A Cuphead eséllyel pályázik az év játéka címre, de legalábbis az év meglepetése vagy az év legnehezebb játéka címre mindenképpen. A Studio MDHR oldalnézetes ügyességi akciójátékában Csészefej (és kooperatív módban barátja, Bögreember) kalandjait élhetjük át, aki elveszít egy fogadást az ördöggel szemben. Hogy lelki üdvösségét visszanyerje, elvállalja, hogy begyűjti más elkóborolt lelkek adósságát. Mindezt pedig egyre nehezedő arénaharcokban kell teljesíteni.
A játék röviddel a premier után máris hírhedtté vált a legügyesebb játékosokat is megizzasztó nehézségével. A játékosok azonban apránként kiismerték a játékot és megtalálták annak gyenge pontjait, hibáit is, amelyeket kihasználva sokat egyszerűsödött az életük. A legtöbb speedrun video is e hibák kihasználására épült. A fejlesztők talán éppen ezért is vártak hónapokat ezek kiirtásával, hiszen a Cuphead csak a minap kapta meg első frissítését, amely felszámolja ezeket a kiskapukat. Így mostantól nincs erősebb sebzés a fegyverek állandó váltogatásakor, ahogyan Mugmanből sem lehet kis ügyeskedéssel sereget toborozni. A frissítés részletes leírását a stúdió hivatalos oldalán olvashatjátok.