Az Eidos egy év elteltével újabb Formula 1-es csemegével kényezteti az gyorsasági autóversenyzés rajongóit és megszállottjait. A tavalyi példány sajnos igen siralmasan sikerült, a most taglalt játék viszont már egy igen komoly autóverseny-szimuláció lett.
A tavalyi verzióval az volt a probléma, hogy bármennyire is szerettük volna, egyszerűen nem lehetett élethű versenyt varázsolni a pályára. Ennél a programnál viszont rögtön az első menüképen lehet állítani, hogy milyen módban akarunk játszani, arcade, vagy szimuláció. Az első azt hiszem, magáért beszél, mert valóban nem egy nehéz dolog abban a fokozatban jó helyezést szerezni, ellenbe a szimuláció egy igencsak kapaszkodós mód. A legfinomabb apróságokra figyeltek oda a fejlesztők. Olyan döbbenetesen nehézre sikerült a dolog, hogy ember legyen a talpán, aki billentyűzettel irányítva jó helyezést csíp el.
A kanyarok bevétele rendkívüli pályaismeretet és koncentrációt igényel. Ahogy az a Nagykönyvben meg van írva, ha kanyarodás közbe fékezünk, már nem is vagyunk a pályán. Kötelező jelleggel csak a kanyar előtt lehet (szabad) fékezni, és kb. a kanyar felénél, de inkább háromnegyedénél szabad csak gázt adni. Ellenkező esetben a füvön, vagy a kavicságyban találjuk magunkat, ahonnan nem kis dolog visszakormányozni a közel ezer lóerős villámokat. Ehhez hozzátartozik még az a tény is, hogy a gumik is és az üzemanyag is fogy, ami indokolja a boxlátogatásokat. A fizikával tehát semmi probléma. Még az autók rongálódása is szinte tökéletes. A csattanás nagyságának függvényében sérül a gépezet, amiben ülünk, és mint az már említettem volt, nem nehéz falhoz csapni ezeket a járműveket. Persze egymáshoz is csapkodhatjuk, főleg multiplayer módban... A játékot kétféleképpen játszhatjuk barátainkkal: helyi hálón és interneten. (Véleményem szerint célszerű azonos képességű embereknek versengeni, mert máskülönben roppant unalmas lesz a verseny.)
A villámokról annyit hogy az Eidos megkapta az engedélyt a FIA-tól minden csapat és minden versenyző nevének felhasználására. A reklámok is szerepelnek a pályák mellett és az autókon (kivételt képeznek ez alól a dohánygyártó cégek reklámjai). Minthogy a '99-es szezont taglalja a program, még találkozhatunk benne Hill, Takagi és Zanardi nevével is. A játék mellesleg Mika Häkkien-központú, még az intro-ban is övé a főszerep.
Bárcsak olyan vezetési képességeket is adnának a program mellé, amilyen Mika-nak, Michael-nek és a többieknek van! Vagy legalább egy force feedbackes kormányt! Ugyanis a klaviatúrát egyszerűen nem erre találták ki. Soha nem is volt jó gombokkal vezetni, de aki értékelhetően akar szerepelni ebben a játékban, annak szinte elengedhetetlen egy kormány beszerzése. Ha már a hangok élethűek, akkor már az irányítás is legyen igazi!
Merthogy a hangok teljesen olyanok, mint az életben, azzal a különbséggel, hogy nehéz olyan hangfalhoz hozzájutni, ami akkora hangot képes kiadni, mint ezek az autók. :-) A grafika sajnos már nem sikerült ilyen szépre, de cserébe kaptunk egy olyan engine-t, mint amilyet egy first person shooterben is használnak. Ez főleg a pályabemutató helikopter-túrán mutatkozik. Ezen a túrán megosztanak velünk minden részletet a pályával kapcsolatban. Elmondják, milyen is a pálya, hogy a garázsban könnyebb dolgunk legyen az autó beállításánál... Az autóállítgatást amúgy csak azoknak javaslom, akik már legalább egy pályán tudnak folyamatosan, kicsúszásmentesen haladni. Mellesleg az autóállítgatás a szokásos dolgokat tartalmazza: felfüggesztés, rugók, légterelő-szárnyak, üzemanyagmennyiség, váltó beállítás, max. fordulat és a stabilitást segítő kerék dőlésszög...
Szóval az Eidos a Lankhor játékával szépen felfejlődött a szimuláció-készítők közé, amivel már a '97-es Power F1 óta próbálkozik. Már kezdenek jó úton haladni afelé, hogy egyszer már egy igazi nagy Formula 1-sikert alkossanak.