25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Játékhírek

Thief - a DualShock 4-ről és az MI-ről

A napokban interjú készült Stephane Royyal, a játék producerével, amely során szóba került a PS4 új kontrollere, valamint a játék mesterséges intelligenciája.

Írta: GeryG

Rajongók milliói várják tűkön ülve, hogy vajon hogyan sikerül az új Thief, vagyis Garrett 2004 óta várt legújabb eljövetele. A fejlesztést az Eidos Montreal végzi, akik hivatalosan csak idén márciusban jelentették be a játékot.
A napokban Stephane Royt, a játék producerét kapták mikrofon végre, aki több érdekességet is elárult a jövő februárban érkező játékkal kapcsolatban. Mint köztudott, a következő generációs konzolokra is elérhető lesz, ezek közül a PlayStation 4 kontollerét, a DualShock 4-et alaposan ki fogja használni.
"Ki fogjuk használni a DualShock 4 fénycsíkját, amely a játék kezelőfelületével együtt azt fogja jelezni, mikor vagyunk árnyékban és mikor vagyunk láthatóak. Remek hangulatot kelt majd, mikor a sötét szobában játszva ez a fény jelez majd, ahogy mozgunk a játékon belül. Emellett az érintőfelületet a menüben történő navigálásra, és különböző cselekvésekre tudjuk használni, mint a térkép mozgatása vagy fegyverválasztás. Nem csupán a DualShock 4új funkciói nyűgöznek le minket, hanem a régi funkciók fejlődése is. Ilyen például a mozgásérzékelés, amely sokkal pontosabb lett. Mostantól az íjjal történő célzáshoz is használható, mivel a pontossága egészen lenyűgöző." - magyarázta Roy, aki ezután kitért még az azonnali megosztásban rejlő lehetőségekre is - "Ott van még a Share gomb. Szerintünk ez egy remek újdonság, főleg egy olyan játék esetében, mint a Thief. A játékos nagy szabadságot élvez, rengeteget dolgozunk az MI-n, hogy a játékosokat kreatív megoldásokra késztesse. E jelenetek azonnali megosztásával közzétehetik, hogyan oldották meg az adott helyzetet - biztosak vagyunk benne, hogy sok megoldás még minket is meg fog lepni."
Ha már említésre került a mesterséges intelligencia, néhány gondolat erejéig részletesebben is kitért erre.
"Amikor az emberek a Thief lopakodós játékmenetéről beszélnek, az első, ami az eszükbe jut, az a fény és az árnyék. Tény, hogy ez az alapja, de nem merül ki ennyiben. Bonyolult észlelési rendszert alkottunk meg, amely nagyon élethű helyzeteket eredményez. Amíg árnyékban vagyunk, valóban kevésbé vagyunk észrevehetőek, de a játékos helyezkedése, mozgása és a távolság mind hatással vannak az észlelhetőségére. Emellett az MI érzékszerveit is a lehető legvalóságosabban modelleztük le. Különbség van a fő látótér és a periférikus látás között. Ezt befolyásolja még a fej mozgása is, ami még hitelesebbé teszi az MI viselkedését, mikor megpillantja Garretet. És persze ott vannak még a zajok is, amelyek felkeltik az MI figyelmét. A játékosok valamennyire befolyásolhatják a saját zajkeltésüket a sebességük csökkentésével, de az sem mindegy, hogy milyen talajon mozognak éppen. Ezek együttesen egy nagyon hitelesen viselkedő mesterséges intelligenciát alkotnak, amelyet így nagyon szórakoztató megzavarni, kikerülni, kijátszani."
A Thief a tervek szerint 2014 februárjában jelenik meg PC mellett PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra, valamint PlayStation 4-re és Xbox One-ra.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Thief (2014)

Platform:

Fejlesztő: Eidos Montréal

Kiadó: Square Enix

Forgalmazó: Cenega

Megjelenés:
2014. február 28. PC
n/a: PS3, PS4, X360, X1

» Tovább a játék adatlapjára

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Lassan 15 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!