Tavaly karácsony előtt érkezett a hír, miszerint a Ubisoft előveszi az egyik legnépszerűbb, mára klasszikussá vált játékát és leporolja kissé. A Tom Clancy's Splinter Cell pontosan húsz évvel ezelőtt, 2002-ben jelent meg és jelentett piszok kemény konkurenciát a lopakodós játékok műfaját akkoriban uraló Metal Gear Solid 2: Son of Libertynek.
A Ubisoft Toronto stúdiójában dolgoznak az új játékon, amely ennek a 2002-es játéknak a remake-je lesz. És ahogy azt most a producer, Matt West egy interjúban elárulta, nem egy összecsapott remasterről lesz szó, hanem egy teljesen az alapoktól újra elkészített játékról. A stúdió célja az, hogy megmaradjon a régi játék lelke, de közben megadja az új játékokra jellemző kényelmet is. Azt szeretnék elérni, hogy meglepjék és felcsigázzák az új játékosokat, miközben a veterán rajongók a kontrollert kézbe véve azonnal otthonosan mozogjanak.
Ami talán kevésbé hangzik szimpatikusnak, de talán logikusnak igen, hogy a történetet is átírják, kibővítik kissé. Azt szeretnék, hogy a modern közönségnek is eladható legyen a játék, miközben meghagyják az eredeti játék hangulatát. De jobban be akarják mutatni a szereplőket és a világot, az egészet sokkal hitelesebbé akarják tenni. Utóbbi infók már egy álláshirdetésből származnak, amelyben írókat keresnek a projekthez.
Ennek fényében biztosak lehetünk benne, hogy a Splinter Cell remake-től még évek választanak el minket.