért aggódtak...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
2183 levél
Válasz 17.02.03. 22:16 #200
Shadowguard
A rizsföldnek csak az eleje nehéz Egy jó félórám biztos elment vele, cserébe onnantól egészen a legvégéig sima utam volt. Ott még azért értek kellemetlen meglepetések (majd meglátod ).
És persze nem is hagytam túlélőket
Badge-ek miatt jó lenne majd újrajátszani azt a pályát (is), de az a baj, hogy saccra két újrajátszás minimum kellene neki És akkor hol van még a speed run? Majd másfél órával vagyok a szintidő fölött... Bár ez minden pályára igaz, nem könnyű mindent kitakarítani
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
2183 levél
Válasz 17.02.03. 22:08 #199
Shadowguard
Én meg lassan a végére érek, már csak két pálya maradt, ha minden igaz. Természetesen továbbra is alaposan kitakarítok magam után, mert rend a lelke mindennek
Kage Camp. Ez vicces volt, mert csak félrehúzgáltam a hullákat és mikor láttam a badge-eket töltöttem vissza az állást és álltam neki eldugdosni az összeset. Legalább egy negyedóra elment vele...

Prison
Spoilereket sikerült elkerülnöm és bár sejtettem ki is lesz az a bizonyos Kage sama, de ami a tizedik pályán történt... Azért a kilencedik után még reménykedtem benne, hogy sikerül időben odaérni.
Viszont rájöttem, hogy Kumával az egész pályán végig lehet csalogatni az embereket, ha ügyes vagyok. Jelentősen megkönnyítette a takarítást, hogy egyenként elcsaltam az összes ellenfelet szem elől.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
1684 levél
Válasz 17.02.03. 22:00 #198
GeryG
Örülök, hogy jó helyre került!
A vidik meg a RE7 miatt picit megakadtak (plusz szívás a rizsföld... ), de igyekszem most már azokat is folytatni.
52292 levél
Válasz 17.02.03. 21:46 #197
Barthezz
Mai nap átvettem a legyezőt. Köszönöm még egyszer a lehetőséget.
2183 levél
Válasz 17.01.29. 18:26 #196
Shadowguard
Annyira nem volt vészes. Volt egy mentésem mielőtt megmérgeztem volna Yabut és alig egy óra alatt meg is csináltam. A civilek meg Yabu emberei, nincs kegyelem nekik Cserébe a hatodikon segítettem a falusiaknak, csak az egy szem kollaboránst tüntettem el szem elől.
Bár itt is csábít a lehetőség, hogy a vége előtti mentést visszatöltsem és eltakarítsam a fáklyásokat is, de majd legközelebb. Hiányzik azért Mugen, vele sokkal egyszerűbb lekezelni a szamurájokat
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
52292 levél
Válasz 17.01.29. 07:56 #195
Barthezz
Szép a badge-listád. Ha nem lenne még megannyi játék a végigjátszandó listámon, a speedrun és a hardcore kivételével szívesen elpepecseltem volna én is velük. De azok a fránya civilek...
2183 levél
Válasz 17.01.29. 00:23 #194
Shadowguard
Javítottam a hibát

Egyébként megjegyzem szemétség, mert (lehet volt róla szó), de nem lehet megoldani a pályát riadó nélkül. Gondoltam ha már úgyis visszatöltöm megnézem mi van, ha altatógránáttal kiütök mindenkit és csak elvágom Yabu torkát. Akkorát hörgött, hogy így is beindult a riadó, a fene a jó hallásába az őröknek.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
2183 levél
Válasz 17.01.28. 23:24 #193
Shadowguard
Csak alapos , nagyon alapos Közben majd két óra alatt meglett a Yabu kastély is, de úgy tűnik a riadó tönkretette az eredményemet. Pedig kifejezetten alapos voltam ismét (csak a Yabut kísérő szamurájok voltak életben a térképen) Egyáltalán, miféle szemtelen civil merte túlélni a tisztogatást?
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
52292 levél
Válasz 17.01.28. 08:42 #192
Barthezz
Te beteg tömeggyilkos...!

