The Godfather II - Én vagyok a (kereszt)apád
Shadowguard | 2009.04.28. 07:26 | kategória: Ismertető
The Godfather II
Gengszterjátékok terén két etalon van, ebben azért a játékosok nagy többsége egyetért: a GTA-sorozat (mely jelenleg a negyedik résznél jár), illetve a Mafia (hamarosan jön a második rész). Ezek közül inkább az utóbbi sikerét próbálta meglovagolni a Godfather első része, de hiányosságai miatt akkor ez nem sikerült. Őszintén szólva a folytatásnak sem...
A kezdetek
Indításkor először a főhősünket alakíthatjuk ki, meglehetős részletességgel (öltözék, szemszín, bőrszín, stb.), majd egy kellemes partiba csöppenünk a festői Kubában. A család ugyanis ide szeretné áthelyezni üzletei egy részét, az egyetlen probléma, hogy Fidel Castro is éppen ezt az időpontot választja a hatalom átvételére. ezzel kezdetét is veszi az oktatóküldetés, melynek során megtanulunk lőni, fedezékbe bújni, verekedni. A cél: eljuttatni a főnököt a reptérre. Persze ez nem egészen így működik, egy rejtőzködő mesterlövész szíveskedik lelőni és máris miénk a New York-i maffia irányítása.
A folytatás
Ezen zseniális(?) felütés után következik uralmunk kiterjesztése New York utcáira. Néhány oktatórésszel persze megfejelve a dolgot ismételten, hiszen meg kell tanulnunk az üzletek átvételét. Erre a legegyszerűbb mód, ha a tulajt meg, az esetleges árut meg szétverjük. Persze van még pár módszer a meggyőzésre, de igazság szerint mindnél egyszerűbb, ha ráfogunk egy pisztolyt és megvárjuk amíg hajlandó átadni az üzletet. Aztán persze vegyünk őröket is a bolthoz, mert a konkurencia hamar jön és visszafoglalja.
Annyi könnyítés persze van, hogy itt már nem egyedül, hanem csapatban kommandózunk, de a "családtagokról" majd később.
Ez a rész egyébként már elvette a játéktól egyébként sem nagy kedvemet, mert az egész "város" is csak egy újabb oktatóküldetésnek tűnik... Ezt erősíti az is, hogy folyamatosan vannak olyan részek, amikor valami újat mutat a játék. Csak sajnos ez nem túl sok. Az egész várost is egy szóval tudnám jellemezni: kicsi. Amikor átrepülünk Floridába akkor már jobbnak tűnik a helyzet, de csak az újabb bandaháború kitöréséig. Ekkor indul ugyanis a többfrontos harc, melyre első reakcióm a pánikgomb (Alt+F4) volt.
Töltelékek
Vannak persze mellékküldetések is, ha elfáradnánk a napi "becsületes" munkában. Ezek sajnos elég sablonosak: lődd le, verd meg, rabold ki, robbantsd fel...
A legutolsó az abszolút kedvencem egyébként, mindjárt el is magyarázom miért. Lehetőségünk van ugyanis a boltokat átvétel helyett felrobbantani is, így nem lesz a miénk, de az ellenfélnek is várni kell az újjáépítésre. Igazság szerint ennek megint csak nincs sok értelme, sokkal egyszerűbb leverni/lelőni mindenkit. Viszont az utca embere is megbíz minket ugyan robbantsuk már fel a helyi pékséget, mert az neki szúrja a szemét. A mi pékségünk :D Ráadásul megéri, hiszen 10.000$ jár egy ilyen körért és annyit nem hoz a bolt, de ettől függetlenül vicces.
Egyedül a kulcsos embereket érdemes megkeresni, mert ők ismerik az ellenséges család fontosabb tagjainak a helyét. Azokat ügyesen lelőve, megfojtva, elütve kicsit lehet gyengíteni a konkurenciát. Csak figyeljünk oda mit ír a program a megölésükről, mert ha pisztolyos kivégzést parancsol, akkor hiába fojtogatjuk, dobjuk le a tetőről vagy hajtunk át rajta autóval feltámad és mehetünk ismét kivégezni...
