25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Commandos: Behind Enemy Lines

Írta: Dino

Az Eidos Interactive kiadásában megjelent, a Pyro Studios által fejlesztett játék egy valamennyire újfajta játéktípus fogalmát vezeti be, melyet a készítõk valós idejû (azaz real-time) taktikai játéknak neveztek el. Ez a real-time stratégiai játékok és az akciójátékok egyvelegét jelenti, azaz képzeljük el mondjuk a Command & Conquer-t a Postal akcióelemeivel keverve.

A játék kerettörténete a Második Világháború idejére, az 1940-es évekbe visz bennünket. Korabeli dokumentumfilmekbõl összevágott filmek alkotják mind az intrót, mind a küldetések elõtti bevezetõ képsorokat. Az intróból megtudhatjuk, hogy milyen fontos szerepük volt a kommandós akciócsoportoknak, és ez alapján már könnyen kitalálhatjuk, hogy a játék során feladatunk egy ilyen alakulat irányítása lesz.

A néhány fõs csoportunkat a 24 küldetésben négyféle környezetben irányíthatjuk: a norvég fjordok havas vidékein, Észak-Afrika sivatagos területein, Normandia tengerparti részein, valamint a Rajna erdõs-mezõs környékén. A grafika olyan jellegû 3D-s, mint a Total Annihilation-ben is volt, a felbontás pedig akár 1024*768-asra is állítható. Több mint 200-féle jármû, épület és fegyver élethû modellje van a játékban. Minden tereptárgynak és embernek árnyéka van, és sokféle fényeffekt is van a programban.

A számítógép mesterséges intelligenciája is igen kifinomult, ha például egy õr zajt hall, azonnal utánanéz, hogy mi is okozta azt. Mivel az ellenséget a német csapatok képviselik, ezért õk német nyelven szólalnak meg. Saját embereink pedig változatos mondatokkal adják tudtunkra a parancs megértését.

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

92%
Pozitívumok
  • Nagyfelbontású grafika
Negatívumok
  • Nehéz küldetések

Commandos: Behind Enemy Lines

Platform:

Fejlesztő: Pyro studios

Kiadó: Eidos Interactive

Forgalmazó:

Minimális rendszerigény: Pentium 133, 32 MB RAM

» Tovább a játék adatlapjára

Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!