George Mallory óta minden hegymászó, amikor megkérdezik tőle, hogy a következő csúcsot miért akarja megmászni, azt válaszolja, hogy „mert ott van!” Hogy lehet-e ennyire meghatározó tényező a videojátékok világában a Cairn, abban erősen kételkedünk, de az az eddig látottak alapján elég esélyesnek tűnik, hogy ez lesz minden idők egyik legjobb sziklamászós játéka.
A The Game Bakers stúdió játékában Aava mászócipőjét húzhatjuk a lábunkra, akit egy igen hasznos társ, egy mászórobot is elkísér. A célja a Kami hegy csúcsának meghódítása, ami természetesen nem csak egy séta lesz a parkban. A csúcsra vezető út kiválasztása teljes egészében a játékosokra lesz bízva, bármerre mászhatnak, de nem következmények nélkül.
Nem csak a mászás lesz a feladat, hanem Aava puszta túlélésének biztosítása is. Ehhez menedzselnünk kell az erőforrásokat és felszereléseket is, mert nem egy párórás mászásra indulunk. Az ehhez szükséges eszközök pedig nem végtelen mennyiségben állnak rendelkezésünkre.
Ha valaki ellenállhatatlan késztetést érez, hogy legalább virtuálisan megpróbáljon megmászni egy hegyet, annak jó hírünk van. A Cairn, amely ugyan csak valamikor 2025-ben fog megjelenni, már most is kipróbálható. A Steamen ugyanis elérhetővé vált a demója, amelyben nagyjából háromnegyed órányi játékélmény vár minket. Az irányítást alapvető elemeit egy mászóteremben tanulhatjuk meg, majd az első csúcsot is megmászhatjuk teljesen a saját terveink szerint.