A család
Összesen hét emberünk lehet, amelyből maximum három küzd velünk. A többiek pedig segíthetnek védeni a területeinket, ha esetleg ott támadnának, ahol mi nem vagyunk. A baj csak az velük, hogy nem mindig hatékonyak, akár mellettünk, akár csak valahol küzdenek. Nálam legalábbis nem egyszer előfordult, hogy én a fedezék mögött kuksoltam és próbáltam leszedegetni az ellenséget, erre ők simán belerohantak az ellenség gépfegyvertüzébe. Ekkor ugyan egy gyors injekcióval feltámaszthatóak, de az meg a realitásnak ver oda.
Némi pénzmagért persze lehet őket fejleszteni is, ami több életerőt, pontosabb célzást, gyorsabb robbantást és hasonlókat ad, de akár a fegyverüket is lecserélhetjük.
Kis leírás milyen embereket is vehetünk fel:
- A piromán: nem túl hasznos családtag, elég ritkán van lehetőségünk gyújtogatni, akkor is inkább az üzletek átvételéhez kell.
- A robbantó: ez már egy fokkal hasznosabb, segít bejutni zárt ajtókon, néha falakon is és az említett épületrobbantós mellékküldetéseket is csak ő tudja megcsinálni.
- A doki: rajtunk kívül ő is fel tudja támasztani a csapattagokat. Szvsz felesleges (pontosabban nem fér bele a keretbe)
- Az erőember: Néhány ajtót csak berúgni lehet, felrobbantani nem. Na erre képes ő és csendben le is tudja kapcsolni a nem kívánatos személyeket
- A mérnök: szabotálós küldetéseknél kellhet, plusz ha egy-egy boltot megbuherálunk vele akkor erősítésre sem kell számítanunk. Ezenfelül a drótkerítést is átvágja (elvileg, mert ezt is csak kijelölt helyeken lehet... )
- A mackós: a boltok, bankok széfjeit tudjuk feltörni vele. Mellékküldetések és anyagi megfontolások okán kellhet.
Látvány, hang, irányítás
A látvány nagy jóindulattal átlagos, de rengeteg buggal találkoztam benne. A legidegesítőbb ezek közül az átvezető moziknál eltorzuló karakterem volt. Direkt csináltam még három karaktert ellenőrizni én rontottam-e el valamit, de még a gyári alap beállítottnál is kilóg a szeme az arcából. A szereplők animációja szintén nem a legszerencsésebb, a főhőshöz hasonló futást én maximum egy erős gyomorrontás esetén tudnék produkálni. Ugyanez igaz a járókelőkre is. Ráadásul egy gázolás annyi vérrel jár néha, hogy a fehér autóból vörös lesz. Szintén hiba, hogy ha nem ellopjuk az autót, hanem kilőjük a sofőrt akkor főhősünk lazán beleül a hullába (nem úgy!), aminek feje szépen kilóg a mellkasából.
A hangok szintén átlagosak, a zene jó, de a fegyverek hangja nekem nem az igazi. Néhány karakter szintén nem tetszik, ráadásul olyanok, akik még sokat is szerepelnek az átvezető videókban.
A gyalogos irányítás jónak mondható, ha sikerül belőni az egeret a megfelelő érzékenységre, de autóvezetésnél ez már nehezebb. Főleg, mert túl közel van a kamera ahhoz, hogy rendesen lehessen irányítani az autót. Ez sokszor azzal jár, hogy elcsapunk egy-egy békés járókelőt, néha jön is cserébe a rendőrség, de azokat meg csak a nevetséges szóval lehet jellemezni. Ráadásul az autók fizikája is érdekes (vagy inkább nincs is), általában mindig a mi autónk a nehezebb. Nálam legalábbis még furgon is pattant fel a sportkocsim tetejére. Szintén érdekes, hogy a villanyoszlopot még könnyedén elsodorjuk, de a buszmegálló kőfalként fogja meg az autót.
Összegzés
Ha egyszerű gengszterjátéknak vesszük, akkor el lehet vele ütni az időt, de a keresztapa-fílinget senki ne próbálja megtalálni benne, mert az egyszerűen nincs. Ráadásul bármennyire is próbálják erőltetni a szabad játékmenet érzetét a mellékküldetésekkel és a viszonylag szabadon bejárható játéktérrel, de akkor is ott van, hogy csak egy úton lehet haladni. Főleg, mert hősünk csak akkor ugrik, ha ez az adott részen meg is van engedve neki. Ráadásul változatosság terén sem tud nyújtani semmit a játék.
