26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Icewind Dale

Írta: Đuke

Néhány hónappal ezelőtt hírt adtunk az Icewind Dale-ről egy előzetes erejéig. Nos, azóta megjelent a programról egy játszható preview verzió is, amelyben 90%-os befejezettségénél azért természetesen még maradtak hibák (pl. nálam elég sűrűn lefagy). A Interplay égisze alatt dolgozó Black Isle Studios készíti a programot - ők készítették a Baldur's Gate-et is - tehát a magas színvonal garantált.

Az idő 1281. a Cold Soul időszámítás szerint, az RPG helyszíne ezúttal is a Forgotten Realms, egész pontosan annak legészakibb része, az örök hó birodalmában elhelyezkedő Icewind Dale. Hatfős csapatunkkal Eathavenből indulunk mely Icewind Dale tíz városának egyike. A történet természetesen majd itt kezd el kiterebélyesedni. Innen indulunk el, hogy felfedezzük a Spine of the World Mountins belsejét mely természetesen nyüzsög a különféle bestiáktól. A alapötletet egy, a Wizards of the Coast által kiadott triológia szolgáltatta, melyenek szerzője egy híres New York Times bestseller író R.A. Salvator. A játék története megközelítően 80 évvel Salvatore első könynek (The Crystal Shard) története előtt játszódik.

A készítők azt ígérték, hogy a program jobban akció- és csapatorientált lesz, mint elődjei (pl. a BG vagy a Planescape: Torment). Ezért az ID-ben azok mellett, hogy erős a történet szerepe, különösen nagy hagsúly van a harcon. Ezt alá kell támasztanom, tényleg így lett. Szóval aki esetleg uncsinak tartotta pl. a Tormentet, az azt hiszem, nem fogja magát nagyon elunni itt.

A második kiadású AD&D szabályrendszeren alapuló játék során összesen 1.800.000 tapasztalati pontot érhetünk el, mely szereplőinket kb. a 14-16. szintig repíti fel, azonban egyes karaktereknél - pl. a tolvajoknál - ez elmehet egészen a 18. szintig is. Ezzel együtt természetesen a magasabb szintű varázslatok listája is kiszélesedik. Az engine ugyanaz lesz, mint ami a Baldur's Gate-nek vagy a Planescape: Torment-nek is volt, azaz a BioWare Infinity Engine (mellesleg ez marad a BG II engine-jének is az alapja, de persze továbbfejlesztik azt). Amit még fontos kihangsúlyozni, hogy 12 nagy területből és 125 kisebb pályárészből áll a játék, valamint lényeges, hogy BG karakterek itt nem szerepelhetnek, mivel az időben az Icewind Dale előtt játszódik, sok ezer kilométerrel arrébb.

Játszva a programmal arra gondoltam, hogy ez tiszta Baldur's Gate! Őszintén szólva még a játék készítői is mondták, hogy alapvető különbség nem nagyon lesz, hacsak az nem, hogy részleteiben természetesen különbözni fognak. Nem tudom, én nem vettem ezt akkor szó szerint. Pedig ez van. Alig van benne valamennyi változtatás. Szóval némi túlzással akár egy küldetéslemeznek is vehetjük a BG mellé. Mások ugyan a szereplők, meg a keretgrafika, és az elején hatan indulunk, de a figurák külső képe, a fegyverek, páncélok és hasonlók zöme ugyanaz, mint az "elődben". Érdekes újítás (legalábbis ebben a verzióban), hogy minden egyes behívásnál kicserélhetjük bármelyik tagunkat és helyébe új figurát generálhatunk. Ami talán még látványosabb újítás, hogy vannak új szörnyek és egyes szörnyek méretei igazán gigászira sikeredtek. Szóval ez jó, de valahogy az egész túlságosan is Baldur's Gate. Persze ez nem feltétlenül baj, sőt! Hiszen a grafika egeket verő, szintúgy az animáció. A töltési idő lerövidült és az animációk illetve a varázslatok megjelenítései részletezőbbek lettek. Sajnos ebben a verzióban még a hangok még kicsit gyengék (remélhetőleg még változtatnak rajta).

Ezek tehát a főbb újítások, én azonban azt gondolom, hogy ha már másfél év eltelt mióta a "nagy előd" megjelent... szóval, azért valami látványosabb vagy alapvetőbb újítást is eszközölhettek volna a fiúk. Mert ez nem rossz, de lényegében semmi újat nem nyújt. És szerintem ez baj.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Icewind Dale
  • Icewind Dale
  • Icewind Dale
  • Icewind Dale
  • Icewind Dale
  • Icewind Dale
  • Icewind Dale
  • Icewind Dale
  • Icewind Dale
  • Icewind Dale
  • Icewind Dale
  • Icewind Dale
  • Icewind Dale
  • Icewind Dale

Icewind Dale

Platform:

Fejlesztő: Black Isle Studios

Kiadó: Interplay

Forgalmazó: Ecobit Rt.

Ajánlott konfiguráció: Pentium 266, 64 MB RAM

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!