Kétség sem férhet hozzá, hogy világszerte rengetegen várják a THQ Nordic és a Grimlore Games stúdiójában készülő Titan Quest II-t, és nem csak azért, mert a 2006-ban megjelent első rész ma már igazi klasszikusnak számít. A stúdió két évvel ezelőtt jelentette be a játékot, amelyet később 2024 telére lőttek be. Mint az immár nyilvánvaló, ezt az idősávot nem tudta tartani a projekt.
A Titan Quest II fejlesztése nagyjából az előre megtervezett ütemben folyik, jelenleg ott tart a projekt, ahová eredetileg tervezték. A korábbi bejelentés szerint a játékot early accessben indítanák útjára, és a készítők elmondása szerint erre már most is abszolút alkalmas állapotban van. Épp csak a körülmények nem ideálisak.
A Steamen közzétett legutóbbi bejegyzés szerint ugyanis elemezték az ARPG-k piacát, és úgy ítélték meg, hogy a téli időszak túl zsúfolt lenne. Ezért végül úgy határoztak, hogy inkább elhalasztják a premiert. Jelen állás szerint idén nyáron jöhet el a korai változat megjelenésének napja, de a pontos dátumot még nem lőtték be a stúdiónál.
A készítők ugyanezen bejegyzésben arról is beszámoltak, hogy milyen visszajelzéseket kaptak a legutóbbi playtestről. Ebben a résztvevők az első fejezetet teljesíthették, megismerhették a világot, feloldhatták két mesterségüket, valamint megküzdhettek a sztori első bossával, Apollóniával, a rettenetessel is. A résztvevőket egy kérdőívben faggatták élményeikről. Ez alapján a kitöltők 92%-a értékelte pozitívra vagy nagyon pozitívra a tapasztalatait. Az is kiderült, hogy a résztvevők 66%-a elővette az első játékot a teszt után vagy épp tartotta magát már eleve tapasztalt játékosnak belőle. Ilyen és ehhez hasonló érdekes adatokról mesélnek még a bejegyzésben, érdemes elolvasni.
A Titan Quest II tehát valamikor a nyáron rajtolhat el, ekkor még csak valószínűleg PC-n. Ha később kilép majd az early accessből, akkor PlayStation 5-re és Xbox Series X/S-re is elérhetővé fog válni.