Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» Oldalnézetes fantasy platformer lesz a Blasphemous [hozzászólások]

Kapcsolódó tartalom: Oldalnézetes fantasy platformer lesz a Blasphemous
A pixel art játékban kőkemény harcok várnak ránk.

Blasphemous

Blasphemous
A legutóbbi Blasphemous cikkek, hírek
2 levél
Válasz 19.06.20. 10:57 #12
ci0vd
Én csak arra szeretnék egyszer választ kapni, hogy mi a "szépség" fokmérője? Mert én eddig, csak és kizárólag olyan "érvekkel" találtam szembe magam, hogy "pixelfos", meg "5 perc alatt összegányolok paintben egy ilyet"(hajrá)... Ahogy egy 3ds modell is lehet low-poly szemét, illetve egy pixel art is lehet szép vagy esetleg fordítva. De ezt a kettős mércét sokszor nem vélem felfedezni.
2295 levél
Válasz 19.06.20. 10:21 #11
Shadowguard
Én többnyire távol tartom magam az ilyen pixel "art" csodáktól, de azért vannak kivételek. Még akár ez is lehet kivétel, mert itt legalább látni a képeken, hogy ezzel foglalkoztak is. De azért arra is van példa bőven mikor lusták/nem értenek a grafikai munkához és felcímkézik, hogy pixel art stílus.
"Nem tetszik paraszt?! Ez művészet, ha nem tetszik akkor te vagy a hülye" (Helló modern művészet).

Másrészt azért jegyezzük meg, hogy ennél vannak szebb böngészős játékok is
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
22655 levél
Válasz 19.06.20. 09:58 #10
Peace
Egy Blackthorne 2-t de szívesen látnék!!! "A bátor Blackthorne halomra lövi a leláncolt rabokat!!!" Imádtam azt a játékot!!! De még egy Chaos Gate folytatást is imádnék az 1998-as grafikával!!!!! Csak a hangulat és a játékélmény számít!!! Ha emellett még gyönyörű is valami, az már csak plusz finomság! De egy új Fallout-ot is imádnék az első rész engine-jével!!!
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
2 levél
Válasz 19.06.20. 09:50 #9
ci0vd
Ezt az állítást meg lehet fordítani, azzal az érvvel, hogy miért játsszak egy hyper-fotorealisztikus játékokkal, ha a látványvilág, még mindig nem vetekszik a kamerák lencséjével és művészileg, valahol Győzike zebracsíkos kanapéjával egyeznek meg. Főleg AAA fronton figyelhető meg az a jelenéség, hogy filmes kliséket próbálnak úgy eladni, mint ha az lenne minimum a Krisztus utolsó megkísértése, valamint a játékmenetbeli hiányosságokat QTE és tömérdek cutscene féle olcsó, bazári eszközökkel próbálják palástolni.

Ha innen nézzük, a manapság megjelenő AAA ipari hulladékok, véletlenül nem filmek és sorozatok derivatív és pofátlan Smith Pálozása, amit az "újszülöttnek minden vicc új" alapon, a grafikával próbálnak eladni?
1356 levél
Válasz 19.06.20. 09:30 #8
Sityi
Itt az én kétcentesem is, remélhetőleg objektív szemszögből megvizsgálva a dolgot!
Szóval, azt gondolom mindenki tudja, hogy ma játékot fejleszteni már drága dolog. Hogy mennyire drága, az igazából a belefektetett munkamennyiségtől függ, és mint minden üzleti projektnek, adott egy költségvetés. Ha spórolni kell, akkor a pixelart grafikai stílus élhető opció lehet, mert kevesebb munkaórába telik "legyártani" a grafikai elemeket. Vegyünk egy nagyon egyszerű példát, mondjuk egy fát. 3D-ben ezt le kell modellezni; fakéreg textúrát kell festeni lehetőleg úgy, hogy természetesnek hasson; pár fajta falevél sem árt, hogy ne klónok lógjanak a faágakon, hanem valami természetesség sugározzék belőle (gondolom 6-8 fajta levéllel azért már be lehet úgy borítani egy fát, hogy az közelről is jól fessen). 2D-ben alapesetben ugyanilyen részletességgel kéne megalkotni ugyanezt a fát, de mivel csak síkban van, gondolom valamivel egyszerűbb dolga van a művésznek, mert csak egyetlen oldalról kell jól kinézzen, nem pedig 360 fokban körbejárva. A pixelart pedig a kevés pixel miatt a részletek kidolgozásánál tud spórolni - hogy mennyit, az attól függ, hogy 8-bit vagy 16-bit a megcélzott szint. Azt akarom ebből kihozni, hogy míg egy 3D-s fa megalkotása simán eltarthat napokig, addig egy pixelarté jó eséllyel megvan pár óra alatt, ezzel pedig időt, azzal pedig pénzt lehet spórolni. Na, szerintem ezért is van divatja ezeknek a retró hatású játékoknak. Hogy ez kinek mennyire jön be - az már bőven ízlés kérdése. Lehet a 3D is bűnronda, és lehet a pixelart is gyönyörű. Uff!
411 levél
Válasz 19.06.20. 08:34 #7
TBone142
Kicsit feleslegesen ugrotok neki. Leírta, hogy NEKI nem tetszik és hogy SZERINTE szar. Ezek után pedig megkérdezte, hogy másnak mi az, ami tetszik benne. Nem azt írta, hogy mindenki hülye, aki ezzel játszik.
1867 levél
Válasz 19.06.20. 08:28 #6
GeryG
Ez a sz@r a grafikája dolog teljes mértékben szubjektív kérdés. Vannak, akik szemében a The Witcher 3 is sz@r grafika, mások meg istenítik. Ahogy vannak olyanok is, akik épp fordítva élik meg a dolgot: inkább ülnek le egy ilyen "sz@r grafikájú" játék elé, ha az mellette remek történettel, jól kidolgozott játékmenettel, fülbemászó muzsikával és főleg nagybetűs HANGULATTAL kecsegtet. Cserébe a grafika sz@r. És mi van a másik végleten? Egy csilli-villi Crysis 3, CoD XY, Battlefield 14322563564 vagy épp bármelyik hűdeszép játék, ami mellé öt perc után dög unalom.

