Az eddig megjelent civil repülőgép-szimulátorok száma meg sem közelíti a katonai változatok számát. Az egész stílust 3-4 program (pontosabban programsorozat) uralja, ezek egyike a Looking Glass Studios Flight Unlimited sorozata, ami várhatóan júniusban a harmadik részéhez érkezik. Nézzük, mit várhatunk a folytatástól:
A helyszín ezúttal Seattle és környéke. A város fekvése lehetővé teszi, hogy hatalmas hófedte hegycsúcsok, tengerpart, tavak és természetesen Seattle felhőkarcolói és egyéb épületei között repkedhetünk. Műholdfotók alapján összesen 10,000 négyzetmérföld földfelületet modelleztek le, méghozzá a valaha készített legnagyobb - 4m/pixel - felbontással.
Mozgó felszíni járművek: csónakok, autók, egyéb repülőtéri járművek, a repterek gurulóútjain mozgó gépek lesznek a programban.
Az igazi időjárás fizikáján alapuló, dinamikus időjárási effektek (eső, vihar, hóvihar, stb.), amiket a gép a páratartalom, a Nap, a Hold fázisai, a légmozgások, stb. alapján számol ki.
Teljesen interaktív mesterséges intelligencia. A légi-irányítás reagál minden mozdulatunkra, a légtérben lévő gépek a valódi légifolyosókat követik, és szűkség esetén valódi pilótaként reagálnak.
Összesen tíz repülhető géptípus: Beechjet 400A, Mooney TLS Bravo, Lake Renegade 270 Turbo Seaplane, Stemme S10-VT turbo charged Motorglider, Fokker DR1, DeHavenot Muskrat, Trainer 172, Piper Arrow, Beechcraft Baron, és P-51D Mustang.
A készítők szerint az engine-t annyira feljavították, hogy a grafika és a fizikai modellek valósághűbbek lettek, mint eddig bármikor. A gépek viselkedését a gyári specifikációk, valamint a valóságos viselkedésük alapján modellezték le. A repülők külső és belső nézeteit azok eredetei tervrajzai alapján maximális pontossággal rajzolták meg. Eredeti kinézethez természetesen eredeti hangeffektek tartoznak, ezekhez az igazi gépek hangjait digitalizálták be.