26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Játékhírek

Botrányosak a Cities: Skylines II első értékelései

Lehet-e így is olyan sikeres később az új városépítő stratégia mint nyolc éves elődje?

Írta: GeryG 3 hozzászólás

Érdekes helyzet állt elő, amikor a Colossal Order stúdió a napokban különös bejelentést tett. Ebben arra figyelmeztetik a játékosokat, hogy a hamarosan megjelenő új játékuk, a Cities: Skylines II-vel lehetnek majd gondok a premierkor. Egészen pontosan annak teljesítménye lehet inkonzisztens, sokan tapasztalhatnak majd nagyobb hullámzást az fps-számban. Azt is megígérték viszont, hogy ezeket a problémákat mihamarabb orvosolni fogják.

A Cities: Skylines II ma végre megérkezett (legalábbis PC-re, konzolokra csak jövő tavasszal várható), így végre kiderülhet, hogy mennyire is komolyak ezek a gondok. Nos, a kritikusok és a játékosok véleménye egyelőre eléggé eltér egymástól. Nézzük először a külföldi sajtó pontszámait, akik a fenti bejelentés tudatában igyekeztek a technikai gondokkal együtt is objektíven mérlegelni a játékot.

  • TRG - 100%
  • But Why Tho? - 90%
  • Checkpoint Gaming - 90%
  • DualShockers - 90%
  • Multiplayer.it - 90%
  • Noisy Pixel - 90%
  • NPR - 87%
  • Gamersky - 86%
  • Everyeye.it - 85%
  • Gamepressure - 85%
  • God is a Geek - 85%
  • CGMagazine - 80%
  • GameMAG - 80%
  • Gamer.nl - 80%
  • Gamer.no - 80%
  • Gamereactor UK - 80%
  • GGRecon - 80%
  • GLHF on Sports Illustrated - 80%
  • IGN Italia - 80%
  • Ragequit.gr - 80%
  • Shacknews - 80%
  • SpazioGames - 80%
  • TheGamer - 80%
  • TheSixthAxis - 80%
  • VG247 - 80%
  • VideoGamer - 80%
  • PC Gamer - 77%
  • Game Informer - 75%
  • GameWatcher - 75%
  • Hobby Consolas - 75%
  • SECTOR.sk - 75%
  • Vandal - 75%
  • GameStar - 74%
  • Attack of the Fanboy - 70%
  • Game Rant - 70%
  • GameSkinny - 70%
  • PCGamesN - 70%
  • PC Invasion - 65%
  • Eurogamer Germany - 60%
  • GRYOnline.pl - 60%
  • IGN - 60%
  • PC Games - 60%
  • Twinfinite - 60%
  • GamesRadar+ - 40%

E pontszámok alapján úgy tűnik, az előre jelzett technikai gondokon túl nincs nagy baj a Cities: Skylines II-vel. A döntő többség kifejezetten jó játéknak tartotta, amelynek kezelőfelülete jól átlátható és gyorsan megtanulható a játékmenete is. Hatalmas térképeken óriási metropoliszokat emelhetünk, változatosak az épületek, bár a kisvárosi környezet kevésbé van jelen. A negatívumok között viszont mindenki megemlíti a grafikai problémákat és az optimalizációs gondokat is. Természetesen azt is szóvá lehet tenni (és tették is), hogy azért a nyolc év alatt az első játékhoz összegyűlt gigantikus tartalommal jelen formájában nehezen versenyezhet a folytatás.

Ez tehát a sajtó véleménye, de mi a helyzet a játékosokkal? Róluk a legjobb képet talán a Steam adhatja, ahol a Cities: Skylines II értékelései jelenleg a borzalmas és a siralmas közötti skálán mozognak. Az első közel 1300 szavazat alapján ugyanis a tetszési indexe 27%-ig kúszott fel. Csak összehasonlításképp: az idei év két fekete báránya, a The Lord of the Rings: Gollum és a Skull Island: Rise of Kong is lekörözi egyelőre, előbbi 36%-on, utóbbi 38%-on áll.

Ugyanakkor nagyon korai lenne temetni a Cities: Skylines II-t, hiszen a negatív visszhangot kiváltó két okkal előre lehetett számolni. Ezek a DLC-k és rajongói tartalmak hiányában karcsúnak érezhető tartalom és az előre bejelentett technikai problémák. Mindkettő olyasmi, amit idővel kiköszörülhetnek a készítők. Más kérdés, hogy miért nem lehetett esetleg elhalasztani a megjelenést addig, amíg legalább a technikai gondokat megoldják a fejlesztők…

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Cities: Skylines II

Platform:

Fejlesztő: Colossal Order

Kiadó: Paradox Interactive

Forgalmazó: magnew

Megjelenés:
2023. október 24. PC
n/a: PS5, XSX

» Tovább a játék adatlapjára

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Már több mint 17 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Lacko
Lacko [11538]
Ez tök igaz.
Annyit tennék hozzá, hogy néha jó a lecsupaszitott 1.0-val is játszani. Ha ma kezdeném a HoI4-et, akkor baromira nem érteném, hogy mi van és borzalmas sok órát kéne tanulnom, mire elkezdhetnék játszani. De mivel 1.0-val kezdtem, az alapok mennek és minden, ami azóta ráépült, azt vagy ignorálhatom vagy könnyen beletanultam.
A dolgot árnyalja, hogy a megjelent és meg nem vett - kinek van erre ezer eurója? - DLC-k szép lassan az alapjátékot elrontják: azaz ha nem veszed meg a DLC-t, akkor nemcsak, nem kapsz extra tartalmat, de sokszor az alap mechanika is sérül, mert csak úgy tesztelik, hogy az összes megjelent DLC-vel együtt.
Baracklekvár
Baracklekvár [1764]
Nincs itt ellentmondás. Néhány külső tool bekerült a core szoftverbe; ez jó dolog. De az első rész megannyi nagy gyári DLC-je nyilván ezúttal is megannyi év alatt fog megjelenni, megannyi utólagos DLC-ben, megannyi extra pénzért.

Tipikus Paradox. Minden termékükhöz 10 éven át jönnek ki tömegestül a DLC-k, így minden termékük következő verziója csak 10 év után nő fel az elődhöz... (HeartsOfIron, CrusaderKings, EuropaUniversalis... mind ilyen.)
Lacko
Lacko [11538]
Ami nekem fura, hogy pont azt láttam a PR-os videókban, hogy csomó olyan dolgot, ami eddig külsős MOD volt, azt beraktak hivatalosan a játékba. Pl ezeket a forgalom szabályozó toolokat. Emiatt én azt hittem, hogy simán játszható megjelenéskor is.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (3 db)