Játékhírek

Íme, a Steam Awards győztesei
Díjat nyert az Elden Ring, a God of War: Ragnarök és a Stray is.
2023.01.04. 12:50 | GeryG | kategória: Játékhírek
Az év vége, év eleje hagyományosan az év játéka díjak kiosztásának időszaka. Így mostanra időzítették a Steam Awards eredményhirdetését is, ahol tizenegy kategóriában versenyezhettek a 2022-es játékok. Különösen nagy meglepetés nem született egyik kategóriában sem, íme az eredmények (a lista elején a kategória győztesével, majd ABC-sorrendben a többi jelölttel).
Az év játéka
- Elden Ring
- Call of Duty: Modern Warfare II
- Dying Light: Stay Human
- God of War
- Stray
Az év VR-játéka
- Hitman III
- Among Us VR
- Bonelab
- Green Hell VR
- Inside the Backrooms
Szeretettel készült (korábban megjelent, de 2022-ben is aktívan támogatott játékok)
- Cyberpunk 2077
- Deep Rock Galactic
- DOTA 2
- No Man’s Sky
- Project Zomboid
Barátokkal jobb
- Raft
- Call of Duty: Modern Warfare II
- Monster Hunter Rise
- Multiversus
- Ready or Not
Kiemelkedő látványstílus
- Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
- Bendy and the Dark Revival
- Cult of the Lamb
- Kena: Bridge of Spirits
- Scorn
Leginnovatívabb játékmenet
- Stray
- Dome Keeper
- Mount & Blade: Bannerlord
- Neon White
- Teardown
A legjobb játék, amiben béna vagy
- Elden Ring
- FIFA 23
- GTFO
- Total War: Warhammer III
- Victoria 3
Legjobb zenei anyag
- Final Fantasy VII Remake Intergarde
- Hatsune Miku: Project DIVA Mega Mix+
- Metal: Hellsinger
- Persona 5 Royal
- Sonic Frontiers
Kiemelkedően történetgazdag játék
- God of War
- A Plague Tale: Requiem
- Marvel’s Spider Man Remastered
- The Stanley Parable Ultra Deluxe
- Uncharted: Legacy of Thieves Collection
Dőlj hátra és lazíts
- LEGO Star Wars: The Skywalker Saga
- Dreamlight Valley
- DORF Romantic
- PowerWash Simulator
- Slime Rancher 2
Legjobb út közben játszható játék
- Death Stranding Director’s Cut
- Brotato
- Marvel’s Snap
- Vampire Survivors
- Yu Gi Oh! Master Duel!
A listákból kiderül, hogy a Steam felhasználói közt az Elden Ring volt idén a legjobb és az egyetlen, amely két kategóriában is nyerni tudott. De díjat kapott a God of War és a Stray is. ■
Az olvasás mellett szívesen írnál is híreket?
» Jelentkezz hozzánk hírszerkesztőnek! «
hozzászólások (16)

Inkább az évtized átbaszása díj illik hozzá. Mondjuk lehet szeretettel tették. :-D:-P

Heh, dehat latjatok, nem egy es nem ket ember van, akit meg mindig meg lehet etetni azzal, hogy KET(!!!)evvel a launch utan mar csak az esetek 10%-ban fordul elo gamebreaking bug, es 90%-al kevesebbszer esik at a jatekos a mapon.. labor of love my ass.

Az, hogy a szeretettel készült kategóriát nem a Deep Rock Galactic nyerte... komolyan, az a játék a megtestesült labor of love. Rock and Stone!

Bár maga a szavazás komolytalan, érdekes ez a "szeretettel készült" kategória. Mert amúgy tök jó, hogy a mai világban megtehetik azt a fejlesztők, hogy a játékukhoz korai hozzáférést biztosítsanak a játékosoknak, bevonva őket a fejlesztésbe és az ő visszajelzéseik alapján kalapálják azt tovább. Aztán van ennek egy másik olvasata, amikor őrülten kapkodva és félkészen kell a világra ereszteni a játékot, legtöbbször a részvényesek nyomására. Amiből aztán mégnagyobb égés lesz, és a részvények ugyanúgy bedőlnek, csak mellé még a játékosok is pofára esnek. :D
Az utóbbival amúgy nincs sok személyes tapasztalatom, a CP2077 (is) kimaradt (a Witcher 3 óta nem merek semmi 100+ órás rpg-be belekezdeni), így bajom sincs a játékkal. Ha szeretettel készült, hát jó, elhiszem, de ebből valahogy sokat levon, ha a kiadás előtt a csillagokat is lehazudják az égről, még az utolsó pillanatban is, főleg, amikor nem egy olcsó játékról van szó (+ collectors edition stb.).
Én az Asssetto Corsa Competizonéra adtam le a szavazatomat és csak ebben a kategóriában, mert a fejlesztők kérték és rajtam ne múljék. És ha belegondolok, bár tök mindegy, ki nyert, szerintem az is jobban megállná a helyét; mert lehet, hogy már talán 4 éve, hogy elhagyta az early access státuszt, tudtommal már messze akkor sem volt játszhatatlan; és nem ám patchelgetik, toldozzák-foltozzák a játékot, hanem fejlesztik, bővítik, korszerűsítik folyamatosan. 2022-ben volt egy big upgrade, ami teljesen újjá varázsolta a játékot fizikástul, mindenestül. Szóval, lehet ezt így is csinálni. Automobilista 2-nél ugyanezt csinálják. De hogy más kategóriát is említsek, a Dune: Spice Wars-ról meglepően jókat írtak már tavaly is, várom nagyon, hogy kikerüljön a korai hozzáférésből.

Nekem a kategória nevével van némi problémám. Értem én, hogy mit akarnak mondani vele, de az NMS és most a CP2077 is arról szól, hogy kiadnak valamit, ami köszönőviszonyban sincs az ígéretekkel aztán évek hosszú munkájával igyekeznek visszalapátolni a sz@rt a lóba.
Az általad említett Assetto Corsa-t nem ismerem, de a leírtak alapján az már valami olyan, ami tényleg inkább megérdemelné a díjat.
Alapból nem vagyok hajlandó elhinni, hogy egy nagy AAA cím szeretettel készül, hacsak nem soroljuk ide a pénz szeretetét is. A kis indie vagy fél indie címek már inkább. Tavalyról ott van a Thymesia, amit azt hiszem nyolc ember készített, ennek ellenére egy (bár rövid, de) érdekes és szórakoztató soulslike játék lett.