Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Egyéb számítástechnikai témák

»» Drónok

11161 levél
Válasz 19.08.09. 20:51 #21
Lacko
Na szerencsére olyan nem történt, mint LM-mel, de azért én is megijedtem. Szóval repültem telken belül de lakott területen, egyszercsak elindul délre nyíl egyenesen. Semmivel nem értem a karhoz, a szél alig fújt... gondolt egyet, hogy irány Afrika. Nyomtam RTB-t, de csak nagyon nyögvenyelősen jött vissza és akkor se pontosan. Kb telekhatárra, szóval nem lett volna sima leszállása, ezért - ahogy már sokszor előtte - kézbe akartam leszállítani. De brutálisan belenyúltam a propba, úgyhogy most van egy szép, de fájdalmas véraláfutásom is.

Aznap még repültem és egy szép tornyon kipróbáltam a POI-t, amikor körberepül egy tárgyat. Elképesztően szép volt. Úgy érzetem, életem felvétele. Minden gyönyürű volt: a fények, a forgás... tökéletes. És amikor befejeztem, akkor vettem észre, hogy nem indítottam el a felvételt.

De mindezekkel együtt is csodálatos dolog ez a drónozás. Hatalmas élmény. Bárcsak minden nap ilyen lenne!
3603 levél
Válasz 19.08.07. 11:09 #20
gregmerch
Itthon alapfeltétel, hogy csak jó látási viszonyok között (vagyis napkeltétől napnyugtáig, tiszta időben) szabad repülni, és megfelelő időjárási viszonyok között. Esőben (nagyobb, intenzívebb esőben) vagy erős (cca. 30kph sebességet meghaladó) szélben nem repülünk. Oké, persze lehet, hogy fent magasan más a szélviszony, de a 30kph szélnek egy DJI drón még ellen tud állni (max az akksi merül gyorsabban). Ha ennél erősebb a szél, akkor jön a verseny módra kapcsolás, és az "ami ebbe belefér" próbálkozás. No meg amit már írtam ... A "pancser gomb" meg életet (gépet) menthet. Az ezzel napi szinten dolgozó szakembereknek ez ujjgyakorlat, és csak EGY eszköz, másnak azonban nem az, és lehet, hogy hosszú ideig spórolt rá, így nem akaszt le egy másikat a raktárból vagy a saját boltjából.
"....money talks, and bullshit runs the marathon." /Chris Carter: Hunting Evil/
11161 levél
Válasz 19.08.07. 09:45 #19
Lacko
Nekem sincs bajom a karral indítással - legtöbbször én is úgy indítok. Csak az nem a precíz indítás, olyankor nem fényképezi le a felszálló helyet és ezért az RTB nagyon pontatlan. De szerencsére velem még sosem történt olyan, mint LM-mel, szóval általában magam hozom le, így nincs szükség RTB-re. Ez a "pancser gomb" ez vicces név .

Láttam egy videót egyszer, amikor a srác kezdte elveszíteni a jelet és megnyomta az RTB-t, ami (mint kb mindenkinek) úgy volt beállítva, hogy szálljon fel magasra (amit te is mondtál), csak pechére fújt a szél és ilyenkor fent még sokkal erősebb a szél, úgyhogy (látszott a videón) teljesen megdőlt a drón és próbált visszafele repülni jó irányba, de a szél az ellenkezőbe fújta. A srác kocsiba ugrott és valahogy utolérte, ahol újra lett jel és akkor lehozta olyan alacsonyra, ahol már gyengébb volt a szél és így tudta visszaszerezni.

Na remélem hétvégén én is tudok majd picit repülni!
3603 levél
Válasz 19.08.06. 18:54 #18
gregmerch
Örülök, hogy végül meg lett!

Alapvetően arra állítsd be, hogy "fail safe" módban (amikor valamiért elveszíti a jelet) automatikusan visszatérjen a home pointra. Erre szokott lenni "pánik gomb" (a szakik szerint "pancser gomb") is. Ha ez nem működik, vagy nem tudod már hazahozni a gépet, azt tanították, hogy küldd fel jó magasra, amikor már alig van ereje, és folyamatosan fotózz, miözben hozod vagy jön le. Ez azért lehet hasznos, mert google-ről lehet, hogy sikerül beazonosítani a helyet (plusz ha van utolsó ismert koordináta is, akkor még jobb a helyzet).

