Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Üzleti

A Take-Two már csak olyan játékot fog kiadni, amelyben van mikrotranzakció

A döntés nem véletlen, hiszen az elmúlt negyedév bevételeinek fele ebből származott.

2017.11.09. 23:59 | szerző: Dino | kategória: Üzleti

Az elmúlt üzleti negyedév eredményeinek ismertetése után Strauss Zelnick, a Take-Two Interactive elnöke és ügyvezetője konferenciahívást tartott befektetőiknek, amely során igen érdekes dolog hangzott el. A kiadó főnöke ugyanis kijelentette, hogy az a céljuk, hogy minden kiadott játékukban legyen "ismétlődő fogyasztói költés", azaz más néven mikrotranzakció. "Korábban az üzlet az volt, hogy néhány tíz, esetleg száz órára lekössük a vásárlókat." - mondta Zelnick. - "Ez folyamatos lekötésre változott. Napról napra, hétről hétre. Megszereted ezeket a játékokat, és a mindennapi életed részévé válnak." Nem feltétlenül mindig online modellben vagy virtuális valutában gondolkodnak, de valami lesz, ami újra és újra bevonja a játékost a megjelenés után is a játékba.

Persze mindez nem véletlen, hiszen az elmúlt negyedévben a cég bevételeinek közel fele (pontosabban 48 százaléka) játékokon belüli vásárlásokból származott. Például a Grand Theft Auto Online-ban vagy az NBA 2K17-ben történő mikrotranzakciókból. Ez pedig az egy évvel korábbi hasonló negyedévhez képest 66%-os növekedést jelent ezen a téren. Igaz, ennek ellenére 443,5 milliós bevétel mellett 2,7 millió dolláros veszteséggel zárta a szeptember 30-án végződött negyedévet a cég (egy évvel korábban a július-szeptember közti időszak 36,4 millió dolláros nyereséget hozott, 420,1 milliós bevétel mellett).

"Az egyik dolog, ami kiderült, hogy ha egy masszív lehetőséget hozunk létre, egy masszív világot, amelyben az emberek önfeledten játszhatnak, egyre nagyobb mértékben, újra és újra vissza fognak térni. Bevonódnak a játékba. És ezt a bevonódást pénzzé lehet tenni." - fejtette ki Zelnick - "Rengeteg lehetőség van a növekedésre. És ez csak a kezdet."
És ismét feltehetjük a kérdést, ami nemrég az Activisionnel kapcsolatos hír nyomán is felmerülhet: vajon jó lesz ez így nekünk, játékosoknak...? ■

hozzászólások (13)

Noggle
Noggle 2017.11.10. 18:37
Trufa, minket nem igazán érdekel, hogy Te hogy költekezel, a gond akkor kezdődik, hogyha az általad opcionláisan használt fizetési modellt ráerőltetik kötelezően a többiekre is, akik abból sose kértek. Lehet mondani, hogy most sem kötelező loot boxokat venni itt vagy ott, de érdemes figyelni a tendenciát, hogy nemcsak, hogy single játékba kerül mikrotranzakciós modell, de emellé a játékmenetet is úgy alakítják, hogy inkább rákölts x-y összeget, hogy rendes élvezhetőségi faktort kapjál, ne pedig loot boxokkal kiváltható, amúgy 10-20 óra kötelező unalmas grindelést hogy végigtolhasd a kampányt.
Sokan korábban is azt mondták, hogy ne kell parázni, meg ámítani, single játékba sose fog mikrotranzakció kerülni, oszt tessék (Shadow of War)
ivanova36
ivanova36 2017.11.10. 20:50
ha így nézzük akkor már a Mass Effect 2-ben is volt mikrotranzakció, csak ott geart lehetett venni irl zsetonért, csak akkor még dlc-nek hívták.

Amúgy az is érdekes hogy a szerencsejáték törvényeket a lootboxos cégek azzal játsszák ki, hogy valamennyi garantált jutalom van benne, vagyis kapsz valamit a pénzedért. Többnyire haszontalan apróságot, aminek az értéke a béka hátsója alatt van.
Lehet új törvény kellene a lootboxokra. Fel kelljen tüntetni az adott lootbox mellett a min-max jutalmak értékeit is. Pl egy 5$-s boxra rá kellene írni, hogy min 0.5-max 20$ értékű jutalom lehet benne. 10$ esetén pl 2$-50$ értékű jutalom lehetne benne. Értelme nem lenne sok, de legalább némileg befolyásolva lenne hogy mivel is szúrják ki az ember szemét. Plusz lehetne "értelmesen" költeni.

