26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Játékhírek

Soha ennyire közelről nem láthattuk még a The Witcher 4-et, most mindjárt bő negyedórát kapunk belőle

A játék alatt dolgozó Unreal Engine 5.6 képességeit prezentálják, mi meg csak keressük az állunkat, de nem nagyon találjuk.

Írta: GeryG 10 hozzászólás

A CD Projekt RED 2015-ben már bizonyította, hogy mocskosul ért a fantasy szerepjátékokhoz. A The Witcher 3: Wild Hunt hosszú éveken át volt standard, amihez sok más játékot mértek, plusz a videokártyák képességeinek méréséhez is előszeretettel használták. Aztán a várva várt Cyberpunk 2077 igencsak nehezen jött össze, a rajt pedig még annál is botrányosabb volt. Évekbe tellett, mire tényleg élvezhető állapotba ráncigálták a készítők.

De most már e játékokra jóval kevesebben figyelnek, a többség inkább a jövő felé tekint, ami talán már belátható időn belül elhozza nekünk a CD Projekt RED következő nagy játékát, a régóta várt és pletykált, de hivatalosan csak 2022-ben bejelentett The Witcher 4-et. A hivatalos bejelentés után is még éveket kellett várni rá, hogy érdemben meg is nézhessük, milyen lesz a játék.

Ma pedig még többet nézhetünk meg belőle, ugyanis felkerült az internetre egy bő negyedórás techdemo, amely a játék alatt dübörgő Unreal Engine 5.6 képességeit hivatott prezentálni. A video elején Kovir régióban csatangolunk Cirit irányítva, aki mellett ott van Kelpie, a lova is. A fejlesztők különleges technológiát használnak arra, hogy Ciri és Kelpie mindig, minden körülmények között tökéletes animációs szinkronban legyenek. Arra is külön odafigyelnek, hogy a ló izomzata és annak viselkedése is valóságos legyen.

A játék soha korábban nem látott sűrűségű növényzetet jelenít majd meg, ez szintén az Unreal Engine 5.6 egyik új technológiájának köszönhető. Ez nem csak memóriahatékony formában kezeli a növényzetet, de a készítők szó szerint levélről levélre, fűszálról fűszálra modellezhetik le a környezetet. A video egy későbbi szakaszában Ciri egy halászfaluba is ellátogat, ahol már a tömeg kezelését szemlélhetjük meg. A játék minden NPC-je éli az életét, interakcióba lép másokkal, illetve a játékossal is. Reagálnak mindenre, jó példa erre, amikor valaki elejti a gyümölcsös kosarát, amikor Cirivel ütközik.

A The Witcher 4 a fenti videóban látottakat a készítők állítása szerint egy sima PlayStation 5-ön prezentálta stabil 60 fps-sel és ray tracinggel. A játék egyelőre nem kapott megjelenési dátumot, de bizonyosan várnunk kell még rá egy darabig, mivel a stúdió még mindig bővíti a projekten dolgozó csapat létszámát.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Már több mint 17 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Dark Archon
Dark Archon [11653]
Pedig abban a világban, ahol csak fiúk lehetnek witcherek, kb. olyan a lány witcher, mint egy fekete szamuráj. Meg olvastam, hogy nem is tud varázsolni, viszlát igni, quen, stb. Biztos ez sem tartozik egy witcherhez. Ugyanakkor eleget varázsolgattam 170 játékóra alatt ezeket, azért remélem, valami más lesz helyettük, felüdülés is lehetne.

Aztán, ez a Ciri már meglehetősen asszonyos, és a képességei már a W3-ban sem voltak gyengék. De biztos megoldják, mint azokban a játékokban, amikor vért pisálsz, hogy szintet lépj, meg jobbnál jobb cuccokat szerezz, hogy aztán elfogjanak, és egy szál gatyában kelljen menekülni.
MattMatthew
MattMatthew [11828]
Mondjuk vannak szakmák ahol igenis számít.:-P
Amikor Ciri áthalad a vásáron akkor látni is az egyiknek néhány képviselőjét!
Aryx
Aryx [3798]
Így. Lehet, hogy külön nem sokat adnak hozzá ezek a részletek a játékhoz, de igenis hozzáadnak, összeadva meg a beleélést segítik. Én sokszor nem értem, hogy 2025-ben, az űrturizmus és az AI-vezérelt szexrobotok korában még mindig ott tartanak a videójátékok, hogy bár elsőre minden szép... aztán jön egy trigger pont, amitől a karakternél bekapcsol az x karakteranimáció, majd ha az adott esemény elmúlik, átvált y karakteranimációba. Ahogy egyre szebbek a játékok, ezek a robotikus mozgások egyre zavaróbbá válnak. Amit itt láttunk, ott teljesen fluidan ment minden mozgás.

A Ciri elleni kereszteshadjáratot én sem értettem soha, egy witcher(ess)-ről van szó, aki elég szervesen a lore része - azért mégsem egy fekete szamuráj. Szerintem kellően izgalmas, érdekes karakter, Geralttal kapcsolatban meg mindent elmeséltek, amit szerettek volna. Nem tudom hová tenni a kritikákat. Egyesek szerint nem túl hihető, hogy egy 45 kilós lány szörnyeket aprít. Nem tudom... bár pont az immerziónál tartottunk, de ez mégiscsak egy fantasy hack and slash. Biztos vagyok benne, hogy Geralt is le tudná a valóságban kaszabolni az első szörnyet, de lehet, a másodikat is. :)
david139
david139 [18608]
De sok bajotok van. Jól néz ki a bemutató, lehet a ló seggizma nem olyan dolog, amit aktívan figyel az ember, de tudat alatt biztosan érzékelve van, és nagyobb realizmus nagyobb immerziót tud adni, de ha csak simán szebb emiatt, az is jó. A Witcheress meg egy igen szerencsétlenül hangzó szó, plusz tényleg milyen relevanciája van bárki szakmája szempontjából, hogy pénisze vagy vaginája van?
subject17
subject17 [6869]
Megint tanúbizonyságot tettél arról, hogy mennyire képben vagy azzal, amire megjegyzést akarsz tenni. Mit keres Ciri egy Witcher játékban, lol.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (10 db)