Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Játék

Assassin's Creed Unity

Akár az Assassin's Creed is segítségre lehet a Notre-Dame újraépítése során

A Unity epizódban ugyanis elég pontosan modellezték a híres templomot.

2019.04.16. 20:20 | szerző: Dino | kategória: Játék

Mint arról valószínűleg mindenki értesült már, tegnap este szörnyű tűzvész pusztított Párizs egyik ikonikus épületében, a Notre-Dame-ban. A lángok martaléka lett a tetőszerkezet, és ledőlt a huszártorony is - a kár hatalmas. Egyes becslések szerint legalább 10-15 év alatt lehet helyreállítani a templomot, igaz, nem valószínű, hogy eredeti formájában fog megtörténni, mivel például a tetőgerendákhoz nincs elegendő, megfelelő méretű fa Franciaországban (mintegy 21 hektárnyi erdőt kellett az építkezés során kivágni a XII-XIII. században).

Na de hogy kapcsolódik mindez a videojátékokhoz? Úgy, hogy az Assassin's Creed Unity konkrétan a francia fővárosban játszódik, és elég fontos szerepet kapott benne a Notre-Dame is. Olyannyira, hogy a Business Insider híre szerint a Ubisoft egyik munkatársa, Caroline Miousse mintegy két évet töltött el azzal, hogy aprólékosan újraalkossa a játékon belül a templomot.

"Más dolgokat is készítettem a játékhoz, de munkaidőm 80%-át a Notre-Dame tette ki." - nyilatkozta Miousse öt évvel ezelőtt a The Verge-nek. Rengeteg fotót nézett meg kutatásai során a templom XVIII. századi állapotáról (akkor játszódik ugyanis a Unity), és történészekkel is konzultált, hogy minél pontosabb legyen a játékban megjelenő épület. (Igaz, végül annyit azért "csalt", hogy az ikonikus tornyok végül mai formájukban kerültek rá a templomra, mert a tesztelés során kiderült, hogy a mai embereket igencsak zavarta a hiányuk.)

Azt persze nem tudni, hogy az építészek valóban igénybe fogják-e venni a játék épületmodelljét, vagy elkérik-e egyáltalán a Ubisofttól a játékhoz készült 3D-s adatokat - a lehetőség azonban megvan, és mindenképpen érdekes lenne, ha egy videojáték segíthetné a helyreállítást. Persze az is biztos, hogy más helyen még pontosabb adatok is rendelkezésre állnak, mint például lézeres scannelés eredményei. ■

Assassin's Creed Unity
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Assassin's Creed Unity

hozzászólások (3)

Lacko
Lacko 2019.04.17. 11:39
Kizárt dolog, hogy nincs sokkal pontosabb adat a Notre Dame-ról, mint a játék.
Mi itt a west-balkánon is iszonyat pontos 3D-s adatokkal rendelkezünk még lényegtelen épületekről is, szóval mondjuk egy lényegesről pl a Mátyás-templomról milliméternél pontosabb modellek is vannak. Nem hiszem, hogy szükség lenne az Ubi - teljesen a játék mechanikájához alakított (épp ezért torzított) - modelljeire.

Tegye fel a kezét, aki még emlékszik, hogy az Ubinak magyarázkodnia kellett a játék hatalmas (ma már röhejes) mérete miatt és azt mondták, hogy azért ilyen nagy, mert a korabeli vidi kártyák nem tudják a Notre Dame rózsaablakának színes fényét modellezni, ezért a színes fény előre le van renderelve és az ilyen nagy. :D
davkar9
davkar9 2019.04.17. 12:17
Szerintem elég kényelmetlen lesz majd kerülgetni a bejáratnál az odatolt szénakazalos kocsit.:-D
Lacko
Lacko 2019.04.17. 12:42
;) A guillotin-ról nem is beszélve.
ajánlott olvasnivaló