Az AD&D játékokkal kapcsolatban az utóbbi időkben némi "fejlődés" tapasztalható. Úgy értem, hogy a cégek úgy tűnik, ismét egyre jobban kedvelik eme műfajt. Ha erre gondolunk, akkor leginkább a középkorias hangulat, lovagok, mágusok, szörnyek jutnak eszünkbe. Nos, a Click Entertainment fejlesztésében készülő Throne of Darkness némileg szakít ezzel, hisz RPG, tehát szerepjáték ugyan, de nem AD&D! A környezet, a szereplők a fegyverek, az ellenfelek teljesen mások, teljesen újak, nem a szokásos AD&D világokból vették azokat! Lássuk:
A Throne of Darkness egy csapatközpontú RPG program, mely a sötét középkori Japánba kalauzol el minket. A mi feladatunk lesz, hogy megdöntsük a hatalmas japán hadvezér hatalmát az általunk vezérelhető 7 szamurájból álló kis csapatunkkal. Nem lesz könnyű feladat szembeszállni a sötét hadúrral és csapatával, az árnyékharcosokkal. Minden ügyességünkre szükségünk lesz... Ha ezt megtettük, akkor a játék vált, és mi bújunk gonosz bőrbe... Ez egy jópofa újítás, hisz kipróbálhatjuk mind a két felet. Ha tehát legyőztük a hadurat, akkor elfoglalhatjuk a Sötétség Trónusát, és azt kell megvédelmeznünk (multi-player módban természetesen a többiektől). A rendelkezésünkre álló hét harcosból egyszerre csak négyet tudunk irányítani, viszont minden egyes szamurájnak külön személyisége, fegyverzete és specialitása van. Egy különleges "play-calling" interfész segítségével a programban a karaktereknek különleges "intelligens" feladatokat is tudunk adni. Az embereken kívül a játék készítői szörnyeket is tettek, melyeket a japán mitológiából vettek.
A grafikát itt oldalt ti is szemügyre vehetitek, és láthatjátok, hogy nagyon szép. Hát igen... a középkori kelet sem volt mentes a vértől és úgy tűnik, hogy ez a program sem lesz az. Végül érdemes megjegyezni, hogy a Throne of Drakness fejlesztésében részt vesz pár ember, akik korábban a Diablón is dolgoztak, így azt hiszem elég sok mindent elárultam a program várható színvonaláról. A játék elkészültéig, 2000 tavaszáig azonban még sokat kell várnunk {:-(