26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Játékhírek

Komoly gondok a Cities: Skylines II konzolos változatával is

Ami nem működik jól PC-n, az éppúgy nem működik konzolon sem.

Írta: GeryG

Sajnos a bő egy évvel ezelőtt megjelent Cities: Skylines II dacára a 2015-ös elődje mindent elsöprő sikerének, óriási bukás lett. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy a játék optimalizációja borzasztóra sikeredett, a készítők már a premier előtt figyelmeztettek mindenkit, hogy ne lepődjenek meg, ha nem úgy fut a játék, ahogy szeretnék.

A premier óta eltelt időben rengeteg kisebb-nagyobb frissítés készült a játékhoz, ezek között voltak kifejezetten a játékmenetet bővítő csomagok is. Emellett a csapat egy része még mindig a játék konzolos változatán dolgozik, de a jelek szerint nem úgy haladnak a dolgok, ahogy szeretnék. Erre utal, hogy már nyáron arról érkeztek hírek, hogy a csapata nem tudja tartani a konzolos kiadás őszre tervezett premierjét, az csak valamikor 2025-ben jöhet. Mostanra az is kiderült – bár nagy meglepetést nem okozott –, hogy a csúszás hátterében optimalizációs gondok állnak.

Cikkajánló
Cities: Skylines II teszt – Nagyon nehéz indulás, de reményteljes jövő

Cities: Skylines II teszt – Nagyon nehéz indulás, de reményteljes jövő

Amikor már a fejlesztők is előre szólnak, hogy gond lesz, ott bizony gond lesz.

Arról lehet olvasni a Steamen közzétett leírásban, hogy mind szimulációs, mind grafikai hibák nehezítik a fejlesztők életét, amelyek a konzolok hardveres korlátaira vezethetők vissza. Példának hozták fel nagyobb épületek elhelyezését, amelynek hatásait a játék más aktuális elemeire a rendszer képtelen feldolgozni.

Annyit már elértek a készítők, hogy a grafika jelentős lebutításával van egy stabilan futó játékuk, ugyanakkor ez olyan kompromisszumot jelentene, amit nem vállalnak be. Így most azon dolgoznak, hogy megtalálják az ideális egyensúlyt a grafika minősége és a teljesítmény között. Ha ez megvan, akkor koncentrálhatnak a memóriahasználatra és a szimuláció működésére.

Itt tart jelenleg a projekt, vagyis a helyzet nem jó, de nem is aggasztó. Mindenesetre a stúdió jelezte, hogy konzolos megjelenési dátumra még egy darabig ne számítsunk, mert nem akarnak senkit sem félrevezetni.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Cities: Skylines II

Platform:

Fejlesztő: Colossal Order

Kiadó: Paradox Interactive

Forgalmazó: magnew

Megjelenés:
2023. október 24. PC
n/a: PS5, XSX

» Tovább a játék adatlapjára

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Már több mint 17 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!