A 3-as pályán én egy kivételével megöltem a szamurájokat. Véletlenül alakult így, de nem volt kedvem már utána már pöcsölni az utolsóval, mert nem arra jöttem be és senki nem volt eltakarítva azon a részen. Amúgy nem kell riadó nélkül megölni őket, a célszemélyt őrző 3-as szamurájcsapat csak a tornyok összedöntésével likvidálható. A badge-ek külön-külön játékkal is teljesíthetők és van, hogy egy játék során 2 badge kizárja egymást, ahogy jelen esetben is.
2183 levél
Válasz 17.01.28. 01:39 #191
Shadowguard
Negyedik pálya is pipa, ez már kicsit gyorsabb volt és elsőre megéreztem azt is milyen badge lesz a végén
Pályavégi statisztika
Hát merje azt mondani valaki, hogy nem vagyok elég alapos És az összeset el is dugtam egy házban/bokorban, esetleg ledobáltam őket a szikláról.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
2183 levél
Válasz 17.01.27. 22:50 #190
Shadowguard
Na ma elővettem megint a játékot, potom egy óra alatt be is fejeztem a harmadik pályát amit a múltkor elkezdtem, a statisztika szerint 1:46 az időm. Érzem én, hogy ez egy nagyon hosszú játék lesz nekem (jóval hamarabb is végezhettem volna, de alaposan kitakarítottam a területet) Bár most a folytatás helyett is jobban mozgatja a fantáziám, hogy lehet megölni az összes szamurájt riadó nélkül (talán heten maradtak, 2x2 a kapukban és három aki a toronyhoz ment)
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
52292 levél
Válasz 17.01.24. 22:26 #189
Barthezz
Nah, végignéztem újra a párbeszédeket (vagyis most értem a végére), úgyhogy most tudatosult bennem, mit is mondott a sógun az utolsó küldetés előtt.

SPOILER
Én meg hagytam, hogy megölje magát... Bár rögtön utána a titkos befejezést is megcsináltam, ahol ugyebár egy katonájával lövettem le, nem hagyott nyugodni a tudat, hogy a normál befejezést elcsesztem, úgyhogy gyorsan megcsináltam most a vízbedobós badge-t. Ilyen halált kért neki a sógun.


Történethez kapcsolódó kérdésem, ami még felmerült bennem:

SPOILER
A 9. küldetésen, ahol Noboru tőrbecsalt minket, végülis ki volt az a fickó, akit megöltünk / leütöttünk a végén? Pusztán csali szerepe volt és Noboru egy noname önfeláldozó harcosa vállalkozott rá?
52292 levél
Válasz 17.01.23. 22:59 #188
Barthezz
Ezt az easter egget márpedig játékosok fedezték fel, nem a Mimimi adta ki. Állítólag a Steam fórumra írta be valaki először. Vannak olyan nagyon ráérő, elvakult játékosok, akik mindent kipróbálnak, amit csak lehet. Bár számomra is felfoghatatlan, ez vkinek hogy jutott eszébe. Ráadásul nem olyan könnyű kivitelezni, mert nagyon fontos a megfelelő időzítés. Nekem úgy 3-4. próbálkozásra sikerült. Nah most ha vki ezt csak úgy próbálgatja és nem tudja, hogy ez lesz, akkor tényleg nagyon elhivatottnak kell lennie, hogy képes legyen többször is mindent végigpróbálgatni.

Amit pedig írsz a többi alternatív módra, nekem eszembe se jutott, mert azt hittem, cutscene-t nézek végig. Nem tudtam, hogy mielőtt megteszi, amit megtesz, közbe lehet avatkozni.

A korábbi kérdésed kapcsán pedig visszanéztem ezt a jelenetet:

SPOILER
Bár valóban adná magát, hogy erre gondolt Aiko, azonban ezt éppen az előző mondata alapján szinte kizárhatjuk. Azt kérdezte ugyanis Mugentől közvetlenül ezelőtt, hogy akarja-e, hogy vele együtt haljon meg? Nah most ha terhes, pláne Mugentől, akkor ezt egészen biztosan nem ajánlotta volna fel.
32274 levél
Válasz 17.01.23. 21:54 #187
szbszig
Jó, hát ez már olyan szintű easter egg, amire épeszű ember magától nem gondolna szerintem, csak ha tudja, mit kell keresni.