Szóval az éremnek két oldala van, de ahogy többen is írták előttem, a játékvásárlás teljesen opcionális, szabadon választott. Vagyis ha nem tetszik valami, egyszerűen nem kell vele foglalkozni. Ahogy arra a filmre se ülünk be a moziba, ami totál hidegen hagy minket, ahogy valakinek Ed Sheeran (így írják egyáltalán?) vagy type 0 negative; Ken Follett vagy John Scalzi... mindenki mást szeret, és attól még, hogy XY-nak valami nem tetszik, ne következzen már egyenes ágon az, hogy az akkor sz@r.
153 levél
Válasz 19.06.20. 08:00 #5
frankie93
Én azt sem értem, hogy akkor miért veszed a fáradságot, hogy írj egy kisregény hosszúságú kommentet, amiben ráadásul – ahogy te is írod – érvek nincsenek, leszámítva, hogy "nem tetszik, mert szar a grafika".
A hergelésen kívül kb. semmire sem volt jó ez a hozzászólás, mert te is tudod, én is tudom, mindenki tudja, hogy ha nem lenne rá igény, akkor nem csinálnának pixel art játékokat, de – nagyon helyesen – folyamatosan készülnek ilyen és ehhez hasonló alkotások.
Nem te vagy a célközönség, ez tény és nincs vele semmi gond, de nem értem, hogy miért kell kinyilatkoztatni valamiről, hogy márpedig ez gané, mert nekem nem tetszik... Na ez már visszás.
' forever blue !
1348 levél
Válasz 19.06.19. 23:40 #4
Baracklekvár
Egy ezeréves szobor tetszik. Mint ahogy az ős XCom tetszik. De ha ma faragnak egy szobrot, ami szándékosan úgy néz ki, mintha ezer éves lenne, az többnyire csak simán értéktelen hamisítvány, utánzat.

De ám legyen, lehet, hogy jó ez a játék.
pogessor.pcdome.hu
411 levél
Válasz 19.06.19. 22:38 #3
TBone142
Nem tudom, hallottál-e már a pixelart-"stílusról", ha lehet így nevezni, de ez a játék abba a kategóriába esik. Kicsit erős hasonlat, de olyan, mintha egy ezer éves szoborra azért mondanád azt, hogy ocsmányul néz ki, mert a mai technológiával sokkal szebbet/részletesebbet lehetne faragni. Azért van elég munka egy ilyen grafikájú játékban is, hidd el. Ahogy írták is előttem, ha nem jön be, nem jön be, ez van. Nem lehet mindent szeretni. Értem én a problémádat, mert tényleg irtózatosan gagyi vackok is próbálják meglovagolni ezt az "egész elbaltázott trendet", de szerencsére vannak komoly, minőségi képvidelői is, és ez a játék is ilyen.
22655 levél
Válasz 19.06.19. 18:55 #2
Peace
Rengetegen epekedve várják és odáig vannak érte meg vissza. Az hogy Neked nincs rá szükséged, az egy dolog.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
1348 levél
Válasz 19.06.19. 18:51 #1
Baracklekvár
Egy életet leéltem, hogy (ki)várjam, hogy élvezhető grafikája legyen egy játéknak. Bár lehet 10 év múlva majd ugyanezt mondom és a ma grafikája akkor már rettenetesen visszatetsző lesz.

De hogy nekem nincs szükségem ilyen elaggott sz@r grafikájú szemétre, az előző évezred hőskorából, az bizonyos. Bármennyire is rajongtam az ős XCom1-ért és élveztem minden pillanatát, de még azt sem veszem elő már, mert... ne kelljen már magyarázni.

Szóval, kiben van ennyi nosztalgiafaktor a pixeles szemét iránt? Nem a gyerekkor nagyszerű emlékének felidézése iránt egy valóban régi játékkal, hanem egy mesterkélten nosztalgikus hatású reformhulladék iránt. Mert mintha már divat lenne a sz@r. Ugye nem csak erre a játékra vonatkozóan mondom, hanem erre az egész elbaltázott trendre gondolok most.

És ez nem szónoki kérdés, komolyan kérdezem. Kinek és miért kell ez? Meghajlok az érvek előtt, csak nekem nincsenek.
pogessor.pcdome.hu

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.