Egyre közeledik a Thief jövő februári premierje, így egyre több részletet fednek fel az Eidos Montreal munkatársai is. A napokban a játék nehézségi beállításairól esett néhány szó. Ide tartoznak a kezelőfelület beállítási lehetőségei is, mivel annak minden eleme külön ki-bekapcsolható lesz. Így arra is lesz lehetősége a játékosoknak, hogy teljesen kiiktassák az UI-t, hogy még nehezebb dolguk legyen. A nehézségi beállítások is aprólékosak lesznek, mi szabhatjuk meg, hogy mikor mentsen a játék vagy bizonyos helyzetekre miként reagáljon. Három játékmód vár az igazán mazochista játékosokra is:
Classic Thief mód:
- Fejezetenkénti mentés: nincs kézi mentés és checkpoint rendszer a küldetések során
- Nincs fókusz: a fókusz mód teljesen ki van kapcsolva, így fókusz pontokat sem lehet gyűjteni
- Csak lopakodós kivégzések: nem lehet harcot kezdeményezni vagy fentről támadni
- Nincs célkereszt: csak szabadon lehet célozni az íjjal
Legendary Thief mód:
- Csak speciális nyilak: csak tompa-, víz-, tűz-, és kötélnyilak használhatóak
- Nincsenek erőforrások: sem ételt, sem mákot nem lehet felvenni
- Nem fájhat: a legcsekélyebb sérülés is a küldetés végét jelenti
- Drága felszerelés: a nyilak, étel és mák ára sokkal drágább az átlagosnál
- Lassú járás: a futás és séta sebessége is alacsonyabb
Ultimate Thief mód:
- Vasember: halál vagy elhibázott küldetés esetén az egész sztorit a legelejétől kell újrakezdeni
- Nincs fejlődés: a legszükségesebbeken kívül minden fejlesztés le van tiltva
- Nincs erőszak: ha egyetlen ember vagy állat is meghal vagy elkábul, vége a küldetésnek
- Észrevétlenség: ha egyetlen ember vagy állat is észrevesz, vége a küldetésnek
A fentiek alapján valóban mindenki számára tartogat kihívásokat az új Thief. A kezelőfelületről és a nehézségi módokról bővebben a fejlesztők blogján olvashattok. A Thief 2014. február 28-án jelenik meg PC-re, PlayStation 3-ra, Xbox 360-ra, valamint PlayStation 4-re és Xbox One-ra.