Azt is például csak a pálya utáni achievementek között láttam, hogy van olyan, amelyikben a célszemélyt vízbe kell fojtani. Mondjuk írtam, hogy nekem egyébként is problémáim voltak állandóan a leütött ellenségek vízbe dobásával, így tényleg meg se fordult a fejemben, hogy őt is le lehetne hajítani a torony tetejéről oda. Azt viszont kipróbáltam, hogy ledobom a földre, és Takumával ölöm meg. A készítők erre is gondoltak, mert az öreg ugyanúgy saját megjegyzést fűz hozzá, mint a többiek:

SPOILER

Maga az idézet egyébként egy korabeli költő, Matsuo Bashou egyik híres haikuja. Ezt amúgy bírtam nagyon a játékban, hogy ugyan a karakterek és a szorosan vett történet kitaláltak persze, de a kor ábrázolása nagyjából valósághű. Tehát az Edo-korszak a 17. század elején valóban egy egységes Japánt és egy békésebb világot hozott el az előtte lévő forrongó állapotokhoz képest. És minden negatív hozadéka, mint például a szigorúan elzárkózó külpolitika vagy a konzervatív, kasztrendszer jellegű belső társadalmi rend ellenére a maga korában az Edo-korszak alapvetően fejlődést jelentett gazdasági, kulturális stb. téren. Szóval szerintem a világ globális ábrázolása rendben van a játékban. És az apróbb utalások is, mint például a fenti idézet. Vagy az, hogy a küldetések helyszínei szintén mind valósak: Matsuyama például létező város, mely tényleg a hőforrásairól és a fürdőiről híres; de a Sunpu kastély is létezik természetesen, és a korban fontos szerepet játszott.

Mondjuk visszatérve az egy érdekes kérdés, és már a civilek esetében is felmerült nálam korábban, hogy ha ledobok egy ájult embert egy több tíz méter magas kiszögellésről, vagy épület tetejéről, akkor hogy nem hal szörnyet rögtön.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
52292 levél
Válasz 17.01.23. 19:59 #186
Barthezz
Titkos befejezés spoiler a hsz-ed első feléhez kapcsolódóan:

SPOILER
Az a névvel ellátott katona más dolog miatt fontos elsősorban, közvetetten vele csinálható meg a titkos befejezés. A speedrun videoban láttam ezt, amúgy nyilván eszembe se jutott volna, de ezzel a módszerrel a páyla 3/4 része teljesen kiiktatható, nem kell a küldetés másik felét megcsinálni, de még a kútba se kell menni és a kulcsra sincs szükség. Aikoval fel kell menni annak a háznak a tetejére, amelyik közvetlen a lövőosztag alatt van. Noboru rendszeresen odajön ellenőrizni, hogy megy a gyakorlás. Amikor a gyakorlatot vezető szamuráj elkiáltja, hogy fire, abban a pillanatban ennek a névvel ellátott katonának a szemébe kell dobni Aiko porát, amitől ugye nem lát semmit és vaktában sikeresen lelövi Noborut. Ekkor mondja el Noboru összeesése közben a "your tehcnic is magnificent" mondatot és vége is a küldetésnek. A végigjátszásom után megpróbáltam ezt és tényleg működött, hatalmas poén.


A spoiler-tag-edben írtakra válasz spoiler:

SPOILER
Megmondom őszintén, erre a mondatra én fel se figyeltem, annyira lesokkolt Mugen halála. Ahogy a végén sem asszociáltam emiatt semmire. De elkezdtem visszanézni a beszélgetéseket youtube-on, hogy jobban összeálljanak ezek a dolgok, amik felett átsiklottam vagy csak felületesen értettem.

A másik kérdéseden én nem lepődtem meg. A sógun fiának gyilkosáról volt szó, teljesen érthető, hogy ebben az esetben nem lesz jóságosan megbocsátó a sógun. Másrészt a szemet szemért elv alapján is, ha Noboru elvetette a sógun fiát, akkor ugyanígy bosszulja meg a sógun. Masaru emellett egy elkényeztetett, bunkó köcsög. Simán megérdemelte a halált.
32274 levél
Válasz 17.01.23. 16:45 #185
szbszig
Nem hiszem, mert abban a gyakorlatozó lövőosztagban van egy névvel ellátott katona is. És van valami olyan steames achievement, hogy öld meg az összes katonát a játékban, akit a készítők valamelyikéről neveztek el.

Egyébként kész, befejeztem a játékot. Az utolsó toronyban öt szamurájjal nem tudok mit kezdeni. Azokkal, amelyek egy zárt balkonon járőröznek, és be se tudok menni hozzájuk. Csak kicsalni lehetne talán őket egy puska hangjával, de már nincs annyi lövésem, hogy mindegyikre jusson kettő. Egyébként mindenkit kinyírtam természetesen, a tornyon és előtte is.