Az, hogy mikor mitől hülyül meg a gép, sok tényezős lehet. Magasfeszültségű vezetékek, sok vas/betonvas a közelben, változó légköri viszonyok, sőt, Napkitörés is okozhat ilyen gondot. De mint minden gép, lehet, hogy ez is simán rossz voodoo csillagzat alatt "kelt fel" aznap.

Én a vezérlőkarokkal indítom el (szállítom fel) a gépet, miután kiírta az app, hogy GPS Mode On. Nincs gondom, ill. eddig nem volt a vezérlőkarokkal (sokkal megbízhatóbbak számomra, mint a tapiképernyő). Összesen annyi a bajom, hogy az alap beállítás szerint (az "amerikai beállítás" szerint) pont fordítva működnek az analóg karok, mint a videojátékoknál. Ezzel kell még megbarátkoznom (átállítani nem akarom, de egyelőre bazi fura).
"....money talks, and bullshit runs the marathon." /Chris Carter: Hunting Evil/
3166 levél
Válasz 19.08.06. 18:48 #17
Dilizs
+1
MSI B350M PRO-VDH ¤ AMD Ryzen 5 1600x + Cooler Master Hyper 412R CPU cooler ¤ ASUS GTX 1060/6 GB/GDDR5 ¤ Samsung 960 EVO 250GB M.2 PCIe MZ-V6E250BW ¤ 2*8 Gb Crucial 2133 Mhz DDR4
16671 levél
Válasz 19.08.06. 16:37 #16
david139
Állandóan "Dinónak" olvasom a topicot aztán meglepődök, hogy miről beszéltek
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
11161 levél
Válasz 19.08.05. 10:19 #15
Lacko
Ugh, ez egy rémálom...
Pont azért választottam DJI-t, hogy ilyen ne legyen.

Írd már le hogyan szállsz fel pontosan! Lépésről lépésre.

Mert én azt vettem észre, hogy attól függ. Szóval ahhoz, hogy menjen a hazatérés szerintem tilos a karral felszállni, hanem leteszed, megvárod míg azt írja, hogy GPS oké. Aztán megnyomod a telefon képernyőjén a felszállás gombot. Ekkor felugrik egy dialógusablak, amiben be kell pipálnod, hogy preciz felszállást akarsz, majd jobbra kell húzni az ablak alján lévő csúszkát. Ekkor felmegy pár méter magasra és picit ott áll (beméri magát és megjegyzi fényképpel is hogy honnan indult). Aztán mehetsz repkedni.

Amikor így csinálom, akkor vissza tud jönni magától. Amúgy nekem is vagy tök pontatlanul jön vissza, vagy elindul másfele. De szerencsére ilyen még sosem volt, hogy ne tudtam volna irányítani.

A magas interferenciát nekem is írta már sokszor. Tipikusan akkor amikor zárt térben próbáltam meg kalibrálni. Azt nem szereti. Kültéren eddig mindig sikerült a compass calibration.
A másik eset, hogy egy iskolát akartam lefilmezni és szerintem a bazi sok wifi router miatt, ahogy közel értem, kép elment és kiirta az interferenciát. Lehet ha erőltetem, akkor nekem is önállósodik, de rögtön elkezdtem visszahúzni és nekem vissza is jött.

Állítólag lehet olyannal játszani (én még sosem csináltam), hogy a wifi beállításoknál nem automatára rakod, hanem kézzel megkeresed, hogy a környéken melyik csatornák foglaltak és berakod egy viszonylag üresre. És akkor erősen wifis környéken is megy.

Az interferencia nagyon furi ám. Pl én szoktam a TV torony mellett is repülni, na ha ott nincs elekromágneses sugárzás akkor az egész országban sincs. És ott még sosem panaszkodott a drónom interferenciára.

Jó, hogy jó lett a sztori vége. Én is leizzadtam olvasva...
28231 levél
Válasz 19.08.04. 21:15 #14
LordMatteo
Na baszki.

Múlt héten repültem vele, nagyon faszán ment, az Active tracking is jó (követi a drón a mozgásomat), bár kicsit sajnálom hogy magától nem tud visszaállni a célra ha elveszíti. Magasság elment 100 méterig, tényleg nyeregben éreztem magam.

