26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Petz 4, Babyz

Írta: LeMon

Pár évvel ezelőtt a PF Magic kiadta a Dogz című kutya-szimulátort. A játék nem szólt másról, mint örökbe fogadni egy poligon kutyát, és felnevelni. De ez még jóval a tamagotchi hisztéria előtt történt. A tamagotchik kihaltak, a Dogz viszont él és virul. Sőt, a cég kiadta a program macskás megfelelőjét is. A két program a harmadik részben ötvözhető volt, tehát egyszerre lehetett kutyánk és macskánk, feltéve, ha megvolt mindkét program. Így lett a Dogzból és a Catzből Petz (pet-háziállat). És mostanában kerül a polcokra a sorozat negyedik része, ami ismét számtalan újdonsággal örvendezteti meg a virtuális állattenyésztőket.

A Dogz 4 és a Catz 4 nem sok mindenben tér el egymástól. A játék fő újdonsága, hogy állatainkat adoptálás után, több féle helyre is elvihetjük: cirkusz, vadnyugat, Arábia… Ezek a "játszóterek" mindkét programban megegyeznek. A másik nagy újítás, hogy állatainkat idétlen ruhákba öltöztethetjük, akárcsak a szomszéd néni, mikor tacskóját metálos-kék plasztik göncbe csomagolja az eső miatt. Van sapka, kesztyű, nadrág, sőt akár csinálhatunk kedvencünkből zsiráfot, vagy elefántot. A játékoknak is külön szoba van, ahol a polcokon megtalálhatunk minden fontos dolgot: labdát, autót, kakaót, orvosságot… Egyes helyszínek hátterei aktívak. Pl. be lehet kapcsolni a nappaliban a kandallót, képeket akaszthatunk a falra, a hó golyót gyúrhatunk. Sőt a hátsó kertben akár, növényeket is ültethetünk, és ha répánk sikeresen kikelt néhány öntözés után, felhasználhatjuk a hóembernél. Minden helyszínnek egyébként van saját szereplője, vagyis kedvenceink a helybéliekkel tudnak cseverészni. Kedvencem az Indiana Jonesnak öltözött kutya Arábiában. De ha nem vagyunk megelégedve a játszóterekkel, akár mi magunk is készíthetünk. Itt aztán olyan dolgokat tudunk megadni, hogy a futkosó állatoknak milyen lábnyoma legyen, termékeny legyen-e a talaj stb. Plusz még elvihetjük állatainkat sétálni a Desktopra is, de sajnos a többi program ilyenkor ugyanúgy inaktív marad. Minden "utazáshoz" magunkkal visszük a bőröndöt is, amit indulás előtt érdemes jól feltölteni kajával és játékkal. De szerintem a program fénypontja akkor is az egerek. Nagyon mókásra sikerült a mozgásuk, főleg mikor farkuknál fogva lógatjuk őket. Természetesen egyik állat sem fogyasztja el az egeret. Nem változott viszont az, hogy egyszerre csak két adoptált állatunk lehet elöl (örökbe fogadni többet is tudunk), az viszont fajtól és nemtől független. Ha van két különböző nemű, de azonos fajú állatunk, akkor próbáljuk meg őket összehozni, hátha a mama megkölykezik. Erre a célra vannak a különféle parfümök és a szerelem keksz. Sőt, akár több generáción keresztül is pároztathatjuk állatainkat, a programban külön meg is lehet tekinteni a családfát. Sajnos nekem ez idáig nem jött össze, macskám elvetélt egy programhiba miatt, amikor is egy kekszet nem a saját dobozába akartam beleerőltetni. A következő indításnál sajnos a program visszaállt az azelőtti mentéshez. Kutya és macska mellet, örökbe fogadhatunk malacot és nyulat. Az előbbit Dogz, az utóbbit a Catz kiegészítéseként. Az IBM Via Voice segítségével, ami a játék telepítésénél fölkerül a gépre, állatainkat mikrofonon keresztül is utasíthatjuk. Ez a funkció azonban inkább csak az angol ajkúaknak hatásos, amíg nincs más nyelvű szótár. Pedig így jóval könnyebb lenne az irányítás, egyszerűen megmondhatjuk az állatnak mi a jó és mi a rossz, szóval hívhatjuk az ebédhez stb. Ismét tudunk fotókat csinálni kedvenceikről, amiket akár fel is használhatjuk a faliképeknél. Sőt ha kellő anyag összegyűlt állatainkról, képek, történetek, akár weboldalt is készíthetünk belőlük a www.petz.com-on

A Babyz ugyan már a Mindscape Learning gondozásában jelenik meg, a szituáció ugyanaz, mint a Petznél. Bár szerintem ez az ötlet egy kicsit morbid: gyerekeket adoptálhatunk 15 csemete közül választva. Bőr és hajszín van mindenféle. Ugyanúgy több fajta helyszínen játszhatunk rengeteg játékkal szórakoztathatjuk a gyereket, ugyanúgy különféle ruhákba öltöztethetjük őket. Egyedül a kezelőfelület más. Alul, pár gombból álló menüben változtathatjuk a helyszíneket. Ugyanitt beállíthatjuk a hangerőt, és csinálhatunk képet a gyerekről. Azt ugyan nem tudom, hogy a gyereket meddig lehet nevelni, de gondolom itt nem lehet pároztatni, és nem nekünk kell majd az iskola felszerelést finanszírozni.

Természetesen ha már rászántuk magunkat, hogy virtuális állatot neveljünk, akkor azt gyakoroljuk is minden nap.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Petz 4, Babyz
  • Petz 4, Babyz
  • Petz 4, Babyz
  • Petz 4, Babyz
  • Petz 4, Babyz
  • Petz 4, Babyz
LeMon

LeMon
A PC Dome/PlayDome egyik alapítója, a magazin örökös designere.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!