Sajnos a bő egy évvel ezelőtt megjelent Cities: Skylines II dacára a 2015-ös elődje mindent elsöprő sikerének, óriási bukás lett. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy a játék optimalizációja borzasztóra sikeredett, a készítők már a premier előtt figyelmeztettek mindenkit, hogy ne lepődjenek meg, ha nem úgy fut a játék, ahogy szeretnék.
A premier óta eltelt időben rengeteg kisebb-nagyobb frissítés készült a játékhoz, ezek között voltak kifejezetten a játékmenetet bővítő csomagok is. Emellett a csapat egy része még mindig a játék konzolos változatán dolgozik, de a jelek szerint nem úgy haladnak a dolgok, ahogy szeretnék. Erre utal, hogy már nyáron arról érkeztek hírek, hogy a csapata nem tudja tartani a konzolos kiadás őszre tervezett premierjét, az csak valamikor 2025-ben jöhet. Mostanra az is kiderült – bár nagy meglepetést nem okozott –, hogy a csúszás hátterében optimalizációs gondok állnak.
Cities: Skylines II teszt – Nagyon nehéz indulás, de reményteljes jövő
Amikor már a fejlesztők is előre szólnak, hogy gond lesz, ott bizony gond lesz.
Arról lehet olvasni a Steamen közzétett leírásban, hogy mind szimulációs, mind grafikai hibák nehezítik a fejlesztők életét, amelyek a konzolok hardveres korlátaira vezethetők vissza. Példának hozták fel nagyobb épületek elhelyezését, amelynek hatásait a játék más aktuális elemeire a rendszer képtelen feldolgozni.
Annyit már elértek a készítők, hogy a grafika jelentős lebutításával van egy stabilan futó játékuk, ugyanakkor ez olyan kompromisszumot jelentene, amit nem vállalnak be. Így most azon dolgoznak, hogy megtalálják az ideális egyensúlyt a grafika minősége és a teljesítmény között. Ha ez megvan, akkor koncentrálhatnak a memóriahasználatra és a szimuláció működésére.
Itt tart jelenleg a projekt, vagyis a helyzet nem jó, de nem is aggasztó. Mindenesetre a stúdió jelezte, hogy konzolos megjelenési dátumra még egy darabig ne számítsunk, mert nem akarnak senkit sem félrevezetni.