Aztán ma megint kivittem, ugyanarra a focipályára, ahol már voltam és gond nélkül tudtam használni. Ma viszont nagyon fura dolgokat csinált, random elkezdett száguldani egy távoli pont felé, kétszer vissza tudtam még hozni, harmadjára arrébb mentem egy jó 100 métert, még mindig a mező közepén vagyok (nem talált GPS-jelet, állandóan írta, hogy a compass nem jó, mozogjak vagy kalibráljak, utóbbit nem sikerült, előbbi megtörtént...), és itt beütött a baj, 26 méteres magasságban mintha sport módban lenne, elkezdett megint elhúzni a francba. Annyit tudtam egyedül tenni, hogy a magasságát változtattam, forgatásra nem reagált, oldalazni oldalazott valamennyit. Felvittem 40 méterig, hogy ha bármi van, legalább az útjába eső vasúti vezetékeket ne tarolja le, drága buli lett volna... Aztán csak néztem búsan ahogy elrepül a drónom, isten tudja miért. Olyan messzire ment, hogy teljesen elveszítettem, a kamera képet még egy ideig láttam, majd hirtelen megállt (gyanítom, hogy a kontroller jelét ott veszítette el. Sajnos itt már telekhatáron, kerítésnél álltam, nem tudtam tovább menni utána, se kerülni, rohadtul levert a víz. Meg tudtam fordítani végül, de már nem maradt elég az akksiban hogy visszarepüljön, csak elkezdett ereszkedni, az utolsó képet 14 méter magasból küldte.

Majdnem másfél órán keresztül kerestem, nem mondom, egy-két birtokháborítás is volt benne, mert a rohadt Find my drone funkció mutatja a kurva GPS koordinátákat, meg az én pozíciómat is, de métert nem ír ki... egy fészer tetejére rakta le magát, nem tudom hogy a szerencse miatt, vagy direkt manőverezte oda magát, körös-körül fák, embermagas gaz volt mindenhol.

Mielőtt elszállt, a GPS-n kívül kiírta, hogy Magnetic field interference. Egy olyan helyen, ahol eddig többször repültem és sosem volt gond. Tipp esetleg, greg?

Lacko: a múltheti alkalomnál active trackinggel jött utánam, aztán az akksi miatt vissza akart menni a kiindulási pontra, de nem hagytam neki, macerás lett volna visszamenjek (erdő-mező-kispatak), de jónak tűnt. Sajnos a mai repülésnél semmit nem ért ez... igyekszem majd ezt kicsit tesztelni, mert szeretném, ha visszamenne magától mindig a felszállásira, ha már merül, de sajnos kevesebb időm van rá, mint szeretném.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
11161 levél
Válasz 19.07.11. 15:14 #13
Lacko
LM, majd ird meg hogy sikerült-e az RTH a precíz inditással!

Én azért választottam az Air-t, mert egy barátom (bár eskudozott hogy mindig működik) a szemem láttára sokat szívott Sparkkal: kb 8 méter (!) távolságban úgy akadozott minden, hogy egy fotót sem bírt kêszíteni. De ez simán lehet, hogy csak azért volt, mert épp szarakodott a telefonja.

Igaziból azóta picit bánom hogy nem néztem meg jobban a Sparkot. Ugyhogy várom itt a beszámolóidat, tapasztalataidat.
3603 levél
Válasz 19.07.10. 13:47 #12
gregmerch
Igen, ilyesmit mondtak nekem is februárban a pilóta tanfolyamon.
Mondjuk nem tudom, DJI-hoz kötött-e a dolog, de lehet, hogy mivel a drónok 75-80%-a DJI, így az ő applikációjukat egészítik ki vele, vagy azt is.
"....money talks, and bullshit runs the marathon." /Chris Carter: Hunting Evil/
3603 levél
Válasz 19.07.10. 13:20 #11
gregmerch
Nem, nem erre gondoltam.
Általános app lesz, valóban amerikai mintára. De ez a jövő.
A DJI saját maga is számon tart tiltott légtereket, valószínűleg ez a hely még benne maradt. Ezekre külön engedéllyel lehet berepülni, nem polgári (hanem minimum ipari) drónnal, ha a légtérhasználati engedély bemutatását követően a DJI megküldi az adott koordinátájú légtérre vonatkozó gyári tiltást feloldó kódot.
"....money talks, and bullshit runs the marathon." /Chris Carter: Hunting Evil/
11161 levél
Válasz 19.07.10. 13:15 #10
Lacko
Azaz a DJI appban lehet végre kérni magyar engedélyt?

