Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Játék

Blasphemous

Oldalnézetes fantasy platformer lesz a Blasphemous

A pixel art játékban kőkemény harcok várnak ránk.

2019.06.19. 14:26 | szerző: GeryG | kategória: Játék

A Team 17 karolta fel a spanyol indie stúdiót, a The Game Kitchent, valamint új játékukat, a Blasphemoust. Egy oldalnézetes akció-platformerről van szó, amely az ígéretek szerint kőkemény kihívás elé állítja majd a játékosokat.

A történet egy kifacsart fantasy világban, Cvstodiában játszódik, mi pedig egy páncélos lovagot alakítunk benne, akinek meglehetősen egyedi páncélja van (legalábbis a sisak mindenképp). A világot a „néma szomorúság” pusztította el (bármit is jelentsen ez), mi pedig az egyetlen túlélőként sem jártunk sokkal jobban. Hősünk ugyanis megrekedt a halál és az élet között, vagyis e kettő körforgásában. De így legalább van lehetősége a dolgok végére járni és lehetőség szerint megmenteni a világot.

Mindez játékmenet szempontjából precizitást igénylő ügyességi részekben és brutális csatákban ölt testet. Utóbbiakban egyre bonyolultabb és halálosabb combókat tanulhatunk meg, miközben forgatjuk a Mea Culpa névre keresztelt kardunkat, amely a legenda szerint a bűnből született meg. Emellett lesznek véres kivégzések is, lefejezések és más darabolások formájában. Persze nem maradhat ki a szerepjátékos vonal sem, illetve időnként piszok nehéz boss-harcokban is lesz részünk.

A Blasphemous PC-re, PlayStation 4-re, Xbox One-ra és Nintendo Switchre készül, és a tervek szerint még idén meg fog rájuk jelenni. ■

előző
következő
Oldalnézetes fantasy platformer lesz a Blasphemous
Oldalnézetes fantasy platformer lesz a BlasphemousOldalnézetes fantasy platformer lesz a BlasphemousOldalnézetes fantasy platformer lesz a BlasphemousOldalnézetes fantasy platformer lesz a BlasphemousOldalnézetes fantasy platformer lesz a BlasphemousOldalnézetes fantasy platformer lesz a BlasphemousOldalnézetes fantasy platformer lesz a BlasphemousOldalnézetes fantasy platformer lesz a BlasphemousOldalnézetes fantasy platformer lesz a BlasphemousOldalnézetes fantasy platformer lesz a BlasphemousOldalnézetes fantasy platformer lesz a BlasphemousOldalnézetes fantasy platformer lesz a BlasphemousOldalnézetes fantasy platformer lesz a BlasphemousOldalnézetes fantasy platformer lesz a BlasphemousOldalnézetes fantasy platformer lesz a BlasphemousOldalnézetes fantasy platformer lesz a BlasphemousOldalnézetes fantasy platformer lesz a BlasphemousOldalnézetes fantasy platformer lesz a Blasphemous

hozzászólások (12)

Sityi
Sityi 2019.06.20. 09:30
Itt az én kétcentesem is, remélhetőleg objektív szemszögből megvizsgálva a dolgot! :-D
Szóval, azt gondolom mindenki tudja, hogy ma játékot fejleszteni már drága dolog. Hogy mennyire drága, az igazából a belefektetett munkamennyiségtől függ, és mint minden üzleti projektnek, adott egy költségvetés. Ha spórolni kell, akkor a pixelart grafikai stílus élhető opció lehet, mert kevesebb munkaórába telik "legyártani" a grafikai elemeket. Vegyünk egy nagyon egyszerű példát, mondjuk egy fát. 3D-ben ezt le kell modellezni; fakéreg textúrát kell festeni lehetőleg úgy, hogy természetesnek hasson; pár fajta falevél sem árt, hogy ne klónok lógjanak a faágakon, hanem valami természetesség sugározzék belőle (gondolom 6-8 fajta levéllel azért már be lehet úgy borítani egy fát, hogy az közelről is jól fessen). 2D-ben alapesetben ugyanilyen részletességgel kéne megalkotni ugyanezt a fát, de mivel csak síkban van, gondolom valamivel egyszerűbb dolga van a művésznek, mert csak egyetlen oldalról kell jól kinézzen, nem pedig 360 fokban körbejárva. A pixelart pedig a kevés pixel miatt a részletek kidolgozásánál tud spórolni - hogy mennyit, az attól függ, hogy 8-bit vagy 16-bit a megcélzott szint. Azt akarom ebből kihozni, hogy míg egy 3D-s fa megalkotása simán eltarthat napokig, addig egy pixelarté jó eséllyel megvan pár óra alatt, ezzel pedig időt, azzal pedig pénzt lehet spórolni. Na, szerintem ezért is van divatja ezeknek a retró hatású játékoknak. Hogy ez kinek mennyire jön be - az már bőven ízlés kérdése. Lehet a 3D is bűnronda, és lehet a pixelart is gyönyörű. Uff!
ci0vd
ci0vd 2019.06.20. 09:50
Ezt az állítást meg lehet fordítani, azzal az érvvel, hogy miért játsszak egy hyper-fotorealisztikus játékokkal, ha a látványvilág, még mindig nem vetekszik a kamerák lencséjével és művészileg, valahol Győzike zebracsíkos kanapéjával egyeznek meg. Főleg AAA fronton figyelhető meg az a jelenéség, hogy filmes kliséket próbálnak úgy eladni, mint ha az lenne minimum a Krisztus utolsó megkísértése, valamint a játékmenetbeli hiányosságokat QTE és tömérdek cutscene féle olcsó, bazári eszközökkel próbálják palástolni.

Ha innen nézzük, a manapság megjelenő AAA ipari hulladékok, véletlenül nem filmek és sorozatok derivatív és pofátlan Smith Pálozása, amit az "újszülöttnek minden vicc új" alapon, a grafikával próbálnak eladni?
Peace
Peace 2019.06.20. 09:58
Egy Blackthorne 2-t de szívesen látnék!!! :love: "A bátor Blackthorne halomra lövi a leláncolt rabokat!!!" :-D Imádtam azt a játékot!!! De még egy Chaos Gate folytatást is imádnék az 1998-as grafikával!!!!! :love::love::love: Csak a hangulat és a játékélmény számít!!! Ha emellett még gyönyörű is valami, az már csak plusz finomság! De egy új Fallout-ot is imádnék az első rész engine-jével!!!
Shadowguard
Shadowguard 2019.06.20. 10:21
Én többnyire távol tartom magam az ilyen pixel "art" csodáktól, de azért vannak kivételek. Még akár ez is lehet kivétel, mert itt legalább látni a képeken, hogy ezzel foglalkoztak is. De azért arra is van példa bőven mikor lusták/nem értenek a grafikai munkához és felcímkézik, hogy pixel art stílus.
"Nem tetszik paraszt?! Ez művészet, ha nem tetszik akkor te vagy a hülye" (Helló modern művészet).

Másrészt azért jegyezzük meg, hogy ennél vannak szebb böngészős játékok is ;-)
ci0vd
ci0vd 2019.06.20. 10:57
Én csak arra szeretnék egyszer választ kapni, hogy mi a "szépség" fokmérője? Mert én eddig, csak és kizárólag olyan "érvekkel" találtam szembe magam, hogy "pixelfos", meg "5 perc alatt összegányolok paintben egy ilyet"(hajrá)... Ahogy egy 3ds modell is lehet low-poly szemét, illetve egy pixel art is lehet szép vagy esetleg fordítva. De ezt a kettős mércét sokszor nem vélem felfedezni.
ajánlott olvasnivaló