Számtalan játékban előfordult, ahol van lootbox, hogy van aki 100+ box után sem kap semmi hasznosat, van aki 5-ből kiszed minden értékeset. Ezt szintén lehetne tompítani az Star Trek Online, Heroes of the Storm mintájára azzal hogy a min jutalom mellett fixen is van egy token-shard-crystal benne, amiből adott mennyiséget összegyűjtve ki lehet váltani a hőn áhított itemet-hajót-akármit. (a fenti példa konkrétan megesett az STO-ban. A panaszos aki sokat költött, de semmit nem kapott kárpótolva lett, utána lett bevezetve a fix shard mennyiség. Előtte nem volt fix a mennyiség, 0-4 között ingadozott)Pl Star Trek Online lootbox rendszere ilyen. Veszed és nyitod őket, közben az "értéktelen" dobozból fixen esik a crystal, amiből megveheted azt is ami a dobozból eshet. Így fixen tudsz kalkulálni a maximális költséggel. Más kérdés hogy az STO-t is lassan át lehet nevezni Lootbox Online-ra, ugyanis kb 2-3 havonta cserélik a lootboxokat és hoznak be újakat. Anno a fizetőeszközökből volt 20+ fajta. Most lootboxból van.

Akkor már inkább előfizetéses modellek, mint lootbox.
Pl WoWs-ban ha van kedved és időd, befizetsz 1-3-7-30 napra és nyomod. Kapod érte a több ezüstöt, xp-t, freexp-t. Más kérdés hogy mellette tolják ők is a lootboxokat.
Pl STO-ban ha előfizetsz kapsz mellé valamennyi prémium fizetőeszközt is, így a rendszeres előfizetők idővel a prémium idp mellett valami hasznosat is tudnak venni-kapnak. Persze benne van az árában, de pl STO-ban van Lifetime sub opció is. Igaz húzós az ára, 60-70k körül van, ám a havonta kapott "zsebpénz" képében szépen lassan visszacsorog, igaz most már két és fél - három év kell hozzá, hogy kinullázd, utána leszel pluszban. Most volt 7 éves a játék, abból az első két évet csak előfizetősként élte meg. Persze megint más hogy tervezed-e 60-70k ráköltését az adott online játékra. Kevés éri meg.
Trufa
Trufa 2017.11.11. 09:31
Én nem fizetek havidíjas játékért, sosem tettem. Mikrotranzakció esetén meg mérlegelem, megéri-e. Nem olyan bonyolult és adott esetben olcsóbban lehet kijönni, mintha megvennél egy teljes árú játékot, ráadásul tök ingyen kipróbálhatod, hogy jó-e ez neked. Anno azért ment a sírás, hogy nincs demo. Most addig demózhatsz, amíg akarsz, s ha tetszik a játék, a minimum, hogy honorálod a készítőit némi apróval.

Amiatt meg most kár vészmadárkodni, hogy minden egyes töltény pénzbe kerül és hasonló hülyeségek. Jövőbeli játékokról van szó, amikről még fogalmunk nincs. Kipróbálod, eldöntöd. Kész.

gregmerch: ja, bocs, nem konkrétan rád gondoltam a "puffogást", hanem úgy általában :)
davkar9
davkar9 2017.11.11. 10:35
De itt pont az a probléma, hogy teljes árú játékokba akarják beleerőltetni ezt a baromságot. Még multi játéknál úgy ahogy beleférne, ha csak cosmetic cuccokról lenne szó, de ahogy a mostani példák (BFr2, újabb cod) mutatják ezek inkább a p2w felé hajlanak. Single játékban viszont abszolút semmi keresnivalója nincs a mikrotranzakciónak. Ha hosszú életet akarnak a játéknak, akkor legyen olyan a minőség. A post launch dlc-vel nincs semmi gond, ha az ár-érték arányt sikerül jól eltalálni.
ivanova36
ivanova36 2017.11.11. 17:05
"A post launch dlc-vel nincs semmi gond, ha az ár-érték arányt sikerül jól eltalálni. " - csak sajnos sok esetben nem ez a helyzet. Meg sem jelent a játék, de már dlc-t is beharangoztak, hogy készül, vagy fejlesztés közben vágnak ki részeket hogy dlcként eladják, vagy pofátlanul rövid, vagy horror ára van az alapjátékhoz képest.
ajánlott olvasnivaló