Nekem volt olyan, hogy Budai hegyek, szállnék fel, app nem engedi: itt lakik a köztársasági elnök. Ja már több mint tíz éve a Várban lakik, de sebaj. Rábökök, hogy kérek engedélyt, erre bekéri a bankkártya adataimat, hogy intéz nekem egyet az amerikai légügyi hatóságnál.
28231 levél
Válasz 19.07.10. 12:56 #9
LordMatteo
Nemrég voltak nálunk a DJI-től előadást tartani, akkor ők mondták, hogy már folyamatban van az applikáció, és várhatóan őszre elkészülnek vele, ill. a szabályozás is addigra léphet életbe, hogy az applikációs foglalás szabályos legyen. Elvileg fél órával előtte kell majd foglalni benne, pilótaengedélyhez kötve a regisztrációt.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
11161 levél
Válasz 19.07.10. 12:55 #8
Lacko
Igen, most van a 25grammos kategória, de az EU-s tervezetben ez nem szerepel. Persze simán lehet, hogy a jogharmonizációt nem úgy értik, hogy megszüntetik ezt a 25grammos határt, de lehet.

Illetve nyilván a német és svájci rendszer sem tökéletes, mivel ők úgy oldották meg, hogy nem állampolgárok nem köthetnek biztosítást. Azaz turista drónozás csak akkor lehet, ha lakik ott rokonod/barátod, aki magára köt és vállalja, hogy vele drónozol. Az EU-s szabályozás ezen pozitív irányba változtatna (persze ebből még bármi más is lehet), hogyha én egy legálisan regisztrált drónos vagyok Magyarországon, akkor azzal repülhetek Németországban is. De még ez is csak a jövő zenéje...

Arról a telefonos appról is olvastam spekulációkat, hogy azért ott se fél óra alatt lesz az átfutás. De ne a károgóknak legyen igaza!
3603 levél
Válasz 19.07.10. 12:19 #7
gregmerch
Én úgy tudom (és az mndsz.hu-n is ez van, ill. amikor nem rég utoljára néztem, még ez volt), hogy jelenleg is a 0,25kg - 2,0kg súlykategória az első engedélyköteles, és ez így is marad. Ha veszel egy Ryze Tello-t, ami 8dkg, vagy egy Zerotech Dobby-t, ami 19-20dkg, azzal repülhetsz (persze ha baleset vagy baj van, az a te sarad lesz).

Igen, szabályozás KELL, de korrekt és konzekvens, nem a kiskapukkal teli, túlkapásokra, feljelentgetésre és gondatlan veszélyeztetésre lehetőséget adó, "igazi hungarikum" típusú.

Egyébként úgy tudom, hogy telefonos applikáció is tervben van, amivel akár azonnalra foglalhatsz légteret. De ez még nagyon távoli dolog...
"....money talks, and bullshit runs the marathon." /Chris Carter: Hunting Evil/
11161 levél
Válasz 19.07.10. 12:11 #6
Lacko
Én a terkep.legter.hu-n akartam engedélyt kérni és ott írta ki, hogy ja mivel több minisztériumot is érint, ezért 18ezer...

És pontosan nem emlékszem, hogy hol olvastam, de hivatalos bejelentés volt, hogy túlterheltek lettek (nem tudom pontosan kik), ezért nem fogadnak be több kérelmet.

Tudom, hogy a tervezettel kapcsolatban, most mindenki csak találgat, de nekem úgy tűnik, hogy nem ésszerűsítésről van szó, hanem szimpla szigorításról. Azaz be akarják vezetni a német tipusú rendszámot (regisztrációval) - amivel semmi bajom -, de természetesen meghagynák a magyar tipusú "pecsét, aláírás" mentalitású engedélykérést. Azaz a legrosszabb kombót.
Az is béna, hogy a tervezet két kategóriában gondolkodik: 25kg alatt és felett. Nincs benne a 25g alatt (ami most a játék kategória és ezért semmi megkötés jelenleg), nincs benne a svájci 500g, sem a korábbi 2kg-os limitek. Tehát a kinai 100forintos játékszarra is ugyan az lesz a szabály, mint egy Mavic 2 Enterprise-ra, hisz mind a kettő 25kg alatti.

