A CD Projekt RED 2015-ben már bizonyította, hogy mocskosul ért a fantasy szerepjátékokhoz. A The Witcher 3: Wild Hunt hosszú éveken át volt standard, amihez sok más játékot mértek, plusz a videokártyák képességeinek méréséhez is előszeretettel használták. Aztán a várva várt Cyberpunk 2077 igencsak nehezen jött össze, a rajt pedig még annál is botrányosabb volt. Évekbe tellett, mire tényleg élvezhető állapotba ráncigálták a készítők.
De most már e játékokra jóval kevesebben figyelnek, a többség inkább a jövő felé tekint, ami talán már belátható időn belül elhozza nekünk a CD Projekt RED következő nagy játékát, a régóta várt és pletykált, de hivatalosan csak 2022-ben bejelentett The Witcher 4-et. A hivatalos bejelentés után is még éveket kellett várni rá, hogy érdemben meg is nézhessük, milyen lesz a játék.
Ma pedig még többet nézhetünk meg belőle, ugyanis felkerült az internetre egy bő negyedórás techdemo, amely a játék alatt dübörgő Unreal Engine 5.6 képességeit hivatott prezentálni. A video elején Kovir régióban csatangolunk Cirit irányítva, aki mellett ott van Kelpie, a lova is. A fejlesztők különleges technológiát használnak arra, hogy Ciri és Kelpie mindig, minden körülmények között tökéletes animációs szinkronban legyenek. Arra is külön odafigyelnek, hogy a ló izomzata és annak viselkedése is valóságos legyen.
A játék soha korábban nem látott sűrűségű növényzetet jelenít majd meg, ez szintén az Unreal Engine 5.6 egyik új technológiájának köszönhető. Ez nem csak memóriahatékony formában kezeli a növényzetet, de a készítők szó szerint levélről levélre, fűszálról fűszálra modellezhetik le a környezetet. A video egy későbbi szakaszában Ciri egy halászfaluba is ellátogat, ahol már a tömeg kezelését szemlélhetjük meg. A játék minden NPC-je éli az életét, interakcióba lép másokkal, illetve a játékossal is. Reagálnak mindenre, jó példa erre, amikor valaki elejti a gyümölcsös kosarát, amikor Cirivel ütközik.
A The Witcher 4 a fenti videóban látottakat a készítők állítása szerint egy sima PlayStation 5-ön prezentálta stabil 60 fps-sel és ray tracinggel. A játék egyelőre nem kapott megjelenési dátumot, de bizonyosan várnunk kell még rá egy darabig, mivel a stúdió még mindig bővíti a projekten dolgozó csapat létszámát.