Ami a történetet illeti, van két nem teljesen egyértelmű utalás, amit szeretnék megbeszélni:

SPOILER
Az egyik még azon a pályán, ahol Mugen meghal. Mielőtt elköveti az öngyilkosságot, Aiko közli vele, hogy van valami különleges, egyedi ajándéka a számára. Mugen meg valami olyasmit válaszol, hogy ahol az egyik befejeződik, ott kezdődik a másik. Jól gondolom, hogy gyereket vár tőle, ugye?

A másik még kevésbé tiszta. A legutolsó beszélgetésnél mond Aiko valami olyasmit, hogy visszamegy a sógunhoz, és tesz egy ajánlatot neki. Ezzel arra akar netalán utalni, hogy az ő gyerekük léphetne Ryuunosuke helyébe? De miért, a sógun olyan öreg vagy beteg, hogy neki már nem lehet sajátja? Vagy pusztán csak hálából felneveli és kinevezi Mugen fiát az utódjának?


SPOILER
Azt meg végképp nem értettem, amikor jött az üzenet az utolsó pályán Noborunak, hogy a sógun kivégeztette a fiát. Egyrészt abszolút nem passzol a sógun addigi imidzséhez, aki a játékban végig jóságosnak, békét kedvelőnek, megbocsátónak volt feltüntetve. Az outróban is arról beszél a narrátor, hogy Noboru lázadása el lett kenve a történelmi feljegyzésekben, ott a fivére csak házi őrizetbe záratta, nem levadásztatta merénylőkkel. Úgyhogy én kapásból arra gondoltam, hogy ez a levél is csak egy blöff, és Masaru él valójában. Akkor viszont mi volt az értelme, miért kellett úgy tenni, mintha kivégezné? Ezzel nagyjából csak annyit ért el, hogy számunkra a pálya utolsó része még nehezebb lett, hiszen Noboru még inkább elkeseredetté és gyanakvóvá vált...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
52292 levél
Válasz 17.01.23. 10:32 #184
Barthezz
Te tényleg beteg vagy. Sztem nincs olyan játékos, akinek eszébe jutott volna megölni őket, én eleve lehetetlennek is gondoltam, bár gránátom sem volt már a végére. Az utolsó szakaszt én szinte teljesen lopkodva csináltam meg, az őrök több mint felét életben hagyva. Szamurájt ezen a szakaszon pedig egyet sem öltem meg.

A küldetés legelején az általad is említett civillel beszélgető katonát én azért nem takarítottam el előbb az útból, mert akkor a civilt is meg kellett volna ölnöm és semmi ötletem nem volt arra, hogy végezzek úgy a katonával, hogy a civil ebből semmit ne észleljen. Mert ugye leütni nem akartam, mivel sehova nem tudtam volna kötözés híján bedobni a vízen kívül, ami szintén halált jelentett volna a részére. Amit te írtál megoldást, arra pedig nem gondoltam, mivel ezt nem lehetett tudni előre, mennyire viselkedik racionálisan, ezek szerint nem.

Amúgy ahol még sokat szívtam, az a felső kút felé eső és a közvetlen alatta levő terület, ahol mindenki látott mindenkit. Érdekes módon a kulcsellopás volt a legkönnyebb, köszönhetően a körbenőtt sövénynek.
32274 levél
Válasz 17.01.23. 01:30 #183
szbszig
De ez a legnagyobb poén az utolsó pályán. A kép szerintem mindent elmond, felesleges részletezni. És tuti, hogy erre gondoltak a készítők is, direkt csinálták így.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
32274 levél
Válasz 17.01.22. 23:52 #182
szbszig
Az egyik problémát megelőzhetted volna azzal, ha alapból kinyírod azt a katonát, aki a pálya legelején egy civillel beszélget. Nálam az volt az első, mielőtt elindultam volna tovább, hogy Hayatóval dobtam rá egy surikent, így az sem volt probléma, hogy felém fordulva állt. A vele beszélgető civilt meg leütöttem, mielőtt gondot okozhatott volna, kicipeltem a híd legvégére, és letettem oda. Így amikor felébredt, akkor sem volt a közelében őr, akit riadóztathatott volna, így csak egyszerűen visszasétált a helyére.