Ja és félreértés ne essék! Én nem liberalizálni szeretném a szabályokat!!! Legyenek rohadt szigorú szabályok és még szigorúbb büntetések! Én is frászt kapok, amikor a játszótér felett (ahol épp a kisfiam játszik) elkezd lebegni egy Phantom 4.
De észszerű szabályok legyenek: annak a Phantom 4-nek legyen lehetősége repülni legálisan egy olyan helyen, ahol nincsenek gyerekek alatta, akkor is ha egy fél órával ezelőtt jött rá, hogy ő most röpködne. (Ha már mindenképp engedély kell, akkor az elintézhető legyen 30 percen belül)
3603 levél
Válasz 19.07.10. 11:43 #5
gregmerch
Az eseti engedély 30 nap (ha véletlenül előbb megadják, rendszerint vissza is vonják), és max 60 napra előre adják meg (mert 60 napon túl nem megjósolható az időjárás). Vagyis ha nagyon kell engedély, akkor a légügyi hatóságtól 3000 forintos illeték ellenében 30-60 nappal későbbi időintervallumra érdemes megkérni az engedélyt. De pl. Kecskemét körzetében a katonai reptér miatt a hadügy az illetékes, nekik is van űrlapjuk... A jogi háttér amúgy tényleg tipikusan a "ha akarom megbüntetlek, de ha akarom, nem is tudom ezt mire alapozni" státuszban van jelenleg - tervezet van és etikett...
"....money talks, and bullshit runs the marathon." /Chris Carter: Hunting Evil/
11161 levél
Válasz 19.07.10. 10:34 #4
Lacko
Szia!

Nekem Mavic Air van. Ott ugye hivatalosan 21 perc a repülési idő, de a valóság inkább 15. Meg nem akarod csutkára meríteni az akksikat, szóval eleve nem lesz annyi.

RHT: én is szívtam az első pár repülésen, amíg észre nem vettem, hogy ez ugye eleve csak akkor van, ha a preciz felszállással indítod (nem a kontrollerrel) és ha hagyod addig csinálni a dolgait, amíg valamilyen színű lámpa fel nem villan (azaz ready nem lesz). Ugyanis az RTH-hoz kell neki némi idő felszálláskor, hogy pozicionálja magát a visszatéréshez. Ja és persze mielőtt egyáltalán megnyomod a precíz felszállást, várj, amíg 7-nél több GPS-t lát.

Engem azért a jogi keretek eléggé elkeserítenek. Simán foglalnék én eseti légteret 3000-ért, de egyrészt ez a 3 ez inkább 18ezer, másrészt 60 nap és a végén simán elutasítanak. Ráadásul a hatóság is rájött, hogy túl sok lett a drón, ezért inkább minden kis drónt azonnal elutasítanak, így nincs vele macera. Most megyek majd svájcba, ott fél kg alatt (az Air még pont fél alatt van) kb semmi megkötés. Fél és 2 között picit komolyabb - de engedélyt nem kell kérned, csak több a no-fly. És persze kell legyen felelősség biztosításod 1milló CHF-ig. Persze vannak alapvető szabályok, amiket itthon is simán betartok: 100m fölé nem, mindig láss rá a drónra (nincs távolságozás), emberek-állatok fölé soha... stb. De valahogy a magyar mentalitás az, hogy "pecsét, aláírás" ahelyett, hogy normális szabályok lennének. Az új szabályok se képesek elszakadni az engedély kérése alól. Itthon ez mindig kötelező lesz. Sok szarban követjük a németeket, de pl engedélyt ott se kell kérni. Ott a svájci szabályokon túl kell éghetetlen rendszám (valójában a neved és a címed) rá. De ez, hogy repülés előtt 60 nappal engedélyt kérni....
28231 levél
Válasz 19.07.08. 22:00 #3
LordMatteo
Jogszabályi keretek megvannak, a munkahelyemen értékesítek is drónokat, szóval azért nagyjából tudnom kell.

A no-fly zóna amúgy nagyon jó dolog, itt Győrben pl. a börtön 1 km-es körzete tabu, ipari engedéllyel sem tudsz berepülni elvileg.

Kicsit a Sparknál sajnálom hogy elvileg csak a saját wifijével tud kommunikálni, nagyon el tudja venni a felvétel minőségét szeles időben, eddig legalábbis ez a tapasztalat... viszont javítanom kell magam, a másik esélyes a Mavic Pro volt, az 1-es, fly more combo csomaggal, lehet, hogy jobb választás lett volna. Zoom is van nálunk az üzletben, az már beteg egy cucc. Kipróbálnám szívesen mondjuk.

Üzemidő a valóságban tényleg ilyen 15 perc környéke. 100 méteres magasságban már nagyon dobálta a szél, gyorsan merült, ahogy próbált ellenállni az elemeknek szegényke.

