Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Játék

Ghost of Tsushima

Ghost of Tsushima trailer és infók

Lesz fekete-fehér mód és fotó mód is, a harcban a félelem is a fegyverünk lesz, a rókák meg a barátaink.

2020.05.15. 17:32 | GeryG | kategória: Játék

A minap egy raklapnyi új részletre derült fény a nyáron érkező Ghost of Tsushima kapcsán. A kizárólag PlayStation 4-re érkező játékot a Sucker Puch csapata készíti, akikről nem mondható el, hogy minden második hétvégére összecsapnak egy új játékot. Legutóbb hat éve, 2014-ben jelentkeztek a szintén PlayStation 4-exkluzív inFamous Second Sonnal, ami a maga idejében egy remek kis játék volt.

De visszatérve a Ghost of Tsushimára, tegnap egy elég nagy lélegzetvételű új előzetesnek örülhettek a rajongók, ebben ugyanis alaposan körbejárják a játékmenetet. A video első szakaszában a játék világa a téma, majd átváltunk látványosabb témákra, mint a küzdelem szamurájként vagy más szellemként. Végül szó esik a karakterszerkesztőről és a különféle kiegészítő módokról is.

A Ghost of Tsusima meglehetősen nagy világgal vár majd ránk, egy egész szigetet fedezhetünk fel benne teljesen szabadon. Hogy azért mégse érezzük teljesen elveszettnek magunkat, arról többféle képpen is gondoskodik a játék. Egyfelől a térképen azért el lehet majd igazodni, és meg lesznek rajta jelölve a még fel nem fedezett fontosabb területek is. Amikor megjelölünk egy úticélt a térképen, nem egy hanyag vonal vezet minket oda, nem is egy horizonton csücsülő ikont kell árkon-bokron át követni. Ehelyett a szélre hagyatkozhatunk, amelybe néhány falevelet vagy virágszirmot elengedve láthatjuk, merre is kell majd haladnunk.

Máskor rókákba botlunk, akik ebben a játékban jóbarátaink lesznek. Titkos szentélyekhez vezetnek el minket, amelyeket feloldva gyorsutazási pontokat kapunk. Minél több ilyen szentélyt látogatunk meg, annál több helyünk lesz különféle charmokat magunkra aggatni. Ezek pedig fejlesztik a képességeinket.

Ghost of Tsushima trailer és infók

Amellett, hogy már a sziget felfedezése is elég jó mókának ígérkezik (az egész környezetünkből sajátos báj, hangulat árad), azért mégis a többséget az akció érdekli. Ebben is lesz részünk bőven. Az, hogy Jin, a főhős milyen stílusban harcol majd, az egyedül rajtunk múlik. Két út áll előtte: vagy tiszteletreméltó szamuráj lesz belőle, vagy az ellenség szívében félelmet gerjesztő szellem.

Előbbi esetében mutatós páncélt aggathatunk hősünkre, aki nyílt sisakkal lép a harctérre, ahol fennhangon kihívhatja párbajra ellenségeit. Ilyenkor jön a taktikus összecsapás, ahol mindenki csak arra vár, hogy a másik elhamarkodott lépést tegyen. A video tanúsága szerint Jin mesterien bánik a daisóval, vagyis a katanával és a vakizasival is. Ha az ellenség támad, ő villámgyors mozdulattal előz meg és egyetlen vágással át is terelte az ellenséget a túlvilágra. Ami feltűnő a videóban, hogy minden ellenség hosszú másodpercekig pislog csak maga elé értetlenül a halálos vágás után, mielőtt végleg a földre rogyna. Elsőre nagyon mutatós, pár percen belül sokadjára viszont már picit giccsesnek hat. Reméljük, jól lesz balanszolva a jelenség.

Ghost of Tsushima trailer és infók

Ha viszont nem a szamuráj útját választjuk, akkor marad a szellem. Ez talán kevésbé tiszteletreméltó, ugyanakkor legalább olyan hatásos. Jin árnyékként lopakodva cserkészi be az ellenséget, a hátába kerül és csendesen végez vele. Szellemként mindig a figyelem elterelése a cél, hogy mi végig észrevétlenek maradjunk. Ha viszont mégis észreveszik, akkor dobópengékkel egyszerre akár több ellenséget is likvidálni tud. Érdekes, hogy az ellenség akár meg is rémülhet tőlünk, ilyenkor fegyverét eldobva menekülni próbál előlünk.

A Ghost of Tsushimában nem csak kozmetikai elem lesz Jin aktuális viselete. Lényegében minden páncél vagy ruhadarab valamilyen módon hatással lesz a harcmodorunkra, szóval érdemes lesz majd ennek megfelelően alakítani hősünk küllemét. Ha pedig megtaláltuk a legmutatósabb ruhákat, bármikor megállíthatjuk a játékot, hogy a fotó módban lőjünk pár képet. Rengeteg paramétert beállíthatunk, akár a szél irányát és az abban repkedő leveleket vagy szirmokat is. A képek mozoghatnak is (mint egy Harry Potter újságban), nagyon mutatós beállításokat lehet összehozni.

Ghost of Tsushima trailer és infók

Mivel a fejlesztők nagy rajongói a klasszikus japán fekete-fehér szamurájfilmeknek, a játék legelejétől ilyen látványvilággal is nekivághatunk a kalandoknak. Ilyenkor a játék úgy fest, mintha épp a saját klasszikus szamurájfilmünket élnénk át. A Ghost of Tsushima a most látottak alapján ismét egy remek játéknak ígérkezik, de ez a Sucker Punch csapatától nem annyira meglepő. Ha a történet is kellően lebilincselő lesz, az optimalizációra is elegendő figyelmet fordítanak, akkor július 17-én egy nagyszerű játékkal fogunk gazdagodni. ■

Az olvasás mellett szívesen írnál is híreket?
» Jelentkezz hozzánk hírszerkesztőnek! «

Ghost of Tsushima
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Ghost of Tsushima

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló