Érdekes játékot mutatott be a gamescomra időzítve az Unknown Worlds stúdió. Az újdonság a Moonbreaker címet kapta és a tegnap esti ONL egyik legjobbja volt. Az idei gamescomon elég népszerűek a körökre osztott taktikai játékok, a Moonbreaker is ezek táborát erősíti.
A történet (amelyet Brandon Sanderson írt) egy távoli galaxisban, a Reachesben játszódik, ahol több hold is kering egymás körül. Mindegyiken más népek élnek, akik mind az igen ritka és még annál is értékesebb cindert, egy erőforrást bányásznak mélyen a holdak felszíne alatt. A solar névre keresztelt, szuperképességekkel rendelkező egyének uralják e világokat, akik külön űrhajókat küldenek, hogy azok nekik szerezzék meg a lehető legtöbb cindert.
A játékosok egy ilyen űrhajó kapitányát és legfeljebb tíz főből álló legényégét fogják irányítani. Az egyszemélyes kalandban az MI, a multiplayer módban más hajók legénységével fognak csatázni XCOM-jellegű körökre osztott rendszerben. Ami azonban kiemelheti a Moonbreakert a műfaj többi újdonsága közül, az a kivitelezés.
Itt ugyanis a legénység tagjait, vagyis a harcosokat gyönyörűen lemodellezett és kivitelezett digitális játékfigurák képviselik. Ezt ennél jobban leírni nem lehet, inkább nézzétek meg az előzetesben! Mindegyik figura festését egy külön erre tervezett szerkesztőben lehet teljesen egyedire átalakítani valahogy úgy, ahogy a Model Builderben is tehetjük.
A Moonbreaker a tervek szerint szeptember 29-én fog megjelenni PC-re, de ekkor még csak a korai változat lesz elérhető.