Viszont a RTH nem ment jól, mindkét akksinál (egyszer voltam eddig, 2 akksim van, szóval 2 repülés) észlelte a szitut, direkt vártam, hogy na, akkor most visszarepül a felszállási pontra, ehelyett csak lerakta magát egy idő után ott, ahol volt.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
3603 levél
Válasz 19.07.08. 15:39 #2
gregmerch
A Spark jobb választás, mint az Air, főleg kezdő és hobbi célra!
Arra figyelj, hogy a dobozon és ismertetőkben feltüntetett hatótávok nem a hazai szabványt tükrözik, itthon kb. fele az annyi (ergo ha azt írja az ismertető, hogy egy Mavic Pro 7km-re tud elrepülni, az max 3-3,5 - persze ez átállítható).

Nekem is DJI gépeim vannak, de én munkára is használom őket. Február legeleje óta van pilóta vizsgám, drónom kb. egy éve.

Eddig főleg Mavic Próval (az 1-essel) repültem, de a cég Mavic 2 Zoom-ot vett. A Phantom nekem nem jött be, a Mavic 2-esek pedig iszonyat jól repülnek, nagyon stabilak, megbízhatók (azért nem szabad bedőlni a 360 fokos érzékelésnek sem, egy kopasz ágnak simán nekimennek így is).

Az akksi üzemidejét rendszerint ideális ("laboratóriumi") körülményekre adják meg, amikor nincs se szél, se túl hideg, se túl meleg. A Spark kb. 15 percre vehető, de ezt az app úgy is jelzi.

Annyi még, hogy a Spark - ha jól tudom - saját wifi jeladót használ, ami azért veszíthet jelet. Az automata funkciókat mindig érdemes "return to home" állásba tenni! (Fail-Safe módban így hazatér a gép, nem megáll, amíg le nem merül.)

Idehaza jelenleg a szabályozás úgy működik, ahogy minden: nincs szabályozva, tervezet van és etikett, de hivatalosan nem repülhet az ember pilóta igazolvány, felelősségbiztosítás és légtérhasználati engedély nélkül. Ergo ha akrnak megbüntetnek, de nem is nagyon tudnak - mondjuk egy papírodnak legalább kellene lennie. Akárhogy is, utak mentén és egyéb olyan helyen, ahol veszélyt lehet okozni nem szabad repülni (max. 20 év és/vagy 150.000.000 Ft a büntetési tétele, ha jól tudom, ha valaki nagy gondot okoz.). Vannak még szabályozott és a DJI által folyamatosan frissített tiltott zónák (repterek körzete, gyárak körzete, nagy létszámú tömeg befogadására alkalmas objektumok stb.), ezekre rendszerint a polgári gépekkel nem is lehet berepülni (és az iparival is csak külön engedéllyel). Max 120-150m magasra, és 500m távolra szabad a drónt küldeni, ez az "etikett", de ez fog szerepelni a jogszabályban is. AZ EU-ban, de máshol is országonként változik a felhasználás (sőt, a szállítás) szabálya, így annak utána kell nézni, ha külföldre akarod vinni.

Huhh, bocs, ha egyértelmű vagy kéretlen dolgokkal írtam tele a topikot, ami szerintem is jó kezdeményezés .

Hogy ne csak (félig) OFF legyek, a DJI az egyik legjobb márka, azon belül is én a Mavic szériát preferálom. Van nekem is Sparkom, de ahogy írtam, főleg a Mavic Próval repülök. Jó fotókat csinál, és remekül vezérelhető. 30kph szelet simán kibír, saját jeladó-rendszere van, előre és alulra "lát", és elfér egy kis táskában a 3 akksival.

Gratulálok mind a hobbihoz, mind a Sparkhoz! Remek választás kezdetnek!
"....money talks, and bullshit runs the marathon." /Chris Carter: Hunting Evil/
28231 levél
Válasz 19.07.07. 15:59 #1
LordMatteo
Sziasztok,

Ahogy látom, nincs még ilyen témánk, viszont máshova nem nagyon zsúfolnám be, szóval hajrá új topik!

Kinek van, milyen, mióta repül, stb?

Én nemrég vásároltam egy DJI Sparkot. Tudom, nem épített, hanem gyári verzió pfuj-pfuj, de annyira nem vagyok műszaki zseni, hogy magamnak építgessem össze, inkább mint amatőr hobbi jöhet szóba a jövőben. Kicsit mondjuk elgondolkoztatott a Mavic Air, de végül ez mellett döntöttem. Tapasztalatok?
A kibaszás társas játék, sose feledd.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.