Egyébként nem volt olyan nehéz pálya. Az a két szituáció, amit tegnap este képekkel kiemeltem, volt messze a legnehezebb része. Onnan már nemcsak lopakodva, hanem tisztogatva is nagyszerűen lehetett haladni. Takumát nem is használtam, őt már csak akkor vittem be, amikor bent néhány szamurájon kívül senki sem maradt. Még a vár legbelső része hátravan, de a kutakig minden élő embert eltakarítottam.

Az az egy darab piros pötty az egyik házban az a civil, akiről le kellett szedni a ruhát Aiko számára. Valamiért ez máshogy viselkedett, mint az összes többi, meg ahogy a civilek eddig szoktak a játékban. Mondjuk ezt ki is aknáztam akkor már, és csalinak használtam. Beálltam oda a kapu mögé lesbe mindhárom karakterrel, és hagytam, hogy ébredés után újra és újra kirohanjon a kint lévő őrökhöz. Akik aztán próbálkoztak volna egyesével vagy kettesével jönni befelé, és kideríteni, hogy mi történt, én pedig ahogy beléptek az ajtón, sorban mészároltam le mindet. Itt már csak néhány hulla van a képen, de legalább hat katonával végeztem így. Aztán a végén hagytam szerencsétlen civilt, hogy befusson az egyik épületbe.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
52292 levél
Válasz 17.01.22. 11:11 #181
Barthezz
#155 és #158 hsz-ekben írtam a pálya első szakaszáról, nekem az itt leírt trükk segítségével sikerült. Az ára ugyan a riadó volt, aminek a révén kaptam a keresztútra két hármas őrjáratot, de a nyeresége az volt, hogy az általad a képeken bejelölt Straw Hat-ek hulláihoz odaszaladt mindenki, aki a közelben volt, beleértve a két szamurájt is szemből. Ezt kihasználva Hayatoval kinyírtam a lent maradt egyetlen Straw Hat-et, majd Takumával szabad volt az út, hogy alulról közéjük vágjam a gránátot akkor, amikor a legtöbb katonát elérte a hatósugara. Ebben a nehézség az volt, hogy Takumát az összesereglett népségből mindig észrevette valaki, így végül megvártam azt a pillanatot, mikor elindultak visszafelé és hátat fordított mindenki az alsó útnak. Problémát még a lent mászkáló civil jelentett, itt komolyan megfordult a fejemben, hogy feladva az elvemet kinyírom, annyira bezavart folyamatosan, mert ugye hiába ütöttem le, nem volt a közelben ház, ahova be tudtam volna dobni és mindig hátraszaladt ahhoz a katonához, aki egy másik civillel beszélt. Végül mikor rám küldte ezt a katonát, lelőttem, a civilt meg folyton leütögettem, amint magához tért, de elég szar volt megosztani emiatt a figyelmemet.

Ezután viszont már ekkora problémák nem adódtak, magasan a legeleje volt a legnehezebb ennek a küldetésnek. Utána is brutálisan nehéz volt, de lehetett haladni szépen lassan. A 3-as őrjáratokat én úgy szoktam kinyírni, hogy Yukival, Hayatoval és Aikoval felmentem egy-egy tetőre, majd mikor hátat fordítottak, leugrottam és hátulról a shadow mode segítségével egyszerre lekaszaboltam őket.

A kútba való bejutás utáni rész pedig érdekes módon már nem volt olyan nehéz, pedig írtam is, hogy első ránézésre lehetetlennek tűnt. Itt inkább osontam, a szamurájok közül egyet sem kellett kinyírnom, a két egymást látó szamuráj figyelmét pedig folyamatosan el lehetett terelni egy kővel. Szóval Matt-nek is írom, hogy nyugodtan használja a lőszert a pálya első szakaszán, a végére már nem igazán kell.

Egyébként a youtube-on fent lévő videokban is osonnak, aztán hátulról kezdik kiirtani az őrséget, vagy a speedrun-ban egyáltalán nem is ölnek meg senkit. Azért az a 2 és fél perces speedrun brutális. De ezt csak utólag nézzétek meg, mert lelövi az alternatív befejezés poénját, érdemes előbb saját kútfőből a normál úton megölni ******-t (spoiler miatt nem írom le a nevét, aki még nem tudja a 9-10. pálya nagy fordulatát). Végül megcsináltam ezt a titkos befejezést is, hogy megkapjam a "your technic is magnificient" elismerést.
20399 levél
Válasz 17.01.22. 10:22 #180
Peace
Ez lenne az utolsó küldetés, jól olvasom a neten? Egyszer nekifutottam, eljutottam a kulcsos emberig, de ott megrekedtem. Parkolópályára kerül kicsit a játék, majd visszatérek rá. Most elkapott a "Sanctus Reach" láz szerencsére.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
10349 levél
Válasz 17.01.22. 08:07 #179
MattMatthew
Ezt a pályát úgy kezdtem, hogy na most akkor vérfürdőt rendezünk, viszont pont az általad vázolt problémákból adódóan ezen a placcon senkit sem vágtam le inkább. Egyszerűbb volt elosonni mellettük.
(Két szekér és a civil mellett el lehet osonni a kerítésig, onnan meg át a létrához.)

Hayato és Takuma oldaláról viszont azt a két szamurájt le kellett kaparnom, mert féltem, hogy az öreg nem bír elég gyorsan mozogni. Lehet, hogy itt is lehetett volna többet meghagyni, meg golyót spórolni. Majd meglátjuk, hogy a végén mekkora hiány lesz lőszerből.
32274 levél
Válasz 17.01.22. 02:27 #178
szbszig
Ez a Sunpu kastély igazán mókás pálya... Már benne van több mint egy óra tiszta játékidőm, de szinte alig haladtam valamit, továbbra is a külső védvonalnál járok. Mondjuk még mindig nem lopakodásra, hanem tisztogatásra játszom, az meg nem egyszerű, ha egy-egy őrt egyszerre fél tucat másik figyel...

Ezzel a szituációval konkrétan majdnem egy óráig és számtalan visszatöltésen át gürcöltem. Halálpontos időzítés kellett, és így is fél másodpercnyi időfelesleg nem maradt szerintem, hogy Yukival ki tudjam applikálni azt a szalmakalapos őrt a sárga útvonalon. Mint látható, öten látnak rá összesen (piros vonalak). Ebből három járőrözik (kék vonalak), őket meg kell várni, amíg mindannyian az útvonaluk távolabbi pontjára érnek. A maradék kettő egy helyben áll. Az egyiket el lehet vakítani Aikóval egy várfalon kívülről bedobott csomaggal, ez az egyszerűbb feladat. A másiknál viszont (amelyiknek a látómezeje ki van világítva) úgy kell időzíteni, hogy éppen elforduljon, amikor Yukival a levágandő őr mögé osonok, így az pont időben esik össze ahhoz, hogy a szemközt álló csak észrevegye, de ne jöjjön rá, mi történik. És ezután még jön a menekülés a hullával, mire a három őrjáratozó másik visszaér...

Ehhez képest a közvetlenül ezt követő szituáció még vadabbnak tűnik, mert a következő célpontot konkrétan hét(!) másik ember látja (hat katona és egy civil). Ennek ellenére ez az előzőhöz képest viszonylag gyorsan megvolt, köszönhetően annak, hogy itt mindkét stacionárius őr figyelmét el tudtam terelni vagy vakítani, illetve a hullát csak egy picit kellett arrébb rángatni az akció után, hogy kikerüljön mindenkinek a látómezejéből.

Mondjuk azt még nem tudom, ezt így meddig lehet folytatni. Van egy olyan érzésem, hogy végig nem fog menni...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
10349 levél
Válasz 17.01.21. 23:14 #177
MattMatthew
32274 levél
Válasz 17.01.21. 22:15 #176
szbszig
Amúgy olyan sok időt ez a visszacipelgetés nem jelentett pluszban, nem kell megijedni. A munka nagy részét Yuki és Aiko végezte a pályán, velük haladtam előre lépésről lépésre. Közben pedig a megtisztított területekről Hayato hordta el a hullákat egymás után, miközben a lányokkal már a következő áldozatokat cserkésztem be. Hayato csak akkor csatlakozott hozzájuk, ha egyszerre három őrrel kellett végezni, vagy kifejezetten az ő valamelyik képességére volt szükség.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
32274 levél
Válasz 17.01.21. 22:15 #175
szbszig
Yuki kicsit furán néz ki rajta. Idősebbnek tűnik ebből a szögből.

Egyébként két katonát csak elfelejtettem visszacipelni a kezdőponthoz. Szóval helyesen 98-an estek áldozatul a mészárlásomnak.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
1684 levél
Válasz 17.01.21. 21:57 #174
GeryG
52292 levél
Válasz 17.01.21. 21:36 #173
Barthezz
Te beteg vagy.

