Jó egy hónappal ezelőtt jelent meg PC-re a Horizon Zero Dawn, a Guerrilla Games eredetileg PS4-exkluzívnak szánt akció-kalandjátéka. Mivel konzolra már 2017-ben megjelent, azzal a rajongók tisztában lehettek, hogy egy nagyszerű történetre, szórakoztató játékmenetre és korrekt látványvilágra számíthatnak. Ami nem volt ennyire biztos, az a játék teljesítménye.

Horizon: Zero Dawn
Megérkezett az aktuális konzolgeneráció eddigi talán legjobb nyílt világú akció-RPG-je.
Sajnos ezzel akadtak is gondok sokaknál, a Horizon Zero Dawn fps száma gyakran ingadozott, és egyébként sem volt szokása túl magasra kúszni. Ezzel a fejlesztők is tisztában voltak, ezért a premier óta folyamatosan csiszoltak a kódon, javították a felbukkant hibákat.
A minap megérkezett a játék 1.04-es frissítése is, amely szintén a szokásos hibajavításokat hozta magával. Ám ezúttal a fejlesztők elmondása szerint nagyon sokat finomítottak az optimalizáción is. Ennek köszönhetően – CPU/GPU függvényében – kőkemény 1-10%-os teljesítményjavulást prognosztizálnak.
Ami a hibajavításokat illeti, az átvezető videókban és a dialógusok alatt mostantól nem szabad ingadozni a teljesítménynek, és utólag betöltődő textúrák sem borzolhatják tovább a kedélyeket. Emellett a HDR-megjelenítés is megfelelően kezeli már a színeket, nem lesznek többi megvilágítási problémák és eltünedező tereptárgyak sem.

Horizon Zero Dawn teszt – PC-re költözött a PlayStation 4 egyik legjobb exkluzívja
Új idők szele vagy ügyes marketinghúzás? A PC-s játékosok csak örülhetnek.
Persze ezzel még mindig nem nullázták le a hibalistát, de azért jó úton haladnak a srácok. Az 1.04-es frissítés részletes leírását a Steamen olvashatjátok.