Pro:
- üzletfoglalás
- az alvilági hangulat megvan...
Kontra:
- de a Keresztapa-hangulat nincs
- hosszú, unalmas, átugorhatatlan átvezetők
- hamar unalmassá válik
- többfrontos harc
Utolsó módosítás: 2009.04.28. 15:08
Hozzászólások
Szerintem 12k kicsit sok érte, hogy csak úgy elüssük az időt... Amúgy egyetértek az itt leírtakkal, roppant monoton és gagyi az egész. 50%-ot érdemel.
Nem is kecsegtetett sok jóval a program. Így kifejtve pedig totál felejtős lesz a cucc... sajnos.
Én a két nagy magyar PC-újság alapján próbáltam ki: egyik 89, másik 90%-ot adott. Azóta néztem a gamerankings-ot is, ott érdekes módon 70% körül van. Ennyit a magyar újságokról...
A véleményt most ide írom, nem olyan sok mint múltkor.
1:Továbbadom a tippeket amiket nekem adtak, vagyis worbe illeszd be helyesírási hibákat javítsd ki, aludj egy napot és olvasd át, vagy pedig küldd el a vázlatát valamelyik barátodnak. Így ők publikálás előtt szólnak ha szóismétlés vagy valami magyartalanság van (Most csak meg-meg szó zavart engem, és a legelején az a csúnya játékosok nem sikerült :D
2:Szerintem ez már sokkal jobb mint a Last Remnant, pár mondatodon tényleg röhögtem egy jót, fenntartod az érdeklődést, ezt így kell kéremszépen
3:Jó lesz ez, folytasd, a többi pedig úgyis jön majd magától, megtanulod mit hogy mikor kell használni. Tudsz fejlődni, és ez jó dolog!
OFF: A magyar offline magazinok hasábjai pedig egy-egy vicclapnak is elmennek, undorító módon pofára osztályoznak, én a COD5-nél akadtam ki. Leírják hogy mit sikerült átlopniuk a srácoknak a 4-ből, majd a sok-sok hibát egy fél bekezdésbe belesűrítik, és a végén ott fityeg a 90%! Botrány kéremszépen, botrány de tényleg!
Ezt nem mondod komolyan, hogy magyar újságok 90%-ot adnak ERRE A HULLADÉKRA?!?! Vicc, komolyan mondom vicc! Ha ez 90%, akkor kiváncsi leszek, hogy a Mafia 2 ami már a KÉPEK nem a trailerek a KÉPEK alapján jobb mint ez a szar, mennyit fog kapni...ha kevesebbet, na az lesz a LOL! Ez a játék MAXIMUM egy 5/10...még az első részt is alulmúlták, pedig az se volt egy egetrengető valami de...ez...áááá!:S
A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.
Legnépszerűbb cikkek
- 1. Megjelent a Dragon Age: The Veilguard, mit mutatnak a pontok?
- 2. Starfield: Shattered Space DLC teszt – A Nagy Kígyó ölelje át!
- 3. Call of Duty: Black Ops 6 teszt – Most a sztori és a zombik viszik a zászlót
- 4. Várható megjelenések – 2024. november
- 5. Film készül az Outlastból
Legfrissebb fórumtémák
- 13:41
- Dragon Age: The Veilguard [163]
- 00:18
- Elhunyt... [2735]
- 16:58
- Hatalmas az érdeklődés az új The Sims-kihívó, az inZOI iránt [hozzászólások] [2]
- 14:50
- 2 éves vagyok itt a Domeon.HIP-HOP HURÁÁ!!!!!! [256]
- 14:42
- Ki mivel játszik mostanában? [7899]
- 19:50
- Warhammer 40,000 [299]
- 18:49
- Politika - az egyetlen ilyen célú topic a Dome-on [43923]
- 14:22
- Szét*** az ideg [5143]
- 10:14
- Helyzetjelentés [157258]
- 20:17
- Sorozatok [10832]