Másrészt látom nagyon ráérsz, ha képes voltál az összes hullát felcipelni a sátorhoz... (Én még sokszor 10 métert is lusta vagyok odébbvinni őket, ha nem látja őket senki.) A sógun helyében azonnal lefejeznélek, szadista állat...

És hát khm, ezért nem a tiéd lett a legyező.
32274 levél
Válasz 17.01.21. 21:14 #172
szbszig
Én 96 áldozattal teljesítettem a Myougi-hágót. Azaz minden katona meghalt, senkinek sem kegyelmeztem...

Még a félreeső helyeken állókat is elérte a végzetük, és a szamurájokat is becserkésztem. Az elején bosszantott engem is, hogy ölni kell, de ha már egyszer muszáj volt, akkor legalább kiéltem magamat, és letakarítottam itt is a pályát. Igazából az altatóra nem is nagyon volt már szükségem, csak a legutolsó négy katonát itattam le vele, amikor már nem volt kedvem tovább sakkozni. A kocsikban való elrejtőzést pedig egyáltalán nem használtam. Szóval ez a térkép is módszeresen kitisztítható az alapvető képességgekkel. A legnagyobb kihívást talán a háromfős őrjáratok jelentették. Egy olyan is volt ezek között, amit szamuráj vezetett, arra nemes egyszerűséggel rádobtam Takuma egyetlen bombáját. A többinél meg általában azt csináltam, hogy elcsaltam őket Yuki sípjával, aztán amikor az első belelépett az elhelyezett csapdába, a másodikot leszúrta az ott álruhában álldogáló Aiko, a harmadikat pedig kilőttem kicsit távolabbról, a sötétből egy dobócsillaggal. Így igazából még csak külön rejtekhely sem kellett, a nyílt terepen is elbántam velük. Illetve lőszert sem használtam egyáltalán, csak a szamurájoknál.

Egyedül a 4 db civillel nem nagyon tudtam mit kezdeni, mert nem találtam házat a pályán, úgyhogy jobb híján ledobtam őket egy sziklaszirtre, ők vannak ott a felső sarokban.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
52292 levél
Válasz 17.01.21. 19:27 #171
Barthezz
A mai nappal végigvittem a játékot.

4 és fél óra volt a stat. szerint az utolsó pálya tiszta játékideje, elég brutális.

Youtube-on pedig azt néztem, hogy van rá 2 és fél perces speedrun...

SPOILER
Az ebben a videoban látott titkos befejezést ki is próbáltam és működött, poénos egy easter egg. Pont volt egy mentésem, ahol ennél a résznél jártam, ezt kihasználva 2 és fél óra lett (volna) a játékidőm.
1684 levél
Válasz 17.01.20. 23:08 #170
GeryG
Mi a legrosszabb, ami történhet? A hátralévő pályákat több részletben veszem fel. Bár nem szeretem így darabolni, de nem baj. A sorozatok is mindig a legizgibb résznél érnek véget.
52292 levél
Válasz 17.01.20. 22:39 #169
Barthezz
Hát igen, úgy készülj, hogy a java és az igazán nehéz küldetések még hátra vannak. Az utolsó pályát különösen megnézném úgy, hogy akkor találkozol vele először. Nem lepne meg, ha ott inkább mégsem ezt a videot tennéd fel.

Nekem amúgy kapóra jött a téli szünet, különben ilyen horderejű játékra nem nagyon jutott volna időm. Dec. 31-ig a 10-es pályáig jutottam, azóta én is nagyon belassultam, de holnap terveim szerint befejezem az utolsó pályát, amiből már tényleg csak az utolsó szakasz van hátra.

1684 levél
Válasz 17.01.20. 22:19 #168
GeryG
Épp éjszakás vagyok, de otthon már forr a render pár órája! Szóval hamarosan jön a folytatás. Aztán igyekszem picit belehúzni, mert igen lassan haladok a dologgal. És már csak pár hét és beindul a tavaszi főszezon, jön egy rakás más játék is, amiről videót szeretnék.
52292 levél
Válasz 17.01.20. 22:10 #167
Barthezz
Okés. Addig is várjuk a következő videot, kíváncsi vagyok, Hida Village-et hogy oldod meg, mert ott is több választási lehetőség van. Mondjuk eddig rendre azt választottad mindig, amit én is.
1684 levél
Válasz 17.01.20. 21:40 #166
GeryG
Jaja, tudok róla. Addig vigyázok rá!
52292 levél
Válasz 17.01.20. 21:32 #165
Barthezz
Én köszönöm a nyereményt. Dinoval ma meg is beszéltem, hogyan jut el hozzám.
1684 levél
Válasz 17.01.20. 20:54 #164
GeryG
52292 levél
Válasz 17.01.20. 19:07 #163
Barthezz
32274 levél
Válasz 17.01.20. 19:07 #162
szbszig
Grat!

