A Funcom minimum évek óta dolgozik már eddigi talán legambiciózusabb játékán, amelyre még többet repülhetnek majd rá, mint tették bármelyik korábbi Conan-játékuknál. A stúdió ugyanis ezúttal a Dune: Awakening című MMORPG, amely az utóbbi években igen népszerű témát dolgoz majd fel. Ráadásul a jelek szerint a legmodernebb technológiák segítségével.
Az NVIDIA az előzetes várakozásoknak megfelelően az idei CES-en mutatta be grafikus vezérlői új generációját. És a GeForce RTX 50 szériában nem csak az ígérkezik nagy durranásnak, hogy állítólag a legkisebb testvér (az RTX 5070) is simán lesz olyan erős, mint az RTX 4090, csak épp harmadába fog kerülni (azért ezt hisszük, ha látjuk), hanem azért is, mert ebben debütál majd a DLSS 4 is.
A Funcom nem sokkal az NVIDIA bemutatója után hivatalos közleményben árulta el, hogy a Dune: Awakening az első játékok között lesz, amelyek kihasználják majd az MI-alapú új technológiát. Ezzel a játék nem csak szép lesz, de várhatóan piszok jól is fog futni, legalábbis az új generációs videokártyákon.
A fejlesztők emellett azt is elárulták, hogy a Dune: Awakening támogatni fogja a Razer Chroma és Haptic integrációt is. Így játék közben nem csak az Arrakis színei jelennek meg a kompatibilis Razer-eszközökön, de még a világ rezdüléseit is érezni fogjuk, ha rendelkezünk Freyja HD haptikus párnával és/vagy Kraken Pro headsettel. Érezni fogjuk, ha a homokféreg a közelben cirkál vagy épp amikor az Ornithopter elrugaszkodik a talajról.
A Dune: Awakening a tervek szerint valamikor 2025 elején, vagyis a közeljövőben fog megjelenni, legalábbis PC-re. A PlayStation 5 és Xbox Series X/S változatok csak később várhatók. Aki szeretne esélyt, hogy bekerüljön a most is futó zárt bétára, annak a hivatalos oldalon kell regisztrálnia.