26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

MiG Alley

Írta: Viper

Remekbe szabott szimulátor a II. világháborút követő időszakból

Korea, az 1950-es évek eleje. A szövetséges légierők legfőbb parancsnokaként 5 kiváló amerikai repülőszázad áll rendelkezésünkre, hogy a koreai konfliktus kellős közepén részt vegyünk a legkegyetlenebb csatákban. A híres MiG századok nemrég csatlakoztak az ellenünk harcoló kínai, valamint észak-koreai csapatokhoz. Nem nagyok az esélyeink, hogy sikerül visszaszorítani a frontvonalat a kínai határig, amivel meg lehetne nyerni a háborút. Persze semmi sem lehetetlen...

A nagy sikerű Flying Corps készítőinek legújabb alkotásában az adott időszak legkiválóbb gépeinek pilótafülkéivel ismerkedhetünk meg: F86 Sabre, F84 Thunderjet, F80 Shooting Star, P51 Mustang, és természetesen a MiG 15, valamint MiG 15 bis. A felsoroltakon túl összesen 50 más géppel találkozhatunk még az égbolton, mint például Meteorokkal, F9 Pantherekkel, A1 Skyraidersekkel, vagy B29-esekkel.

A Flying Corps után talán a legnagyobb újítás, hogy a készítők teljesen újradolgozták a szimulátor grafikus motorját, hogy az alattunk elterülő vidék domborzati felépítésével, színeivel, emberi kéz alkotta építményeivel tökéletesen visszaadja a koreai táj jellegzetes vonásait. A berepülhető területek nagysága is jócskán megnövekedett, szám szerint 150x150 km-esről 1500x1500 km-esre. A rendelkezésünkre álló 3D-s terepek az eredeti koreai helyszínek pontos megfelelői, melyek alapjául a kor légi felvételei és térképei szolgáltak. Mindezeken túl nagy figyelmet fordítottak a készítők a különböző füst- és fényeffektusok kidolgozására, amelyek az éjszakai repülések során a leglátványosabbak.

A rendelkezésünkre álló küldetéseket alapvetően két nagy csoportra lehet felosztani. Az első csoportba a szóló küldetések tartoznak, amelyeken kezdetben elsajátíthatjuk a gépek irányításának fortélyait, vagy amelyeket akkor választhatunk, ha csak egy-két rövidebb küldetés erejéig szeretnénk repkedni. Ezek a küldetések is a koreai harcok egy-egy kulcsfontosságú eseményét dolgozzák fel, amihez szintúgy szükségesek a légi és a szárazföldi hadműveletek pontos összehangolása, ahogyan azt a hadjárat küldetési előtt minden esetben meg kell tennünk. A második csoport misszióit tehát egy nagy méretű hadjárat fogja össze. A felszállás előtti repüléstervet természetesen át is ugorhatjuk, azonban ha jól ismerjük a rendelkezésünkre bocsátott gépek paramétereit, magunk is változtathatunk több beállításon. Így például választhatunk egy másik gépet is az adott feladathoz, amiről úgy gondoljuk, hogy jobban ki tudjuk használni a lehetőségeit az adott körülmények közt - ennek megfelelően légiharchoz érdemes az F86-ost választani, míg nagy távú küldetésekben és őrjáratozásban az F84-es a verhetetlen. A megadott célpontok leküzdéséhez jó pár fegyver áll rendelkezésünkre: mivel akkoriban a hőkövető rakétákat még nem használtak, ezért légiharcban elsősorban gépágyúnkra támaszkodhatunk, a szárazföldi célpontok elpusztításához pedig egy kisebb bombaarzenálból válogathatunk. De nem csak a fegyvereken, sokkal inkább ügyességünkön múlik, hogy sikeresen járunk-e, amikor szárazföldi csapatokat támadunk, hidakat bombázunk, ellenséges utánpótlási útvonalakat vágunk el, vagy a légifölényt szeretnénk kivívni.

A MiG Alley további nagy újítása a rádiózás területén mutatkozik. A készítők célja ugyanis az volt, hogy minden fontos eseményről tudomást szerezzünk, amit végül úgy oldottak meg, hogy rádiónkon keresztül folyamatosan hallhatjuk a híreket. Vagyis ha például egy szárazföldi csapat légi támogatást kér rádión, akkor mivel közvetlenül halljuk a segélykérést, ezért azonnal a segítségükre is siethetünk.

Összegzésül csak annyit, hogy a sok II. világháborús és modern repülőgép-szimulátor mellet a Rowan Software ezen játéka egy újabb érdekes színfoltnak ígérkezik. A programmal a tervek szerint 1999 első negyedévében találkozhatunk.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • MiG Alley
  • MiG Alley
  • MiG Alley
  • MiG Alley

MiG Alley

Platform:

Fejlesztő: Rowan Software

Kiadó: Empire Interactive

Minimális rendszerigény: Pentium 166, 32 MB RAM, 6xCD-ROM

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!