SPOILER
Toszódj meg!
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
52292 levél
Válasz 17.01.20. 18:51 #161
Barthezz
Köszönöm, enyém a legyező. ^^

Bocsi szbszig.
52292 levél
Válasz 17.01.19. 21:33 #160
Barthezz
Nekem azt hiszem 41 halottam volt azon a pályán, én sem így terveztem... De a kötözés lehetőségének hiányában nem volt más megoldás.

Az utolsó küldetéshez pedig hajrá, én ahogy pár hsz-szel lejjebb írtam, kb. 1 órát pöcsöltem el úgy az elejével, hogy gyakorlatilag megmozdulni nem tudtam senkivel. Elképesztő nehéz. Most már a végén vagyok és bent vagyok a kutakon keresztül a belső udvarban, de első ránézésre ez szintén nem lesz sétagalopp. Holnap este vagy szombaton befejezem, legalábbis remélem, ha már idáig eljutottam, nem fogok elakadni a legvégén. Ami miatt tartok tőle, hogy alig maradt lőszerem és Takuma gránátja sincs már meg, közben pedig tele van szamurájjal az egész. A mesterlövész lövedékből mondjuk még van 5-6 db, mert találtam a pályán elszórva dobozokat, remélem ez elég lesz...
10349 levél
Válasz 17.01.19. 21:04 #159
MattMatthew
Nem hittem, hogy nagyon zavarni fog, aztán mégis. Myogi Pass-nál végül több őrt juttattam másvilágra mint szerettem volna...

Utolsó pálya (Sunpu Castle) elég meredeknek ígérkezik, viszont Yukival egy őr érintésével már a pálya közepére be tudtam osonni. Azért volt erre szükség mert valahogy senkit sem sikerült jól elkülönítve leszedni. Ez még nem lenne gond, de Takuma már problémásabb lesz.
De majd valahogy belülről kifelé megpróbálom lefejteni a védelmet...
52292 levél
Válasz 17.01.15. 18:57 #158
Barthezz
Végül a jó öreg Commandos-os taktikámat vettem elő, vagyis ha nem megy lopakodva, meg kell próbálni erővel. Yukival és Aikoval lelőttem 2 őrt (majd kiugrottam velük a toronyból, hogy ne találjanak meg). A riadót közben megfújták és kihasználtam az ennek keretében történt fejetlenséget, a két leginkább zavaró szamuráj és sokan mások is elhagyták őrhelyüket, hogy a két lelőtt katonához fussanak és amikor a legtöbben sereglettek össze, beleértve ezt a két szamurájt is, Takumával közéjük dobtam alulról egy gránátot, előtte pedig Hayatoval megtisztítottam az utat, mivel a riadó miatt nem figyelt ott senki. Nem volt könnyű kivitelezni így sem, de riadóztatás nélkül, csendben elképzelésem sincs, hogy lehetett volna a pálya első szakaszát megcsinálni.

Ezután is nagyon izzasztó volt a küldetés, de azért lehetett már szépen előrehaladni. Most bent vagyok a kutakon keresztül a kastély belső részében és itt most ideiglenesen felfüggesztettem a játékot, mert már nagyon le vagyok fáradva. Jövő hétvégén friss fejjel befejezem. Ez a szakasz első ránézésre most amúgyis teljesen lehetetlennek tűnik, a legnagyobb gondom, hogy elhasználtam Takuma egyetlen gránátját a küldetés elején és ahogy nézem, ide ez nagyon kellene majd egy bizonyos ponthoz... Remélem megoldható a gránát nélkül is a bejutás, különben kezdhetem elölről az egész küldetést...

Ez az utolsó pálya sztem nehezebb bármely Commandos-, vagy Desperados küldetésnél, de még a Shadow Tactics sokat szidott Kanazawa City-je is piskóta ehhez képest...

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.