A tavalyi évben elég népszerű volt a Shogun: Total War stratégiai játék, melyben óriási csapatokat irányíthattunk Japán területén. A játék végére a Legfelsőbb Shogun címet is megkaphattuk a nemzet egyesítése után. Csakhogy a történetnek itt még nincs vége, májusban ugyanis megjelenik egy küldetéslemez is a játékhoz.
A The Mongol Invasion története szerint birodalmunkat ismét fenyegetik, csakhogy ezúttal nem Japánon belülről jövő csapatokkal, hanem külső ellenséggel kell megbirkóznunk. Ez pedig nem más, mint Kublai Kán és mongol hordája.
A küldetéslemez három vadonatúj kampányt tartalmaz, melyekben nyolc új egységet vezérelhetünk a harcokba. A Battlefield Ninja nagyszerűen tud rejtőzködni, nyílt terepen is, így ellenséges csapatok vezetőinek likvidálására a leghasznosabb. A Master Swordsman nagyszerű kardforgató, egymaga elbánik egy csapat emberrel is, és leginkább hidak vagy más kulcsfontosságú pontok őrzésére használható. A Korean Skirmisher könnyű páncélú, pajzzsal és dobólándzsával rendelkező katona, melyek az élő pajzs hadművelethez hasznosak: felfogják az ellenfelek lövedékeit, azonban közelharcban nagyon gyengék. A Thunder Bomber puskaporral töltött fémkulcsot dobál az ellenfél közé. A Naginata Cavalry viszonylag erős páncélú, jól felfegyverzett lovas egység, mely lassabb, mint a nehézlovasság, de valamivel hatékonyabb a támadások során. Az Ashigaru Crossbowman olcsón betanítható íjász, igaz, nem túl hatásos, még az előtte álló csapat feje felett se tud ellőni. A Korean Guardsman a japán Naginata-hoz hasonló fegyverzetű és páncélzatú, valamivel gyorsabb, de kevésbé erős harcos. Végül a Korean Spearman hosszú lándzsájával elég megbízhatatlan egység, kevés harci kedvvel, azonban az ellenség feltartóztatására jól alkalmazható.
A játéknak tovább javították a mesterséges intelligenciáját is, és persze egy aktuális patchet is kapunk majd az eredeti játékhoz, kijavítva az esetleg még megmaradt hibákat. Amúgy nem csak a japánok oldaláról nézhetjük majd az eseményeket, lehetőségünk lesz Kublai kán szerepében az inváziót irányítanunk.
Egyre több fejlesztő ad ki pályaszerkesztőt játékához. A Creative Assembly a küldetéslemezhez fogja mellékelni a kampány- és scenario-szerkesztőjét, így a megjelenése után bárki készíthet majd küldetéseket, illetve játszhat majd a mások által tervezett pályákon.