A Tomb Raider sorozat kedvelőinek nem kell szomorkodniuk, kedvenc főhősnőjük év végén ismét visszatér, hogy újabb kalandokban irányíthassuk. Az Eidostól pár hónappal ezelőtt még nem teljesen hivatalosan lehetett hallani a készülő új részről, de várható is volt, hogy nem hagyják elveszni a feledés homályában Lara Croftot, aki az egyik legismertebb számítógépes játékszereplő lett, olyannyira, hogy már nem csak a monitorokon, hanem például U2 koncerteken illetve TV reklámokban is találkozhatunk vele, illetve hús-vér hasonmásával, akit jelenleg Lara Wellar modell alakít.
Az új epizód nem kapott sorszámot, a címben pedig megjelent a "last" szó, ami találgatásra adhat okot: ez lesz-e vajon az utolsó epizód? Erről egyelőre még nem nyilatkoztak a Core Designnál, azonban nyilvánosságra hoztak néhány információt a negyedik résszel kapcsolatban.
A The Last Revelation története teljes egészében Egyiptomban fog játszódni, a középpontban az ősi mitológia és a csillagok ezredfordulós állása lesz. Lara feladata ezúttal az emberiség megmentése lesz. A történet szokás szerint a játék során fog kibontakozni, csakhogy ezúttal az ígéretek szerint megszűnnek a töltések közben megjelenő képernyők, a játék teljesen folyamatos lesz, néha egy-egy átvezető jelenet vagy egész képernyős video teszi színesebbé a programot, illetve viszi tovább a sztori fonalát.
Teljesen átdolgozzák a nálunk lévő tárgyak kezelését. Megszűnik az eddigi "leltár-gyűrű", helyette pedig egy olyan megoldás lesz, mely lehetővé teszi, hogy egymással kombináljunk tárgyakat. Larának lesz egy naplója és egy térképe is, melyek segítségünkre lesznek a játék során, ha esetleg elakadnánk, ezekből ötleteket meríthetünk, merre is kéne folytatnunk utunkat.
Az eddiginél még fontosabb szerepet kapnak a különböző rejtvények, feladványok. Sokkal több tárgy lesz majd a játékban, mint eddig, és ezeket sűrűbben kell majd használnunk a kalandok során. A pályák valamivel kisebbek lesznek, mint az előző részben voltak, így kevesebbet kell majd mászkálnunk a helyszínek között, viszont a hosszabb játékidő érdekében több gondolkodtató feladvány lesz a programban.
Tovább javítják a grafikai engine-t. A fényeffektekért felelős rendszerben például megjelenik a reflektorok használatának lehetősége. A szebb grafika és élethűbb környezet érdekében az environment mapping mellett a bump mapping effektet is használni fogják a játékban.
Lara is változik, teljesen újramodellezték, melynek következtében sokkal aprólékosabb kidolgozottsággal lesz majd látható. Néhány új mozgással bővül repertoárja, melyekre szükség is lesz a pályákon előforduló csapdák elkerülésére.
További részleteket tudhatsz meg a játékról a Core Design PR managerével, Susie Hamiltonnal készített interjúból. Kattints ide!