Érdekes helyzet állt elő, amikor a Colossal Order stúdió a napokban különös bejelentést tett. Ebben arra figyelmeztetik a játékosokat, hogy a hamarosan megjelenő új játékuk, a Cities: Skylines II-vel lehetnek majd gondok a premierkor. Egészen pontosan annak teljesítménye lehet inkonzisztens, sokan tapasztalhatnak majd nagyobb hullámzást az fps-számban. Azt is megígérték viszont, hogy ezeket a problémákat mihamarabb orvosolni fogják.
A Cities: Skylines II ma végre megérkezett (legalábbis PC-re, konzolokra csak jövő tavasszal várható), így végre kiderülhet, hogy mennyire is komolyak ezek a gondok. Nos, a kritikusok és a játékosok véleménye egyelőre eléggé eltér egymástól. Nézzük először a külföldi sajtó pontszámait, akik a fenti bejelentés tudatában igyekeztek a technikai gondokkal együtt is objektíven mérlegelni a játékot.
- TRG - 100%
- But Why Tho? - 90%
- Checkpoint Gaming - 90%
- DualShockers - 90%
- Multiplayer.it - 90%
- Noisy Pixel - 90%
- NPR - 87%
- Gamersky - 86%
- Everyeye.it - 85%
- Gamepressure - 85%
- God is a Geek - 85%
- CGMagazine - 80%
- GameMAG - 80%
- Gamer.nl - 80%
- Gamer.no - 80%
- Gamereactor UK - 80%
- GGRecon - 80%
- GLHF on Sports Illustrated - 80%
- IGN Italia - 80%
- Ragequit.gr - 80%
- Shacknews - 80%
- SpazioGames - 80%
- TheGamer - 80%
- TheSixthAxis - 80%
- VG247 - 80%
- VideoGamer - 80%
- PC Gamer - 77%
- Game Informer - 75%
- GameWatcher - 75%
- Hobby Consolas - 75%
- SECTOR.sk - 75%
- Vandal - 75%
- GameStar - 74%
- Attack of the Fanboy - 70%
- Game Rant - 70%
- GameSkinny - 70%
- PCGamesN - 70%
- PC Invasion - 65%
- Eurogamer Germany - 60%
- GRYOnline.pl - 60%
- IGN - 60%
- PC Games - 60%
- Twinfinite - 60%
- GamesRadar+ - 40%
E pontszámok alapján úgy tűnik, az előre jelzett technikai gondokon túl nincs nagy baj a Cities: Skylines II-vel. A döntő többség kifejezetten jó játéknak tartotta, amelynek kezelőfelülete jól átlátható és gyorsan megtanulható a játékmenete is. Hatalmas térképeken óriási metropoliszokat emelhetünk, változatosak az épületek, bár a kisvárosi környezet kevésbé van jelen. A negatívumok között viszont mindenki megemlíti a grafikai problémákat és az optimalizációs gondokat is. Természetesen azt is szóvá lehet tenni (és tették is), hogy azért a nyolc év alatt az első játékhoz összegyűlt gigantikus tartalommal jelen formájában nehezen versenyezhet a folytatás.
Ez tehát a sajtó véleménye, de mi a helyzet a játékosokkal? Róluk a legjobb képet talán a Steam adhatja, ahol a Cities: Skylines II értékelései jelenleg a borzalmas és a siralmas közötti skálán mozognak. Az első közel 1300 szavazat alapján ugyanis a tetszési indexe 27%-ig kúszott fel. Csak összehasonlításképp: az idei év két fekete báránya, a The Lord of the Rings: Gollum és a Skull Island: Rise of Kong is lekörözi egyelőre, előbbi 36%-on, utóbbi 38%-on áll.
Ugyanakkor nagyon korai lenne temetni a Cities: Skylines II-t, hiszen a negatív visszhangot kiváltó két okkal előre lehetett számolni. Ezek a DLC-k és rajongói tartalmak hiányában karcsúnak érezhető tartalom és az előre bejelentett technikai problémák. Mindkettő olyasmi, amit idővel kiköszörülhetnek a készítők. Más kérdés, hogy miért nem lehetett esetleg elhalasztani a megjelenést addig, amíg legalább a technikai gondokat megoldják a fejlesztők…